Αθήνα

°C

kairos icon

Παρασκευή

25

Απριλίου 2025

alphafreepress.gr / ΕΛΛΑΔΑ / Το νέο δίκτυο που αλλάζει τις μετακινήσεις από τα Άνω Λιόσια έως τα Μέγαρα
ΕΛΛΑΔΑ

Το νέο δίκτυο που αλλάζει τις μετακινήσεις από τα Άνω Λιόσια έως τα Μέγαρα

Οι οκτώ σταθμοί

Μέσα στους επόμενους μήνες, ένα μεγάλο συγκοινωνιακό έργο ετοιμάζεται να αλλάξει τον χάρτη των μετακινήσεων στη Δυτική Αττική. Ο νέος Προαστιακός Σιδηρόδρομος της περιοχής, που προβλέπεται να τεθεί σε λειτουργία από τα τέλη του 2026 μέχρι τις αρχές του 2027, ενώνει τις παραθαλάσσιες περιοχές από την Ελευσίνα μέχρι και τα Μέγαρα με τον ευρύτερο σιδηροδρομικό κορμό της χώρας, προσφέροντας πρόσβαση στην Αθήνα, τον Πειραιά και το Διεθνές Αεροδρόμιο. Η νέα γραμμή θα ξεδιπλωθεί κατά μήκος ενός διαδρόμου 36 χιλιομέτρων, εντός της παλαιάς σιδηροδρομικής χάραξης προς την Πελοπόννησο, με οκτώ σύγχρονες στάσεις σε καίρια σημεία: ΕΛΠΕ Ασπροπύργου, Ασπρόπυργος, Βαμβακιά, Ελευσίνα, ΕΛΠΕ Ελευσίνας, Λουτρόπυργος, Νέα Πέραμος και Σιδηροδρομικός Σταθμός Μεγάρων.

Το έργο αποτελεί αναβάθμιση του υφιστάμενου προαστιακού συστήματος στη Δυτική Αττική, με επίκεντρο το τμήμα Άνω Λιόσια – Νέος Σ.Σ. Μεγάρων – Π.Σ. Μεγάρων. Ανάδοχος του έργου είναι η ΜΕΤΚΑ, εταιρεία του ομίλου Metlen, ενώ η υλοποίηση χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Η ανακαίνιση της γραμμής περιλαμβάνει τοποθέτηση νέας επιδομής, εγκατάσταση σύγχρονου συστήματος εναέριας γραμμής επαφής 25kV, προηγμένα συστήματα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης (ETCS Level 1), τηλεπικοινωνιακές υποδομές, καθώς και πλήρη ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό στους σταθμούς. Το νέο δίκτυο θα συνδέεται απευθείας με τη Σιδηροδρομική Γραμμή Υψηλών Ταχυτήτων στον σταθμό Άνω Λιοσίων, εξασφαλίζοντας γρήγορη πρόσβαση σε όλο το εθνικό δίκτυο. Επιπλέον, ο σχεδιασμός προβλέπει και έναν συμπληρωματικό κλάδο προς τον παλαιό σταθμό Μεγάρων, του οποίου η υλοποίηση εξαρτάται από την έγκριση των σχετικών περιβαλλοντικών όρων.

Σύμφωνα με υψηλόβαθμα στελέχη του ΟΣΕ, ο νέος Προαστιακός δεν θα εξυπηρετεί μόνο τις ανάγκες των κατοίκων των πυκνοκατοικημένων περιοχών, αλλά και τις αυξημένες μετακινήσεις εργαζομένων σε βιομηχανικές μονάδες της Δυτικής Αττικής. Παράλληλα, στη διαδρομή του οργανώνεται η λειτουργία μεγάλου αριθμού κέντρων logistics, τα οποία θα διασυνδεθούν με το δίκτυο, περιορίζοντας τη χρήση βαρέων οχημάτων στους βασικούς οδικούς άξονες. Χαρακτηριστικό είναι ότι κάθε εμπορευματική αμαξοστοιχία που θα κινείται στη γραμμή αντιστοιχεί στη μετακίνηση 15 έως 20 βαρέων φορτηγών, προσφέροντας σημαντική αποσυμφόρηση στους δρόμους της περιοχής, ειδικά στον άξονα ΠΑΘΕ. Το έργο αυτό δεν αποτελεί απλώς μια νέα συγκοινωνιακή επιλογή, αλλά μια αναπτυξιακή παρέμβαση με θετικό περιβαλλοντικό και οικονομικό αποτύπωμα για τη Δυτική Αττική και την ευρύτερη μητροπολιτική περιοχή της Αθήνας.

Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις