Αθήνα

°C

kairos icon

Δευτέρα

29

Απριλίου 2024

alphafreepress.gr / ΠΟΛΙΤΙΚΗ / Πόρισμα ΝΔ για Τέμπη: Τα μοιραία λάθη σταθμάρχη και μηχανοδηγών
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Πόρισμα ΝΔ για Τέμπη: Τα μοιραία λάθη σταθμάρχη και μηχανοδηγών

Το πόρισμα της ΝΔ για τα Τέμπη: Τα μοιραία λάθη σταθμάρχη και μηχανοδηγών -Δεν τηρήθηκε ο Κανονισμός Κίνησης

Την πορισματική της θέση για την τραγωδία των Τεμπών, τους λόγους και τα αίτια που οδήγησαν στην στη σύγκρουση των τραίνων, κατέθεσε πριν από λίγο η ΝΔ στην εξεταστική επιτροπή της Βουλής. Στο πόρισμά της η πλειοψηφία, επιρρίπτει ευθύνες στον ανθρώπινο παράγοντα και στους χειρισμούς του μοιραίο σταθμάρχη. «Εάν είχαν τηρηθεί απαρέγκλιτα οι κανόνες του Γενικού Κανονισμού Κινήσεως (ΓΚΚ) από όλα τα εμπλεκόμενα μέρη, το δυστύχημα δεν θα είχε συμβεί. Μάλιστα, έστω μία από αυτές τις παραβιάσεις του ΓΚΚ αν δεν είχε συμβεί, θα μπορούσε να αποσοβήσει το δυστύχημα», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Οι ευθύνες της Hellenic Train

Επίσης, στην πρισματική θέση η πλειοψηφία επιρρίπτει ευθύνες και στην Hellenic Train, την ιταλική εταιρία που διαχειρίζεται τον σιδηρόδρομο. «Επιπλέον, η Hellenic Train, εφόσον δεν διεκδικούσε απλώς υψηλότερες αποζημιώσεις αλλά είχε πράγματι διαπιστώσει σοβαρά ζητήματα ασφάλειας λόγω της κατάστασης της υποδομής και μη ολοκλήρωσης των συστημάτων, θα έπρεπε να είχε προχωρήσει σε άμεση αναστολή δρομολογίων», αναφέρει χαρακτηριστικά. Σε ό,τι αφορά τα πολιτικά πρόσωπα, το πόρισμα της πλειοψηφίας, επισημαίνει πως δεν έχουν αναδειχθεί παραλείψεις που να συνδέονται με το δυστύχημα. «Η ανάλυση από την Επιτροπή δεν ανέδειξε πράξεις ή παραλείψεις πολιτικών προσώπων που να συνδέονται με το δυστύχημα. Η πολιτική ευθύνη, αντικειμενικά αναλήφθηκε από τον τότε Υπουργό Κ. Καραμανλή με την άμεση παραίτησή του την ημέρα του τραγικού δυστυχήματος», επισημαίνει.

Αναλυτικότερα, για τον ανθρώπινο παράγοντα, η ΝΔ επισημάνει πως:

Ο Γενικός Κανονισμός Κινήσεως παραβιάστηκε 7 φορές, με αποτέλεσμα το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών:

ο σταθμάρχης Λάρισας ΔΕΝ χρησιμοποίησε τον απολύτως λειτουργικό πίνακα τηλεχειρισμού για να κάνει αυτόματη χάραξη διαδρομής, αλλά έβαλε τη μοιραία αμαξοστοιχία ανάποδα στη γραμμή καθόδου

ο σταθμάρχης Λάρισας ΔΕΝ παρακολουθούσε τον πίνακα τηλεχειρισμού, όπου ήταν συνεχώς ευκρινής η εσφαλμένη αλλαγή τροχιάς

ο σταθμάρχης Λάρισας ΔΕΝ ενημέρωσε τον μηχανοδηγό με την παράδοση σε αυτόν του εντύπου 1001, το οποίο απαιτείται σε κάθε περίπτωση ανωμαλίας ή κινδύνου στην γραμμή

οι μηχανοδηγοί της μοιραίας αμαξοστοιχίας IC62 εισήλθαν σε γραμμή καθόδου ΧΩΡΙΣ έντυπο 1001

οι μηχανοδηγοί ΔΕΝ ακινητοποίησαν το τρένο ως όφειλαν

οι μηχανοδηγοί ΔΕΝ επικοινώνησαν με τον σταθμάρχη Λάρισας για να διευκρινίσουν ότι η αμαξοστοιχία έχει μπει ανάποδα στη γραμμή καθόδου

οι μηχανοδηγοί ΔΕΝ έκαναν αναγγελία αναφορικά με τη θέση της αμαξοστοιχίας καθώς περνούσαν από τους ενδιάμεσους σταθμούς Όπως επιβεβαιώθηκε από όλους τους μάρτυρες που κατέθεσαν ενώπιον της Επιτροπής, εάν είχαν τηρηθεί απαρέγκλιτα οι κανόνες του Γενικού Κανονισμού Κινήσεως (ΓΚΚ) από όλα τα εμπλεκόμενα μέρη, το δυστύχημα δεν θα είχε συμβεί.

Μάλιστα, έστω μία από αυτές τις παραβιάσεις του ΓΚΚ αν δεν είχε συμβεί, θα μπορούσε να αποσοβήσει το δυστύχημα.

Για τη σύμβαση 717

Αναφορικά με την περιβόητη σύμβαση 717 για τη σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση που συνήφθη το 2014 αλλά μέχρι και το 2023 δεν είχε ολοκληρωθεί, η πλειοψηφία επισημαίνει πως η τελευταία συμπληρωματική σύμβαση που υπεγράφη επί Καραμανλή, ήταν απαραίτητη για να ολοκληρωθεί το έργο. «Το έργο της 717 θα είχε καθυστερήσει κατά πολύ ακόμα, αν δεν είχε δοθεί παράταση αλλά είχε διαλυθεί και επαναπροκηρυχθεί. Η σύμβαση 717/2014, για τα συστήματα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, ενώ έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί έως το 2016, είχε υλοποιηθεί μόνο σε ποσοστό 18%. Δόθηκε παράταση με αναγνώριση της αποκλειστικής υπαιτιότητας της ΕΡΓΟΣΕ για τις καθυστερήσεις και στη συνέχεια, έως το 2019 χορηγήθηκαν άλλες 5 παρατάσεις με συνυπευθυνότητα του Ελληνικού Δημοσίου.

Μετά τον Ιούλιο του 2019 έγινε σημαντική προσπάθεια να επιλυθούν τα χρονίζοντα προβλήματα, με αποτέλεσμα την ολοκλήρωση της 717 το Σεπτέμβριο 2023, παρά τα προβλήματα λόγω της πανδημίας COVID, της παγκόσμιας κρίσης και των καθυστερήσεων στην εφοδιαστική αλυσίδα. Σχετικά με τη χορήγηση της 7ης παράτασης της Σύμβασης 717, μετά την αποδοχή σχετικής ένστασης από τον τότε Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλή, θεωρείται απολύτως βέβαιο από την Επιτροπή ότι αν η παράταση αυτή δεν είχε δοθεί και η εργολαβία είχε διαλυθεί, το έργο της σύμβασης 717 δεν θα είχε ολοκληρωθεί ακόμη έως σήμερα».

 

Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις