Αθήνα

°C

kairos icon

Δευτέρα

29

Απριλίου 2024

alphafreepress.gr / ΕΛΛΑΔΑ / Ιάσονας Αποστολόπουλος Πύλος: Ο διασώστης ζητάει συλλήψεις λιμενικών και κατηγορεί την Ελλάδα
ΕΛΛΑΔΑ

Ιάσονας Αποστολόπουλος Πύλος: Ο διασώστης ζητάει συλλήψεις λιμενικών και κατηγορεί την Ελλάδα

Ιάσονας Αποστολόπουλος Πύλος: Για το μεγαλύτερο ναυάγιο στη σύγχρονη ιστορία της Ελλάδας, κάνει λόγο ο Ιάσονας Αποστολόπουλος

Για το μεγαλύτερο ναυάγιο στη σύγχρονη ιστορία της Ελλάδας κάνει λόγο ο Έλληνας διασώστης Ιάσονας Αποστολόπουλος ενώ ισχυρίζεται ότι “το λιμενικό γνώριζε από το μεσημέρι της Τρίτης για τη βάρκα και δεν διέσωσε τους επιβαίνοντες”. ” Οι ελληνικές αρχές ειδοποιήθηκαν και από το ιταλικό λιμενικό και από την Frontex και από το Alarmphone!”, έγραψε χαρακτηριστικά σε ανάρτησή του. Παράλληλα, όπως ανέφερε “το ελικόπτερο του ελληνικού λιμενικού τράβηξε αυτές τις φωτογραφίες χθες (την Τρίτη). Οι άνθρωποι φαίνονται ξεκάθαρα να κουνάνε τα χέρια τους, ζητώντας βοήθεια. Κι όμως. Το ελληνικό λιμενικό εντόπισε 700 ανθρώπους σε ένα καρυδότσουφλο χωρίς σωσίβια και χωρίς σωστικά, στην μέση του πουθενά, και τους άφησε στην τύχη τους για 24 ώρες, ισχυριζόμενοι ότι δεν κινδυνεύουν”.

Τέλος, ο Ιάσονας Αποστολόπουλος ζητά να συλληφθεί το λιμενικό. Σημειώνεται ότι το Λιμενικό ισχυρίζεται ότι οι επιβαίνοντες αρνήθηκαν οποιαδήποτε διάσωση και ξεκαθάριζαν ότι στόχος τους είναι να φτάσουν στην Ιταλία.

Αναλυτικά η ανάρτησή του

Πιθανότατα το μεγαλύτερο ναυάγιο στην σύγχρονη ιστορία της Ελλάδας. Βάρκα με περίπου 750 ανθρώπους ξεκίνησε από το Τομπρούκ της Λιβύης με προορισμό την Ιταλία και βούλιαξε κοντά στην Πύλο στην Πελοπόννησο. Μέχρι στιγμής 79 νεκροί, 104 διασωθέντες και ~550 αγνοούμενοι!

👉 Το ελληνικό λιμενικό γνώριζε από χθες το μεσημέρι για την βάρκα και ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΔΙΕΣΩΣΕ! Οι ελληνικές αρχές ειδοποιήθηκαν και από το ιταλικό λιμενικό και από την Frontex και από το Alarmphone!

▪️ Είχαν 24 ώρες να ξεκινήσουν επιχείρηση διάσωσης και δεν έκαναν τίποτα. Μάλιστα το παράκτιο περιπολικό σκάφος του λιμενικού (Π.Π.Λ.Σ.) έφτασε δίπλα και απλά τους κοιτούσε! Η δικαιολογία; Οι πρόσφυγες δεν ήθελαν να διασωθούν!

▪️Ναι, καλά ακούσατε. Οι νεκροί φταίνε. Προσπαθούν να ξεπλύνουν τις εγκληματικές τους ευθύνες κατηγορώντας τα θύματα του ναυαγίου επειδή ναυάγησαν! Όπως κατηγορούνται τα θύματα βιασμού επειδή βιάστηκαν.

▪️Ένα ελικόπτερο του ελληνικού λιμενικού τράβηξε αυτές τις φωτογραφίες χθες. Οι άνθρωποι φαίνονται ξεκάθαρα να κουνάνε τα χέρια τους, ζητώντας βοήθεια.

