Σάββατο

alphafreepress.gr / ΚΟΣΜΟΣ / Κλωνοποίηση πιθήκου: Ένα επιστημονικό “θαύμα” που προκαλεί αντιδράσεις

Κλωνοποίηση πιθήκου: Ένα επιστημονικό “θαύμα” που προκαλεί αντιδράσεις

Στην επιτυχή κλωνοποίηση του πρώτου πιθήκου ρέζους, ενός είδους που χρησιμοποιείται ευρέως στην ιατρική έρευνα λόγω της «συγγένειας» που παρουσιάζει η φυσιολογία του με αυτήν του ανθρώπου, προχώρησαν ερευνητές στην Κίνα, υποστηρίζοντας ότι η εξέλιξη μπορεί να επιτρέψει επιτάχυνση στις δοκιμές φαρμάκων. Οπως αναφέρουν οι ερευνητές στο περιοδικό Nature, ουσιαστικά έκαναν ότι είχε συμβεί και στην περίπτωση της Ντόλι, του πιο διάσημου κλωνοποιημένου ζώου, που δημιουργήθηκε το 1996. Υποστηρίζουν ότι ο πίθηκος παρέμεινε υγιής για περισσότερα από δύο χρόνια, γεγονός που καθιστά επιτυχημένη, όπως λένε, τη διαδικασία κλωνοποίησης. «Ολοι έλαμπαν από ευτυχία για το αποτέλεσμα», δήλωσε στο NBC News o Δρ Φαλόνγκ Λου, από το Πανεπιστήμιο της Κινεζικής Ακαδημίας Επιστημών. Επισημαίνεται πως παλαιότερες προσπάθειες κλωνοποίησης ενός πιθήκου ρέζους είτε δεν οδήγησαν σε αναπαραγωγή είτε οι απόγονοι πέθαναν λίγες ώρες αργότερα.

Αυτή τη φορά, οι επιστήμονες ανακάλυψαν ότι οι αποτυχημένες προσπάθειες κλωνοποίησης στο παρελθόν, οφείλονταν σε λάθος «επαναπρογραμματισμό» του πλακούντα στο αναπτυσσόμενο έμβρυο, με αποτέλεσμα να μην παρέχονται οξυγόνο και θρεπτικά συστατικά. Μάλιστα, χρησιμοποίησαν 113 έμβρυα, 11 από τα οποία εμφυτεύτηκαν, οδηγώντας σε δύο εγκυμοσύνες και μία γέννηση. Ονόμασαν τον πίθηκο «ReTro», από την επιστημονική μέθοδο που χρησιμοποιήθηκε για την δημιουργία του. Οι πίθηκοι ρέζους, πληθυσμοί των οποίων ζουν στο Αφγανιστάν, την Ινδία, την Ταϊλάνδη, το Βιετνάμ και την Κίνα, χρησιμοποιούνται σε πειράματα για τη μελέτη των λοιμώξεων και του ανοσοποιητικού συστήματος.

a monkey holding a baby monkey

Ανησυχία για την κλωνοποίηση

Εκπρόσωπος της Βασιλικής Εταιρείας για την Πρόληψη της Κακοποίησης των Ζώων του Ηνωμένου Βασιλείου (RSPCA) εξέφρασε την ανησυχία του για την εξέλιξη. Οπως ανέφερε, η οργάνωση πιστεύει ότι η ταλαιπωρία των ζώων αντισταθμίζει κάθε άμεσο όφελος για τους ανθρώπους. «Υποθέτουμε ότι οι ασθενείς θα ωφεληθούν από αυτά τα πειράματα, ωστόσο, τυχόν εφαρμογές στην πραγματική ζωή απέχουν χρόνια και είναι πιθανό να χρειαστούν περισσότερα ζωικά “μοντέλα”», δήλωσε εκπρόσωπος της RSPCA. «Η RSPCA ανησυχεί βαθύτατα για τον πολύ μεγάλο αριθμό ζώων που υφίστανται πόνο και αγωνία σε αυτά τα πειράματα και το πολύ χαμηλό ποσοστό επιτυχίας. Τα πρωτεύοντα θηλαστικά είναι ευφυή και ευαίσθητα ζώα, όχι απλώς ερευνητικά εργαλεία», σημείωσε.

Πηγή: BBC