alphafreepress.gr / ΚΟΣΜΟΣ / Ηλεκτρονικό τσιγάρο: Ποια είναι τελικά η πάθηση που προκαλεί

Ηλεκτρονικό τσιγάρο: Ποια είναι τελικά η πάθηση που προκαλεί

Ηλεκτρονικό τσιγάρο: Αν και το άτμισμα θεωρείται ως ασφαλέστερη εκδοχή του συμβατικού τσιγάρου, Αμερικανοί ερευνητές δημοσιεύουν νεότερα δεδομένα βάσει των οποίων το ηλεκτρονικό τσιγάρο προάγει τις ίδιες κυτταρικές αντιδράσεις που εντοπίζονται και στους καπνιστές που πάσχουν από εμφύσημα.

Ηλεκτρονικό τσιγάρο: Οι βιοψίες από τους πνεύμονες 17 ανθρώπων στις ΗΠΑ που έχουν διαγνωστεί με πνευμονολογική πάθηση που συνδέεται με τη χρήση ηλεκτρονικού τσιγάρου, εκ των οποίων οι δύο υπέκυψαν, αποκάλυψαν βλάβες παρόμοιες με αυτές που προκαλούνται από την έκθεση σε τοξικά αέρια, αναφέρει ιατρική έκθεση που δόθηκε χθες Τετάρτη στη δημοσιότητα. «Φαίνεται ότι πρόκειται για χημικές βλάβες παρόμοιες με αυτές που παρατηρούνται μετά την έκθεση σε τοξικές χημικές αναθυμιάσεις, αέρια ή τοξικούς παράγοντες», εξήγησε ο γιατρός Μπράντον Λάρσεν του νοσοκομείου Mayo Clinic της Αριζόνα, ένας από τους συντάκτες της έρευνας που δημοσιεύθηκε στο ιατρικό περιοδικό New England Journal of Medicine. Οι ασθενείς που εξετάστηκαν είναι μόνο ένα μικρό δείγμα από τα περισσότερα από 800 κρούσματα που έχουν καταγραφεί μέχρι στιγμής στις ΗΠΑ, εκ των οποίων τα 16 ήταν μοιραία.

Εξάλλου, έπειτα από έρευνα, οι γιατροί απέκλεισαν το ενδεχόμενο οι ασθενείς αυτοί να πάσχουν από λιπώδη πνευμονία, μία από τις εξηγήσεις που είχε προκριθεί αρχικά για να εξηγήσει τα συμπτώματα που παρουσίαζαν. Πρόκειται για μια σπάνια πάθηση που προκαλείται από την εισπνοή ελαίων. «Δεν παρατηρήσαμε στοιχεία που να συνάδουν με τη διάγνωση της λιπώδους πνευμονίας», επεσήμανε η δρ Γιασμίν Μπατ, πνευμονολόγος στο ίδιο νοσοκομείο της Αριζόνα.

Οι υγειονομικές αρχές των ΗΠΑ ερευνούν από τον Ιούλιο τα αίτια της πνευμονολογικής πάθησης που παρουσιάζουν χρήστες του ηλεκτρονικού τσιγάρου στη χώρα, η οποία πλήττει κυρίως νεαρούς άνδρες. Τα τρία τέταρτα των ασθενών είχαν χρησιμοποιήσει υγρό αναπλήρωσης που περιείχε THC, την κύρια ψυχοτρόπο ουσία της κάνναβης. Οι ειδικοί υποψιάζονται ότι ένα ή περισσότερα πρόσθετα που χρησιμοποιούνται στα υγρά αναπλήρωσης των ηλεκτρονικών τσιγάρων ευθύνονται για τις παθήσεις αυτές.

Ηλεκτρονικό τσιγάρο: Το άτμισμα δεν είναι ασφαλέστερο

«Τα στοιχεία δείχνουν ότι το άτμισμα δεν είναι ασφαλέστερο του συμβατικού καπνίσματος», υπογραμμίζει ένας εκ των συγγραφέων της μελέτης, ο Δρ. Robert Tarran, καθηγητής στο Τμήμα Κυτταρικής Βιολογίας και Παθολογίας στο αμερικανικό πανεπιστήμιο.Ο Δρ. Robert Tarran και οι συνεργάτες του μέτρησαν τα επίπεδα τριών βασικών ενζύμων πρωτεάσης σε δείγματα υγρού από τους πνεύμονες 41 ατόμων, μη καπνιστών, καπνιστών και ατμιστών. Τα τρία ένζυμα ήταν: η ελαστάση ουδετερόφιλων και το πλέγμα μεταλλοπρωτεϊνασών 2 και 9.

Τα ανοσοκύτταρα στους πνεύμονες είναι γνωστό ότι εκκρίνουν αυτά τα ένζυμα σε υψηλότερα επίπεδα αντιδρώντας στον καπνό του τσιγάρου. Η χρόνια υπερδραστηριότητα των ενζύμων καταστρέφει τις μικροσκοπικές ευαίσθητες δομές που μοιάζουν με αερόσακους στους πνεύμονες και που επιτρέπουν στους ανθρώπους να αναπνέουν. Στους καπνιστές, η βλάβη αυτή πιστεύεται ότι προκαλεί εμφύσημα, μια μορφή χρόνιας αποφρακτικής πνευμονοπάθειας, με χαρακτηριστικό σύμπτωμα τη δύσπνοια.

Οι επιστήμονες παρατήρησαν ότι τα επίπεδα των τριών πρωτεασών ήταν σημαντικά αυξημένα σε καπνιστές και ατμιστές, αλλά όχι στους μη καπνιστές. Αυτό σημαίνει ότι το άτμισμα, όπως και το κάπνισμα μπορεί να προάγει το εμφύσημα.Επίσης παρατήρησαν ότι η νικοτίνη στα υγρά ατμίσματος ήταν η αιτία της αυξημένης ενζυμικής αντίδρασης.Όταν ο Δρ. Tarran χορήγησε νικοτίνη σε ανοσοκύτταρα που είχαν καλλιεργηθεί σε εργαστηριακές συνθήκες, παρατήρησε ότι τα κύτταρα υπερπαρήγαγαν τις συγκεκριμένες πρωτεάσες. Και αυτή η υπερπαραγωγή αυξανόταν όταν οι ερευνητές εξέθεσαν τα ανοσοκύτταρα σε υψηλότερες δόσεις νικοτίνης.