▪️Κι όμως. Το ελληνικό λιμενικό εντόπισε 700 ανθρώπους σε ένα καρυδότσουφλο χωρίς σωσίβια και χωρίς σωστικά, στην μέση του πουθενά, και τους άφησε στην τύχη τους για 24 ώρες, ισχυριζόμενοι ότι δεν κινδυνεύουν!

👉 Αν ήταν Έλληνες, δεν θα τους διέσωζαν; Θα τους άφηναν να συνεχίσουν άλλα 500 χλμ μέχρι την Ιταλία σε αυτές τις συνθήκες;

🔻ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΦΥΣΙΚΑ ΚΑΙ ΗΘΕΛΑΝ ΝΑ ΔΙΑΣΩΘΟΥΝ! Αν όχι, γιατί πήραν το Alarmphone και έστειλαν σήμα κινδύνου;

▪️Εδώ και 2 χρόνια, οι πρόσφυγες για να αποφύγουν τα ελληνικά pushback παίρνουν όλο και πιο επικίνδυνες διαδρομές,προσπαθώντας να φτάσουν απευθείας στην Ιταλία.

▪️Προσπαθούν να διασχίσουν την μισή Μεσόγειο αόρατοι, απαρατήρητοι από το ελληνικό λιμενικό, το οποίο αν τους εντοπίσει, θα τους ξυλοκοπήσει, ληστέψει, βασανίσει και εγκαταλείψει στα τουρκικά ύδατα μέσα σε πλωτές σκηνές.

▪️Αν τελικά πνιγούν στην προσπάθεια τους, θα φταίνε αυτοί που ναυάγησαν. Δεν μπορώ να φανταστώ τίποτα πιο χυδαίο και κτηνώδες.

Να συλληφθούν άμεσα αυτοί που άφησαν τον κόσμο να πνιγεί!

Γιατί δεν παρενέβη το ελληνικό Λιμενικό

Από την άλλη πλευρά, ο εκπρόσωπος Τύπου του Λιμενικού Σώματος, Πλωτάρχης Νικόλαος Αλεξίου μίλησε στο “Κοινωνία Ώρα MEGA” για το ναυάγιο, σημειώνοντας πως “η ενεργοποίηση που έγινε χθες ήταν από το ελληνικό Λιμενικό κατόπιν ειδοποίησης από τον ιταλικό θάλαμο επιχειρήσεων και επιστρατεύτηκε κι ένα εναέριο μέσο της Frontex το οποίο περιπολούσε στην περιοχή” “Δικαιοδοσία στην συγκεκριμένη περιοχή έχει η Ελλάδα από άποψη έρευνας και διάσωσης, δεν παίζει ρόλο εάν είναι εκεί η Frontex. Ούτως η άλλως παρόλο που έχει γίνει 47 ναυτικά μίλια νοτιοδυτικά της Πύλου, είναι σε διεθνή ύδατα, αλλά δικαιοδοσίας της Ελλάδας σε επίπεδο έρευνας και διάσωσης”, ανέφερε.

Και συνέχισε σχετικά με τη βοήθεια της Ελλάδας αλλά και της Frontex,

“Το πλοίο αφού εντοπίστηκε και από τα ελικόπτερα του Λιμενικού αλλά και από το αεροπλάνο της Frontex, εν συνεχεία προσεγγίστηκε από παραπλέοντα πλοία που είχε επιστρατεύσει το ελληνικό Λιμενικό. Από το πρώτο φορτηγό πήραν τροφοεφόδια και στη συνέχεια αρνήθηκαν οποιαδήποτε συνδρομή. Από το 2ο φορτηγό αρνήθηκαν ακόμα και τα τροφοεφόδια. Εμείς ως Ελλάδα ενεργοποιήσαμε τις δικές μας δυνάμεις και ό,τι προβλέπεται από τα σχέδια για τα παραπλέοντα πλοία και ήμασταν στο σημείο. Επιχειρήσαμε και τηλεφωνικά να συνεννοηθούμε μαζί τους και να προσπαθήσουμε να τους βοηθήσουμε, αρνήθηκαν κατηγορηματικά και είπαν ότι θέλουν να παραμείνουν στο πλωτό και να πάνε Ιταλία και δεν θέλουν να έρθουν στην Ελλάδα. Αυτό είπαν και στο πλωτό το δικό μας”.

“Είναι ένα αλιευτικό σκάφος 25-30 μέτρων, πάρα πολύ παλιό σκάφος με πολλούς ανθρώπους πάνω στο εξωτερικό κατάστρωμα. Το βράδυ όταν έφτασε το Λιμενικό και το είδαν μακροσκοπικά, όταν ο άλλος σου αρνείται κατηγορηματικά κάθε βοήθεια, δεν μπορείς με το ζόρι να του επιβάλλεις να εκτρέψει την πορεία του γιατί αυτό που θα καταφέρναμε να κάνουμε είναι να προκαλέσουμε ένα ναυτικό ατύχημα νωρίτερα από την ώρα που συνέβη”, τόνισε ο κ. Αλεξίου.

“Ανάλογα με την περιοχή των θαλασσίων ζωνών και ανάλογα με το έγκλημα που τελείται, έχει διαφορετικές δυνατότητες πράξεως. Εν προκειμένω οποιαδήποτε ενέργεια κάναμε και να τους τραβήξουμε χωρίς τη θέλησή τους, με 100-200 άτομα στο εξωτερικό κατάστρωμα και με την μετατόπιση που έγινε και πιθανότατα προκάλεσε την βύθιση του πλοίου, αν παρεμβαίναμε θα το είχαμε προκαλέσει νωρίτερα εμείς οι ίδιοι. Δεν μπορείς με το ζόρι να εκτρέψεις ένα πλοίο. Μιλάμε για ανθρώπους και όχι για φορτίο. Δεν μπορείς να κάνεις επεμβάσεις όταν αυτός που μιλάς αντιδρά. Εμείς μιλούσαμε με διαφορετικούς ανθρώπους και θα δούμε στην πορεία μέσω της προανακριτικής διαδικασίας”, τόνισε χαρακτηριστικά.

Πώς περιγράφει το Λιμενικό την εξέλιξη της τραγωδίας

Από την άλλη πλευρά, σύμφωνα με την ανακοίνωση από την καταγραφή των γεγονότων από το Κέντρο Επιχειρήσεων του υπουργείου Ναυτιλίας, προκύπτουν τα εξής:

• Το πρωί της 13ης Ιουνίου γύρω στις 11:00 από το Κέντρο Επιχειρήσεων Ρώμης ενημερώθηκε το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ. ότι υπάρχει ένα αλιευτικό σκάφος με μεγάλο αριθμό μεταναστών (στα διεθνή ύδατα νοτιοδυτικά της Πελοποννήσου) σύμφωνα με πληροφορία που ελήφθη στις ιταλικές αρχές έπειτα από κλήση ακτιβίστριας ΜΚΟ.

• Το Λιμενικό Σώμα προέβη στη διαδικασία επαλήθευσης. Ελικόπτερο του Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ. απογειώθηκε περί τις 13:50 από Μυτιλήνη με προορισμό το αλιευτικό σκάφος.

• Στις 15:35 εντοπίστηκε το αλιευτικό σκάφος από το ελικόπτερο του Λιμενικού να πλέει με σταθερή πορεία και ταχύτητα έχοντας ικανό αριθμό ατόμων στα εξωτερικά καταστρώματα αυτού.

• Αμέσως μετά τον εντοπισμό από το ελικόπτερο, ενημερώθηκαν τα παραπλέοντα στην περιοχή πλοία και τους ζητήθηκε να αλλάξουν πορεία και να ενημερώνουν το ΕΚΣΕΔ για τις κινήσεις και την εν γένει κατάσταση του αλιευτικού σκάφους.

• Ταυτόχρονα δόθηκε εντολή σε πλοίο 40 μέτρων του Λιμενικού Σώματος να αποπλεύσει από τα Χανιά Κρήτης προς το Ιόνιο και την περιοχή του αλιευτικού.

• Η πρώτη επικοινωνία με το αλιευτικό σκάφος μετά από δυσκολία επετεύχθη περί τις 14:00.

• Το αλιευτικό σκάφος δεν ζήτησε καμία συνδρομή από το Λιμενικό Σώμα και την Ελλάδα.

