Αθήνα

°C

kairos icon

Παρασκευή

26

Απριλίου 2024

alphafreepress.gr / ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ / Έγκλημα στον Νείλο ταινία: Λίβανος και Κουβέιτ απαγόρευσαν την προβολή
ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ

Έγκλημα στον Νείλο ταινία: Λίβανος και Κουβέιτ απαγόρευσαν την προβολή

Έγκλημα στον Νείλο ταινία: Επειδή έχει υπηρετήσει στις ισραηλινές δυνάμεις

Η νέα ταινία με πρωταγωνίστρια την Γκαλ Γκαντότ, «Έγκλημα στον Νείλο», δεν θα προβληθεί στις κινηματογραφικές αίθουσες του Λιβάνου και του Κουβέιτ, εξαιτίας της σύνδεσης της σταρ με τις ισραηλινές αμυντικές δυνάμεις. Η Γκαντότ υπηρέτησε στις ισραηλινές ένοπλες δυνάμεις για δύο χρόνια, όπως απαιτείται για όλους τους νεαρούς Ισραηλινούς, πριν εισέλθει στον χώρο του θεάματος.

Το Κουβέιτ απαγόρευσε το «Έγκλημα στον Νείλο» μετά από μπαράζ διαμαρτυριών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, σύμφωνα με την Daily Mail, η οποία επικαλείται την αραβική εφημερίδα Al-Qabas. Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά, που ταινία με την Γκαλ Γκαντότ μπλοκάρεται.  Στον Λίβανο δεν είχε προβληθεί και η ταινία «Wonder Woman» λόγω των δεσμών της με τους IDF.

Η απαγόρευση ήταν σύμφωνα με νόμο που μποϊκοτάρει τα ισραηλινά προϊόντα και απαγορεύει στους Λιβανέζους πολίτες να ταξιδεύουν στο Ισραήλ ή να έχουν επαφές με Ισραηλινούς. Η ταινία κυκλοφορούσε στην υπόλοιπη Μέση Ανατολή το Σαββατοκύριακο, σύμφωνα με το Deadline.

Έγκλημα στον Νείλο (Death on the Nile)

Ταινία μυστηρίου, αμερικάνικης παραγωγής του 2022, σε σκηνοθεσία Κένεθ Μπράνα, με τους Κένεθ Μπράνα, Γκαλ Γκαντότ, Έμα ΜακΚέι, Άρμι Χάμερ, Ανέτ Μπένινγκ, Τομ Μπέιτμαν, Λετίσια Ράιτ κ.ά. Από τις ταινίες που περίμεναν οι σινεφίλ με ανυπομονησία, έπειτα από την πετυχημένη μεταφορά, πριν πέντε χρόνια, του «Εγκλήματος στο Οριάν Εξπρές» από τον Κένεθ Μπράνα, ο οποίος δοκιμάζει για μία ακόμη φορά τις δυνάμεις του με ένα ακόμη μπεστ σέλερ της Αγκάθα Κρίστι.

Ο Βρετανός σκηνοθέτης και ηθοποιός, που κρατά και τον βασικό ρόλο του Ηρακλή Πουαρό, αυτή τη φορά βάζει ένα ακόμη στοίχημα, θέλοντας να ανανεώσει κινηματογραφικά το διάσημο βιβλίο της φημισμένης συγγραφέως, αφενός διεισδύοντας όσο πιο βαθιά μπορεί στον χαρακτήρα τού Πουαρό και αφετέρου χρησιμοποιώντας την ιστορία μυστηρίου και εις βάρος του σασπένς, για να μιλήσει για την υψηλή κοινωνία, να κάνει κοινωνικά σχόλια που αφορούν και τη σημερινή εποχή, ορισμένες φορές να δώσει έντονα ένα μελοδραματικό ύφος. Βεβαίως, το βασικό πνεύμα του έργου παραμένει εκεί να στηρίζει το όλο εγχείρημα, αλλά είναι αρκετά αποδυναμωμένο σε σχέση με την ταινία του 1978 που γύρισε ο έμπειρος, αλλά αρκετά συμβατικός Τζον Γκίλερμιν, με τον ανεπανάληπτο Πίτερ Ουστίνοφ και μια σειρά από καταξιωμένους ηθοποιούς στο καστ (από Μπέτι Ντέιβις και Μάγκι Σμιθ, μέχρι Ντέιβιντ Νίβεν και Τζορτζ Κένεντι).

20 χρόνια πριν από την υπόθεση μυστηρίου που πρέπει να επιλύσει ο Πουαρό

Οι φαν των ταινιών μυστηρίου και της Αγκάθα Κρίστι, από τα πρώτα πλάνα, θα διερωτηθούν αν είναι στη σωστή ταινία, καθώς θα μεταφερθούν 20 χρόνια πριν από την υπόθεση μυστηρίου που πρέπει να επιλύσει ο Πουαρό, στα χαρακώματα των μαχών του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου, όπου θα τον δουν να προσπαθεί να σώσει το τάγμα του, σε μια επίθεση αυτοκτονίας. Ένα κομβικό σημείο για την εξέλιξη του πολύπλευρου και δύσκολου χαρακτήρα του, ενώ θα αποκαλυφθεί και τι κρύβεται πίσω από το περίφημο μουστάκι του. Ο Μπράνα θα βρει και άλλες αφορμές για να φωτίσει τον χαρακτήρα του εγωκεντρικού, εμμονικού ψυχαναγκαστικού, γεμάτου ενοχές, για τον θάνατο της πρώτης και μοναδικής του αγάπης, ντετέκτιβ και όλα αυτά που θα τον κάνουν ξεχωριστό ήρωα σε 33 βιβλία της Αγγλίδας λογοτέχνιδας.

Παράλληλα, ο Μπράνα θα επιχειρήσει να μπει βαθύτερα και στους υπόλοιπους χαρακτήρες του έργου, να τους δώσει υπόσταση, να δείξει τι κρύβεται πίσω από τη συμπεριφορά τους και το έγκλημα, να κάνει ένα εκτεταμένο κοινωνικό σχόλιο, να μιλήσει για την ελίτ της εποχής, αλλά και την επιρροή τού χρήματος, άλλες φορές πετυχημένο και άλλες όχι και τόσο, άλλες φορές δείχνοντας γοητευμένος από τη ζωή τους και άλλες φορές θυμίζοντας ότι πίσω από τα πλούτη και τα πανάκριβα κοστούμια δεν υπάρχει τίποτα, παρά μίζερα ανθρωπάκια. Ένας σχολιασμός που είναι αρκετά φορτωμένος, με ατάκες ή συμβολισμούς, αλλά και αχρείαστες επεξηγήσεις, την πιο επικίνδυνη παγίδα για έναν σκηνοθέτη, όπως έλεγε και ο Κουροσάβα, που παρατρίχα δεν τραυματίζει σοβαρά και την ταινία.

Το στόρι λίγο πολύ γνωστό

Το στόρι λίγο πολύ γνωστό, με την παρέα των πλουσίων να βρίσκεται σε ένα πολυτελές πλεούμενο στον Νείλο, στην Αίγυπτο, μία ακόμη πρωταγωνίστρια, την πιο γοητευτική στην ταινία, παρότι ο διευθυντής φωτογραφίας και στενός συνεργάτης τού σκηνοθέτη, ο Ελληνοκύπριος Χάρης Ζαμπαρλούκος, αποφεύγει την καρτ ποστάλ φωτογραφία, δίνοντας ατμοσφαιρικά την ονειρική αίσθηση που μεταδίδει η αφρικανική χώρα και ο Νείλος, και βοηθώντας τον Μπράνα να μας βάλει στο κλίμα της εποχής, έστω και ορισμένες φορές μέσα από μια αποικιοκρατική οπτική. Όσον αφορά την έμφαση που δίνει στη μελοδραματική διάσταση της ταινίας, μάλλον εδώ χάνει ορισμένους πόντους, παρότι μπορεί να γίνεται πιο ελκυστικός στο ευρύ κοινό, αλλά αποδυναμώνει τη δομή ενός έργου που θέλει να είναι μια ιστορία μυστηρίου.

Ο Κένεθ Μπράνα στον ρόλο του Πουαρό, αν και αρκετά μελετημένος και προσπαθώντας αξιέπαινα να μπει βαθιά στον πολυσύνθετο χαρακτήρα, φαίνεται ότι χάνει στα σημεία (επιεικώς) από τον Ουστίνοφ, ενώ το υπόλοιπο πολυάριθμο και αξιόλογο καστ στέκεται με επάρκεια αν και ορισμένες φορές μοιάζει αποπροσανατολισμένο, αδυνατώντας να κατανοήσει την επιρροή του περιβάλλοντος, τη μεταφυσική ενέργεια του τοπίου κι ενός σπουδαίου πολιτισμού, πολύ σημαντικότερου από τα χρήματα, τα μεταξένια φορέματα και τα χρυσά κοσμήματα.

Ο διάσημος Βέλγος ντετέκτιβ Ηρακλής Πουαρό ταξιδεύει στην Αίγυπτο με ένα εντυπωσιακό ατμόπλοιο. Όταν ο φαινομενικά τέλειος και ειδυλλιακός μήνας του μέλιτος ενός ζευγαριού και της παρέας του διακόπτεται απότομα από βίαιους θανάτους, το ταξίδι τού Πουαρό μετατρέπεται σε περιπέτεια, καθώς καλείται να ανακαλύψει για ακόμη μια φορά τον δολοφόνο.

Φυσικό Φως (Natural Light)

Με πληροφορίες NY Post

Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις