alphafreepress.gr / PLUS / Προσδόκιμο ζωής: Το πόσο γρήγορα σηκώνεις τα βαράκια μπορεί να δείχνει κάτι σημαντικό για το μέλλον σου
PLUS

Προσδόκιμο ζωής: Το πόσο γρήγορα σηκώνεις τα βαράκια μπορεί να δείχνει κάτι σημαντικό για το μέλλον σου

Προσδόκιμο ζωής: Η ταχύτητα με την οποία σηκώνει ένα άτομο τα βαράκια μπορεί να αποκαλύπτει... πόσο θα ζήσει

Προσδόκιμο ζωής: Oι άνθρωποι με μεγαλύτερη μυϊκή ισχύ, που μπορούν να σηκώσουν βάρη πιο εύκολα και γρήγορα, τείνουν να ζουν περισσότερο.

Σε αυτό το συμπέρασμα κατέληξε μια νέα βραζιλιάνικη επιστημονική έρευνα, σύμφωνα με την οποία η άσκηση που βασίζεται σε βαράκια μπορεί να παρατείνει το προσδόκιμο ζωής, χωρίς όμως όλες οι μέθοδοι ενδυνάμωσης να επιφέρουν το ίδιο θετικό αποτέλεσμα.

Η παρουσίαση που έκαναν Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον καθηγητή Κλαούδιο Τζιλ Αραούζο, διευθυντή έρευνας και εκπαίδευσης της Κλινικής CLINIMEX στο Ρίο Ντε Τζανέιρο, στο συνέδριο EuroPrevent στη Λισαβόνα, τράβηξε το ενδιαφέρον της διεθνούς επιστημονικής κοινότητας.

Προσδόκιμο ζωής: Μυϊκή ισχύς vs μυϊκή δύναμη

Στην έρευνα έλαβαν μέρος 3.878 μη αθλητές ηλικίας 41-85 ετών, των οποίων εξετάστηκε η μέγιστη μυϊκή ισχύς μέσω ειδικού τεστ. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι τα άτομα με μυϊκή ισχύ ανώτερη του μέσου όρου για το φύλο τους είχαν μεγαλύτερα ποσοστά επιβίωσης, συγκριτικά με τους συμμετέχοντες με μυϊκή ισχύ κάτω του μέσου όρου.

Ο Αραούζο υπογράμμισε τη διαφορά μεταξύ μυϊκής ισχύος (power) και μυϊκής δύναμης (strength). Σύμφωνα με τον ίδιο, ενώ οι περισσότερες κινήσεις που κάνουμε στην καθημερινότητα μας, απαιτούν μυϊκή ισχύ, η πλειονότητα των προγραμμάτων ενδυνάμωσης επικεντρώνονται στην αύξηση της μυϊκής δύναμης.

Προσδόκιμο ζωής: Η ταχύτητα μετράει

Η μέχρι τώρα επιστημονική έρευνα έχει εστιάσει στη μυϊκή δύναμη – παραλείποντας το στοιχείο της ταχύτητας- και, μάλιστα, με εφαρμογή σε ασκήσεις αποκλειστικά χεριών. Η νέα έρευνα δείχνει ότι η εξάσκηση για μυϊκή ισχύ πρέπει να βρει τον καλύτερο δυνατό συνδυασμό ταχύτητας και βάρους που υψώνεται ή μετακινείται.

Συνεπώς στο γυμναστήριο δεν έχει σημασία μόνο πόσα βάρη σηκώνει κανείς, αλλά και πόσο γρήγορα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η μυϊκή ισχύς μειώνεται σταδιακά μετά την ηλικία των 40 ετών.