• Δεύτερη απογείωση του ελικοπτέρου περί τις 18:00, όπου πάλι διαπιστώθηκε ότι το σκάφος πλέει με σταθερή πορεία και ταχύτητα.

• Επετεύχθη επικοινωνία του ΕΚΣΕΔ με το σκάφος μέσω δορυφορικού τηλεφώνου περί ώρα 18:30. Ο χρήστης του δορυφορικού τηλεφώνου που επέβαινε στο σκάφος, ο οποίος μιλούσε αγγλικά, απάντησε ότι το σκάφος δεν κινδυνεύει, δεν επιθυμούν βοήθεια πλην τροφίμων και νερού και ότι επιθυμούν να συνεχίσουν με προορισμό την Ιταλία.

• Το ΕΚΣΕΔ απέστειλε ένα παραπλέον πλοίο με σημαία Μάλτας το οποίο προσέγγισε περί τις 18:00 το αλιευτικό, και αφού το αλιευτικό σταμάτησε – όπως του ζητήθηκε από το εμπορικό πλοίο – του προμήθευσε τρόφιμα και νερό.

• Επανειλημμένως ρωτήθηκε το αλιευτικό από το εμπορικό πλοίο αν επιθυμεί επιπλέον συνδρομή ή αν κινδυνεύει ή αν θέλει κάτι άλλο από την Ελλάδα. Απάντησαν “δεν θέλουμε τίποτα άλλο από το να συνεχίσουμε για Ιταλία”.

• Στη συνέχεια βρέθηκε και δεύτερο παραπλέον, ελληνικό αυτή τη φορά πλοίο, που απεστάλη στο αλιευτικό γύρω στις 21:00 προκειμένου να δοθούν επιπλέον τροφοεφόδια και οποιαδήποτε άλλη συνδρομή. Έλαβαν μόνον το νερό, ενώ τα λοιπά εφόδια τα πέταξαν στη θάλασσα.

• Από τις 15:30 μέχρι τις 21:00 ο θάλαμος επιχειρήσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας είχε επανειλημμένως επικοινωνία με το αλιευτικό μέσω δορυφορικού τηλεφώνου. Σε όλες επαναλάμβαναν σταθερά ότι επιθυμούν να πλεύσουν προς Ιταλία και δεν ήθελαν καμία συνδρομή από την Ελλάδα.

• Στις 22:40 κατέπλευσε πλησίον του αλιευτικού το σκάφος του Λιμενικού Σώματος από την Κρήτη. Παρέμεινε σε απόσταση και το παρατηρούσε διακριτικά, χωρίς να διαπιστώνει πρόβλημα στην πλεύση του, καθώς είχε σταθερή πορεία και ταχύτητα.

• Αυτό συνεχίστηκε μέχρι τις 01:40 της 14ης Ιουνίου. Την ως άνω ώρα ο επιβαίνων στο αλιευτικό ενημέρωσε το Κέντρο Επιχειρήσεων του Αρχηγείου ότι παρουσιάστηκε βλάβη στη μηχανή του σκάφους και έπαψε να κινείται.

• Το συγκεκριμένο γεγονός επιβεβαιώθηκε και από το παραπλέον πλωτό του Λιμενικού.

• Άμεσα το πλωτό του Λ.Σ. προσπάθησε να προσεγγίσει το αλιευτικό για να διαπιστώσει το πρόβλημα

• Στις 02:04 πμ ο Κυβερνήτης του παραπλέοντος σκάφους του Λ.Σ. ενημέρωσε το Κέντρο Επιχειρήσεων ότι είδε το αλιευτικό να παίρνει μια δεξιά στη συνέχεια μια απότομη αριστερά κλίση και μετά άλλη μια δεξιά κλίση τόσο μεγάλη που είχε ως αποτέλεσμα την ανατροπή του αλιευτικού (ναυτ. Ορολογία “παλάντζο”).

• Σε δέκα με δεκαπέντε λεπτά αργότερα το σκάφος βυθίστηκε ολοσχερώς. Πλήθος επιβαινόντων που βρίσκονταν στα εξωτερικά καταστρώματα έπεσαν στη θάλασσα.

• Έναρξη ευρείας επιχείρησης έρευνας – διάσωσης.

Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις