Αθήνα

°C

kairos icon

Δευτέρα

29

Απριλίου 2024

alphafreepress.gr / ΚΟΣΜΟΣ / Αθέμητος ανταγωνισμός – Facebook: Στο στόχαστρο της Κομισιόν
ΚΟΣΜΟΣ

Αθέμητος ανταγωνισμός – Facebook: Στο στόχαστρο της Κομισιόν

Αθέμητος ανταγωνισμός - Facebook: Στο στόχαστρο της Κομισιόν για αντιμονοπωλιακές πρακτικές

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εκκίνησε και επίσημα την αντιμονοπωλιακή έρευνα ώστε να αποφανθεί το κατά πόσο το Facebook παραβίασε το θεσμό του ανταγωνισμού της ΕΕ κάνοντας χρήση διαφημιστικών δεδομένων που συλλέγει από τους διαφημιζόμενους για να τους ανταγωνιστεί σε αγορές όπου δραστηριοποιείται, όπως στις μικρές αγγελίες. Η επίσημη έρευνα θα αξιολογήσει επίσης κατά πόσον το Facebook συνδέει τη διαδικτυακή υπηρεσία μικρών αγγελιών «Facebook Marketplace» με το κοινωνικό του δίκτυό κατά παράβαση των κανόνων ανταγωνισμού της ΕΕ. Κατόπιν προκαταρκτικής έρευνας, η Επιτροπή ανησυχεί ότι το Facebook ενδέχεται να χρησιμοποιεί τα δεδομένα που αποκτά από ανταγωνιστικούς παρόχους στο πλαίσιο της διαφήμισης τους στο κοινωνικό δίκτυο του Facebook, για να βοηθήσει το Facebook Marketplace να τους ανταγωνιστεί.

Το Facebook έχει τη δυνατότητα ακόμη και να λαμβάνει ακριβείς πληροφορίες για τις προτιμήσεις των χρηστών από τις διαφημιστικές δραστηριότητες των ανταγωνιστών του και να χρησιμοποιεί τα δεδομένα αυτά για να προσαρμόζει ανάλογα το Facebook Marketplace. Η Επιτροπή πρόκειται να αξιολογήσει ακόμη και το κατά πόσο ο τρόπος που το Facebook Marketplace έχει ενσωματωθεί στο κοινωνικό δίκτυο συνιστά μια μορφή σύνδεσης που του παρέχει πλεονέκτημα στην προσέγγιση πελατών και αποκλείει ανταγωνιστικές διαδικτυακές υπηρεσίες μικρών αγγελιών. Εάν αποδειχθούν, οι διερευνώμενες πρακτικές ενδέχεται να παραβιάζουν τους κανόνες ανταγωνισμού της ΕΕ περί συμφωνιών μεταξύ εταιρειών που θίγουν τον ανταγωνισμό (άρθρο 101 της Συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης) και/ή για την κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης (άρθρο 102 ΣΛΕΕ). Η Επιτροπή θα διεξαγάγει τώρα τη διεξοδική της έρευνα κατά προτεραιότητα. Η έναρξη επίσημης έρευνας δεν προδικάζει την έκβασή της.

Τεράστια συλλογή δεδομένων από τους χρήστες

Η κ. Μαργκρέιτε Βέστεϊγιερ, Εκτελεστική Αντιπρόεδρος της Επιτροπής αρμόδια για την πολιτική ανταγωνισμού δήλωσε σχετικά: «Το Facebook χρησιμοποιείται από σχεδόν 3 δισεκατομμύρια ανθρώπους σε μηνιαία βάση και συνολικά περίπου 7 εκατομμύρια επιχειρήσεις διαφημίζονται σε αυτό. Το Facebook συλλέγει τεράστιες ποσότητες δεδομένων σχετικά με τις δραστηριότητες των χρηστών του κοινωνικού δικτύου του και όχι μόνο, γεγονός που του επιτρέπει να στοχεύει συγκεκριμένες ομάδες πελατών. Θα εξετάσουμε διεξοδικά κατά πόσον τα δεδομένα αυτά παρέχουν στο Facebook αδικαιολόγητο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, ιδίως στον τομέα των διαδικτυακών μικρών αγγελιών, όπου γίνονται καθημερινές αγοραπωλησίες προϊόντων, και όπου το Facebook ανταγωνίζεται τις εταιρείες από τις οποίες συλλέγει δεδομένα. Στη σημερινή ψηφιακή οικονομία, τα δεδομένα δεν θα πρέπει να χρησιμοποιούνται με τρόπους που στρεβλώνουν τον ανταγωνισμό»

Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις