Αθήνα

°C

kairos icon

Παρασκευή

26

Απριλίου 2024

alphafreepress.gr / ΕΛΛΑΔΑ / Σαν σήμερα 28 Ιανουαρίου – μετρό: Τα «ιστορικά» εγκαίνια του 2000
ΕΛΛΑΔΑ

Σαν σήμερα 28 Ιανουαρίου – μετρό: Τα «ιστορικά» εγκαίνια του 2000

Σαν σήμερα 28 Ιανουαρίου - μετρό: Τα έργα ξεκίνησαν το 1992

Σαν σήμερα, 28 Ιανουαρίου 2000, ξεκινά να λειτουργεί το Μετρό της Αθήνας. Τα έργα ξεκίνησαν το 1992, ωστόσο οι καθυστερήσεις έκαναν αρκετούς κατοίκους να κρατούν «μικρό» καλάθι στο κατά πόσο τελικά η -ταλαιπωρημένη από το κυκλοφοριακό- Αθήνα θα αποκτούσε τελικά το δικό της Μετρό. Στην αρχή τέθηκαν σε λειτουργία τα τμήματα «Σύνταγμα – Σεπόλια» (Γραμμή 2) κα «Εθνική Άμυνα – Σύνταγμα» (Γραμμή 3). Τα εγκαίνια έγιναν από τον τότε πρωθυπουργό της χώρας, Κώστα Σημίτη, παρουσία του Κωστή Στεφανόπουλου, ο οποίος ήταν Πρόεδρος της Δημοκρατίας.

Η τότε κυβέρνηση επέτρεψε τη δωρεάν μετακίνηση των Αθηναίων με το Μετρό για εκείνη την ημέρα, προκειμένου οι πολίτες να γνωρίσουν το νέο Μέσο Μαζικής Μεταφοράς. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, κατά την πρεμιέρα του Μετρό με τις δωρεάν μετακινήσεις, περίπου ένα εκατομμύριο πολίτες επισκέφθηκαν τους νέους σταθμούς.

Το «χρονοδιάγραμμα» της δημιουργίας του μετρό

Στις 28 Ιανουαρίου του 2000 έγιναν στην Αθήνα τα εγκαίνια του Μετρό, γεγονός που σίγουρα άλλαξε τη ζωή των κατοίκων της πρωτεύουσας. Η μελέτη που αποτέλεσε τη βάση για τη δημιουργία του σημερινού δικτύου εκπονήθηκε μετά την πτώση της Δικτατορίας, έπειτα από παραγγελία της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας. Η δεύτερη κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ επανέφερε τα σχέδια για μετρό το 1985.

Πώς ονομάστηκαν οι γραμμές του μετρό

Το σχέδιο περιλάμβανε τη γραμμή Α Πειραιάς-Αιγάλεω – Γέρακας και τη γραμμή Β Περιστέρι – Γλυφάδα. Ο ΗΣΑΠ παρέδωσε μελέτες που συμφωνούσαν με αυτές τις γραμμές, οι οποίες μετονομάστηκαν σε 2 και 3, με την υπάρχουσα γραμμή (του ΗΣΑΠ) να μετονομάζεται σε 1. Οι αρχαιολογικές ανασκαφές ήταν μία μεγάλη πρόκληση κατά την κατασκευή του μετρό. Οι σταθμοί Κεραμεικός, Σύνταγμα, Ακαδημία και Μοναστηράκι χαρακτηρίστηκαν από την αρχή ως Υψηλού Αρχαιολογικού Κινδύνου ενώ άλλοι σταθμοί είχαν λιγότερο ή και καθόλου αρχαιολογικό ενδιαφέρον.

Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις