Σφήκες - Λένα Κιτσοπούλου Επίδαυρος: Δείτε μερικά από τα tweets
Πολλά ακούστηκαν και πολλά περισσότερα γράφτηκαν το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε για την παράσταση “Σφήκες” του Αριστοφάνη, που ανέβηκε στην Επίδαυρο, σε μια σύγχρονη μεταγραφή από τη Λένα Κιτσοπούλου που υπογράφει την ελεύθερη διασκευή του και τη σκηνοθεσία. Οι κριτικοί διχάστηκαν, με τα όσα γράφτηκαν να ήταν κυρίως αρνητικά, ενώ αρκετά άτομα από το κοινό που βρέθηκε στο Αργολικό Θέατρο το βράδυ της Παρασκευής και του Σαββάτου, αποχώρησαν απογοητευμένα. Ο ηθοποιός Γιώργος Γαλίτης, ο οποίος με τα σκίτσα που δημιουργεί σχολιάζει συχνά τα θέματα της επικαιρότητας, σχολίασε με τον δικό του -αρκετά αιχμηρό- τρόπο και με… πρωταγωνιστή τον Αριστοφάνη, την παράσταση της αιρετικής δημιουργού Λένας Κιτσοπούλου.
Το σκίτσο του Γ. Γαλίτη για την παράσταση της Λένας Κιτσοπούλου στην Επίδαυρο:
Στο σκίτσο βλέπουμε την… προτομή του Αριστοφάνη να λέει: “Για αυτό μου φτιάχνετε μόνο προτομές. Για να μην μπορώ να μουτζώνω στην Επίδαυρο των έργων μου τις ‘παραστάσεις'”!
Χαμός στο Twitter με τις «Σφήκες» της Λένας Κιτσοπούλου στην Επίδαυρο – «Διασυρμός, η χειρότερη παράσταση»
Οι χρήστες του Twitter σχολιάζοντάς την επεσήμαναν πως ήταν η «χειρότερη παράσταση και έκαναν λόγο για «απάτη, κοροϊδία» και «διασυρμό». Το έργο, το οποίο αποτελεί συμπαραγωγή του Εθνικού Θεάτρου με το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, έχει δεχθεί δριμεία κριτική από το κοινό τις τελευταίες ημέρες, τόσο για το ύφος, τη γλώσσα και την προσέγγιση του έργου, όσο επίσης και για τα σκηνικά του. «Χάσαμε τον χρόνο μας να ακούμε και να βλέπουμε ό,τι χειρότερο μπορούσε να παιχτεί» επεσήμαναν οι Twitterάρες ενώ αναφέρθηκαν στη μπασκέτα που ήταν μέρος των σκηνικών και βρισκόταν στη σκηνή.
Γράφει το Εθνικό Θέατρο στην ιστοσελίδα του: Στην παρούσα εκδοχή η σκηνοθεσία στρέφει το βλέμμα της στα σύγχρονα «κεντριά», στα λαϊκά δικαστήρια που στήνονται στις τηλεοπτικές εκπομπές και στα σόσιαλ μίντια. Με καυστικό χιούμορ και σκωπτική διάθεση φωτίζει τη συστημική σαπίλα, τις κοιμισμένες άμυνες, τον ρατσισμό, τον φανατισμό, την άκαμπτη πολιτική ορθότητα της εποχής μας. «…Σε καταδικάζω στην εκπομπή μου, στο κινητό μου, δημόσια, όπου βρεθώ κι όπου σταθώ, και προσέξτε καλά: όποιος δεν συμφωνεί μαζί μου είναι φασίστας, είναι συνένοχος με τον ένοχο. Κατηγορώ, άρα είμαι κάτι. Κατηγορώ άρα υπάρχω…» σημειώνει η σκηνοθέτρια.
#σφηκες
Αίσχος , Ντροπή … και λίγα είναι .
Χάσαμε το χρόνο μας να ακούμε κ να βλέπουμε ότι χειρότερο μπορούσε να παιχτεί pic.twitter.com/s0G9C8MMTi— maria (@mapikr07) July 15, 2023
Απάτη – φόλα – κοροϊδία, η παράσταση #Σφήκες της #Κιτσοπούλου. Καμιά σχέση με Αριστοφάνη και θέατρο γενικότερα. Καμία θέση σε Επίδαυρο. Οι ηθοποιοί εμφανώς επηρεασμένοι από το κοινό που αποχωρούσε κατά δεκάδες δεν πίστευαν αυτό που παρουσίαζαν. pic.twitter.com/dXpSa0lBb4
— Eva Kalavri (@EvaKalavri) July 16, 2023
Γενικά μήπως το παρακάνατε με τις ελεύθερες διασκευές. Δεν πηγαίνεις να παρακολουθήσεις και…σ όποιον αρέσουμε. Πάμε να θαυμάσουμε Αισχύλο, Αριστοφάνη, Ευριπίδη να αισθανθούμε τα αρχαία ελληνικά θεατρικά, τον πολιτισμό μας ρε φίλε και φεύγουμε τραβώντας τις κοτσίδες μας.
#Σφηκες— Natasa Christou Nat (@NatasaChristou1) July 16, 2023
Γνωστή μου πήγε να δει #σφηκες στην Επίδαυρο και μου είπε:
«Σε μισή ώρα άδειασε το θέατρο. Έφευγαν φωνάζοντας «ντροπή και αίσχος. Ο μόνος λόγος που δεν έφυγα στα πρώτα 30 λεπτά ήταν για να δω ποσό χειρότερο μπορεί να γίνει. Τελικά όσο πέρναγε η ώρα γινόταν ακόμη χειρότερο.»
— Πραιτωριανός (@Greek_praitor) July 16, 2023
Σφήκες του Αριστοφάνη από #Κιτσοπούλου. Μακραν η χειρότερη παρασταση του Φεστιβάλ. Ένας σχεδόν παραληρηματικός μονόλογος ο οποίος είχε ως μοναδικό σκοπό να εκθειάσει το Εγω της σκηνοθέτριας με στίχους που μόνο η τραπ μουσική θα ζήλευε.
Κρίμα για το αρχαίο θέατρο. Ειλικρινά. pic.twitter.com/WRh1sQWre4— Eleni Routsi (@eleni_routsi) July 16, 2023
Περί καλλιτεχνικών δρώμενων, κι όσον αφορά τις “Σφήκες” της Λένας Κιτσοπούλου.
Εσείς που έχετε προγραμματίσει να δείτε την σημερινή παράσταση στην Επιδαυρο, μπορείτε πολύ απλά να μην πάτε.
Ή…να πάτε, και να δείτε από πρώτο χέρι τι εστί “ο απόλυτος διασυρμός του θεάτρου”. pic.twitter.com/tupSDRmK6w— Judge Stalinator Reloaded (@Stalinikos1) July 15, 2023
Χρησιμοποιούμε ένα βαρύγδουπο τίτλο αρχαίου έργου για “Δούρειο Ίππο”, σηκώνουμε την επιχορήγηση, μετά το παίζουμε “ελεύθερη διασκευή” και πουλάμε “αντισυστημικότητα”… κι εκεί αρχίζει το σύγχρονο δράμα! Αυτό πούλησε η Καρα-Κιτσοπούλου, η wannabe NOT “βαφτιστήρα” της Sarah Kane.
— Leo Nidas (@iLeo_Nidas) July 16, 2023