Αθήνα

°C

kairos icon

Πέμπτη

02

Μαΐου 2024

alphafreepress.gr / ΕΛΛΑΔΑ / Τροχαίο με μηχανή: Ένας ακόμη νέος νεκρός στην άσφαλτο
ΕΛΛΑΔΑ

Τροχαίο με μηχανή: Ένας ακόμη νέος νεκρός στην άσφαλτο

Τροχαίο με μηχανή: Προανάκριση για τα αίτια πρόκλησης του τροχαίου διενεργεί η Τροχαία Ηρακλείου.

Νέο τροχαίο δυστύχημα σημειώθηκε λίγο πριν τις έξι το απόγευμα της Τρίτης στο Ηράκλειο Κρήτης. Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, το δυστύχημα σημειώθηκε στην περιοχή κοντά στο Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο, με θύμα έναν 26χρονο οδηγός μοτοσυκλέτας.

Ο άτυχος οδηγός, σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία, φέρεται να έχασε τον έλεγχο της μηχανής που οδηγούσε και κατέληξε σε δέντρο, με τα τραύματα που υπέστη να είναι θανατηφόρα. Προανάκριση για τα αίτια πρόκλησης του τροχαίου διενεργεί η Τροχαία Ηρακλείου.

Ε.Ε: 10.000 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους σε τροχαία σε επαρχιακές οδούς

Ξεπέρασαν τους δέκα χιλιάδες οι θάνατοι από τροχαία σε επαρχιακούς δρόμους το 2022 σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καταγράφει η νέα έκθεση που δημοσιεύθηκε από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών. Την ίδια στιγμή στην έκθεση επισημαίνεται η ανάγκη από πλευράς εθνικών κυβερνήσεων να επενδύσουν στην βελτίωση της ασφάλειας των επαρχιακών οδών προκειμένου να επιτύχουν τον συλλογικό στόχο της ΕΕ για μείωση των θανάτων από τροχαίες συγκρούσεις κατά το ήμισυ έως το 2030. Οι επαρχιακές οδοί μπορεί να είναι πιο επικίνδυνες, σε σύγκριση με άλλους τύπους δρόμων. Συχνά δεν διαθέτουν στηθαία ασφαλείας στο κέντρο ή πλευρικά και υπάρχουν μεγάλες διαφορές στην ταχύτητα και το βάρος μεταξύ των οχημάτων που τους χρησιμοποιούν, από φορτηγά έως ευάλωτους ποδηλάτες και πεζούς.

wrecked gray vehicle between concrete walls at daytime

Οι συγκρούσεις ενός οχήματος, όπου ένας κουρασμένος οδηγός δεν εκτιμά σωστά μια στροφή και βγαίνει εκτός δρόμου, είναι συχνές. Οι μετωπικές συγκρούσεις είναι συχνές και είναι συνήθως θανατηφόρες, αναφέρει η νέα έκθεση που δημοσιεύθηκε από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC). Σε αυτήν τονίζεται η σημαντική πρόκληση που θα αντιμετωπίσουν τα κράτη μέλη της ΕΕ τις ερχόμενες χρονιές, καθώς το πεδίο εφαρμογής των κανόνων της ΕΕ για τη διαχείριση της ασφάλειας των οδικών υποδομών έχει επεκταθεί για να καλύψει μεγαλύτερο ποσοστό εθνικών οδικών δικτύων. Ενώ οι κανόνες ασφαλείας εφαρμόζονται στο κύριο οδικό δίκτυο και στους αυτοκινητοδρόμους, νέοι κανόνες που συμφωνήθηκαν το 2019 επεκτείνουν την κάλυψη σε εθνικές οδούς και σε όλους τους δρόμους που επωφελήθηκαν από τα κονδύλια της ΕΕ.

black car on brown sand during daytime

Η εγκατάσταση στηθαίων ασφαλείας πλευρικά και κεντρικά, η απομάκρυνση εμποδίων από την άκρη του δρόμου και η κατασκευή χωριστών λωρίδων για τους ποδηλάτες και πεζοδρομίων για τους πεζούς είναι μεταξύ των συστάσεων για ασφαλέστερους επαρχιακούς δρόμους. Αν και συχνά θεωρείται ζήτημα οδικής ασφάλειας στις πόλεις, καθώς οι μισοί θάνατοι ποδηλατών συμβαίνουν σε επαρχιακές οδούς καθώς αναμιγνύονται στην κίνηση με πολύ βαρύτερα και ταχύτερα οχήματα. Τα ηλεκτρικά ποδήλατα ενισχύουν το ποσοστό της ποδηλασίας σε αγροτικές περιοχές, συχνά μεταξύ ηλικιωμένων αναβατών για αναψυχή και είναι ένας παράγοντας που θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη οι τοπικές και εθνικές αρχές όταν σχεδιάζουν τις επενδύσεις στους δρόμους.

a car that is sitting in the grass

Η έκθεση περιέχει πολλά παραδείγματα αξιοσημείωτων παρεμβάσεων που σώζουν ζωές σε ολόκληρη την Ευρώπη. Η Γαλλία, η Ισπανία και η βελγική περιφέρεια της Φλάνδρας, έχουν μειώσει τα όρια ταχύτητας σε ολόκληρο το επαρχιακό οδικό δίκτυο. Η Σουηδία έχει επενδύσει αρκετά σε δρόμους οι οποίοι έχουν στηθαίο στο κέντρο και σχεδιασμό με προτεραιότητα στην ασφάλεια. Στη Σκωτία, έγιναν δοκιμές με ειδικές σημάνσεις για μοτοσικλετιστές στο οδόστρωμα που τους καθοδηγούν σε απότομες στροφές, επιτυγχάνοντας εντυπωσιακά αποτελέσματα. Στην περιοχή της Δυτικής Πομερανίας της Πολωνίας, κατασκευάστηκαν 800 χιλιόμετρα ποδηλατικών διαδρομών υψηλής ποιότητας σε αγροτικές περιοχές σε πέντε χρόνια.

brown ice cream cone

Η ταχύτητα παραμένει ένας σημαντικός παράγοντας κινδύνου, καθώς μεγάλος αριθμός οδηγών εξακολουθεί να οδηγεί πάνω από το νόμιμο όριο σε επαρχιακές οδούς σε πολλές χώρες, παρά την χρήση της τεχνολογίας αυτοματοποιημένης καταγραφής παραβάσεων, όπως για παράδειγμα κάμερες ταχύτητας. Οι συγγραφείς της έρευνας σημειώνουν ότι οι πιο ασφαλείς χώρες από αυτές που μελετήθηκαν έχουν συνήθως χαμηλότερο τυπικό όριο ταχύτητας σε επαρχιακές οδούς, τα οποία ορίζονται στα 70 ή 80 χλμ/ώρα.

Τέλος, το ETSC θέλει επίσης να δει το σύστημα αυτόματης κλήσης έκτακτης ανάγκης «eCall», το οποίο είναι υποχρεωτικό σε όλα τα νέα αυτοκίνητα στην ΕΕ, να επεκταθεί και σε άλλους τύπους οχημάτων, ιδίως στις μοτοσυκλέτες. Σε αγροτικές περιοχές, το σύστημα eCall, θα μπορούσε να σώσει τη ζωή ενός τραυματισμένου οδηγού ή αναβάτη που δεν μπορεί να καλέσει για βοήθεια, καθώς μπορεί να στείλει πληροφορίες τοποθεσίας απευθείας στις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης.

 

Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις