alphafreepress.gr / PLUS / Φαγητό ταξιδιού: Ποσότητα και είδη
PLUS

Φαγητό ταξιδιού: Ποσότητα και είδη

Φαγητό ταξιδιού: Αυτή είναι η σωστή διατροφή του οδηγού στο ταξίδι.

Φαγητό ταξιδιού: Το καλοκαίρι βρίσκεται στην κορύφωσή του, με τους περισσότερους να ετοιμάζονται για διακοπές. Πολλοί, επίσης, είναι αυτοί που πρόκειται να διανύσουν πολλά χιλιόμετρα στην θέση του οδηγού. Όλοι φυσικά έχουν το μυαλό τους στον προορισμό. Ωστόσο, ένα από τα πράγματα που πρέπει να προσέχουμε είναι η διατροφή μας πριν και κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Και αυτό γιατί η κατανάλωση του λάθος φαγητού μπορεί να προκαλέσει υπνηλία, κόπωση, άγχος ή αναστάτωση στο στομάχι. Όλα αυτά επηρεάζουν τη συγκέντρωσή μας, γεγονός που μπορεί να αυξήσει σημαντικά τον κίνδυνο ατυχήματος.

Γενικά, η οδήγηση είναι μια δραστηριότητα που «καίει» από 1.000 έως 1.350 kcal την ημέρα. Αυτή η ποσότητα είναι παρόμοια με αυτήν της ηρεμίας. Για τον λόγο αυτό, ο οδηγός δεν χρειάζεται περισσότερες από 2.000 / 2.500 kcal ανά ημέρα. Από την άλλη, δεν πρέπει να οδηγούμε εντελώς νηστικοί. Αυτό είναι πιθανόν να οδηγήσει σε χαμηλά επίπεδα σακχάρου στο αίμα και -κατά συνέπεια- ζάλη. Επίσης, το αίσθημα της πείνας μειώνει την προσοχή του οδηγού.

Φαγητό ταξιδιού: Μικρές ποσότητες σε τακτά χρονικά διαστήματα

Τα πλούσια γεύματα οδηγούν σε υπνηλία, κοιλιακούς πόνους, καούρα και αέρια. Αυτά τα συμπτώματα που μεταβάλλουν την ικανότητά μας να συγκεντρωθούμε στην οδήγηση. Πρόκειται για μια εργασία που έτσι κι αλλιώς είναι πολύ δύσκολη και ιδανικά απαιτεί το 100% της σωματικής και πνευματικής μας απόδοσης. Οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι μετά το γεύμα η απόδοση μας μειώνεται κατά 10%. Συνιστούν, λοιπόν, να σταματάμε συχνά και να τρώμε μικρές ποσότητες. Επίσης, προτείνουν μετά το κυρίως γεύμα να περπατάμε για 15 λεπτά ή να παίρνουμε έναν υπνάκο για να «καθαρίσει» το μυαλό μας.

Φαγητό ταξιδιού: Τι πρέπει να αποφεύγουμε

Τα τηγανητά, πικάντικα τρόφιμα και οι σάλτσες μπορεί να αποτελέσουν εμπόδια για την ασφαλή οδήγηση. Επίσης, καλό είναι να αποφεύγουμε το ρύζι, τα φασόλια και τα ζυμαρικά. Επειδή η οδήγηση είναι μια δραστηριότητα που δεν απαιτεί σημαντική πρόσληψη θερμίδων, είναι καλύτερο να μην τρώμε τροφές με πολλούς υδατάνθρακες. Αυτοί προκαλούν φούσκωμα, χωνεύονται εύκολα και μας κάνουν -πολύ σύντομα- να αισθανόμαστε πεινασμένοι. Επιπλέον, τα εσπεριδοειδή, τα κρεμμύδια και οι ντομάτες, παρόλο που είναι υγιεινά, προκαλούν όξινη δυσπεψία. Επομένως, οπότε είναι καλύτερο να τα αποφεύγουμε όταν έχουμε μπροστά μας πολλές ώρες οδήγησης.

Φαγητό ταξιδιού: Με καύσιμο το νερό

Βασικό καύσιμο του οδηγού, είναι το νερό. Oι οδηγοί που δεν είναι επαρκώς ενυδατωμένοι κάνουν λάθη παρόμοια με εκείνα με επίπεδο αλκοόλ αίματος 0,8 g / l. Αυτό αντιστοιχεί με περίπου κατανάλωση 4 ποτηριών κρασιού. Τα πιο συνηθισμένα λάθη, είναι οι ακούσιες αλλαγές λωρίδων, η αργή αντίδραση στο φρενάρισμα και η χαλάρωση των ώμων, κάτι που έχει άμεση επίπτωση στην ικανότητα των χεριών να εκτελέσουν άμεσα και με ακρίβεια. Επίσης, η αφυδάτωση μπορεί να οδηγήσει σε ζάλη, έμετο και στις πιο ακραίες περιπτώσεις, απώλεια συνείδησης. Για το λόγο αυτό είναι σημαντικό να πίνουμε υγρά σε κάθε ευκαιρία, ειδικά όταν επικρατούν υψηλές θερμοκρασίες. Όσον αφορά την καφεΐνη, μερικοί καφέδες ή τσάγια κατά τη διάρκεια της ημέρας μπορεί να βοηθήσουν να παραμείνουμε σε επαγρύπνηση. Τέλος, τα ενεργειακά ποτά, θεωρούνται απολύτως ακατάλληλα για την οδήγηση.