Αθήνα

°C

kairos icon

Δευτέρα

29

Απριλίου 2024

alphafreepress.gr / ΕΛΛΑΔΑ / Δήλωση απώλειας διαβατηρίου gov: Πώς γίνεται η διαδικασία
ΕΛΛΑΔΑ

Δήλωση απώλειας διαβατηρίου gov: Πώς γίνεται η διαδικασία

Δήλωση απώλειας διαβατηρίου gov: Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλλουν ηλεκτρονικά τη δήλωσή τους, χωρίς να χρειάζεται να επισκεφθούν τα αστυνομικά τμήματα.

Ενεργοποιήθηκε από σήμερα ηλεκτρονικά η δήλωση απώλειας διαβατηρίου. Συγκεκριμένα, ύστερα από Κοινή Απόφαση (ΦΕΚ Β’ 2117/2024) των Υπουργών Προστασίας του Πολίτη Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρη Παπαστεργίου και Εξωτερικών Γιώργου Γεραπετρίτη, οι πολίτες μπορούν να δηλώνουν την απώλεια του διαβατηρίου τους μέσω του gov.gr.

Χωρίς να χρειάζεται να επισκεφθούν πλέον την Αστυνομική Υπηρεσία, ή την Προξενική Αρχή στη χωρική αρμοδιότητα της οποίας συνέβη η απώλεια, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλλουν ηλεκτρονικά τη δήλωσή τους, μεέσα από μια απλή διαδικασία. Η υπηρεσία είναι προσβάσιμη είτε απευθείας στο gov.gr,  είτε στην ενότητα “Πολίτης και καθημερινότητα” και την υποενότητα “Στοιχεία πολίτη και ταυτοποιητικά έγγραφα”.

Χρήστες της εφαρμογής είναι:

  1. Φυσικά πρόσωπα («δηλούντες/δηλούσες») που κατέχουν ελληνικό διαβατήριο και επιθυμούν να υποβάλλουν ηλεκτρονική δήλωση για την απώλεια του,
  2. εξουσιοδοτημένοι υπάλληλοι («υπάλληλοι») της Ελληνικής Αστυνομίας και των προξενικών αρχών του Υπουργείου Εξωτερικών, που παραλαμβάνουν στις Θυρίδες των Υπηρεσιών τους τις ηλεκτρονικές δηλώσεις απώλειας, με σκοπό τη διεκπεραίωσή τους.

Για την υποβολή της δήλωσης:

  • Οι πολίτες συνδέονται με τους προσωπικούς κωδικούς πρόσβασής τους στο TaxisNet ή τους κωδικούς e – Banking.
  • Επιβεβαιώνουν στην εφαρμογή τα στοιχεία τους και τα στοιχεία του διαβατηρίου και υποβάλλουν τη δήλωση.
  • Με την υποβολή, η δήλωση αποστέλλεται ηλεκτρονικά στη Θυρίδα της Διεύθυνσης Διαβατηρίων και Εγγράφων Ασφαλείας της Ελληνικής Αστυνομίας, που ακυρώνει το διαβατήριο άμεσα.
  • Η δήλωση κοινοποιείται παράλληλα στη Θυρίδα της Αστυνομικής Υπηρεσίας ή της Προξενικής Αρχής στη χωρική αρμοδιότητα της οποίας συνέβη η απώλεια.
  • Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας οι πολίτες ενημερώνονται με email και SMS. Επίσης, η δήλωση αποστέλλεται στην προσωπική Θυρίδα του πολίτη στο gov.gr και φέρει τα χαρακτηριστικά εγκυρότητας του gov.gr. Συγκεκριμένα, φέρει μοναδικό κωδικό αριθμό σε αλφαριθμητική μορφή και σε μορφή QR και προηγμένη ηλεκτρονική υπογραφή του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και έχει ισχύ όταν διακινείται τόσο ως ηλεκτρονικό έγγραφο όσο και ως έντυπο.

Ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη της υπηρεσίας έγινε από την Ελληνική Αστυνομία, τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης και το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας (ΕΔΥΤΕ Α.Ε. – GRNET) του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Τα στοιχεία των πολιτών αντλούνται μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις