Αθήνα

°C

Τρίτη

22

Ιουνίου 2021

alphafreepress.gr / ΕΛΛΑΔΑ / Πανελλήνιες 2021 – θέματα: Μείωση της δυσκολίας και αύξηση της ύλης
ΕΛΛΑΔΑ

Πανελλήνιες 2021 – θέματα: Μείωση της δυσκολίας και αύξηση της ύλης

Πανελλήνιες 2021 - θέματα: Μείωση της δυσκολίας και αύξηση της ύλης - Έκπληξη από τους αρμόδιους

Την πρόταση του Εθνικού Οργανισμού Εξετάσεων που περιλαμβάνει την αύξηση της ύλης των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων και ταυτόχρονα μείωση του επιπέδου της δυσκολίας των ερωτημάτων που επιλέγονται από την Κεντρική Επιτροπή Πανελλαδικών Εξετάσεων , καλείται να αξιολογήσει η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως. Ο οργανισμός αυτός βρίσκεται υπό την εποπτεία του εκάστοτε υπουργού και εδρεύει στο υπουργείο Παιδείας. Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του esos.gr, ως παράδειγμα εξεταστέας ύλης ο Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων προτείνει στην υπουργό Ν. Κεραμέως το Βασιλικό Διάταγμα 277 του 1965, με το οποίο καθορίζονταν η εξεταστέα ύλη του Ακαδημαϊκού Απολυτηρίου του 1965.

Συγκεκριμένα, ο Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων προτείνει εκ νέου αύξηση της εξεταστέας ύλης όλων των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων και τον προσδιορισμό της με ολόκληρες θεματικές ενότητες ή κεφάλαια του σχολικού βιβλίου και όχι με σελίδες ή παραγράφους από το σχολικό βιβλίο. Π λόγος είναι ότι « η αυστηρά οριοθετημένη και μικρή σε έκταση εξεταστέα ύλη, μέσα από σελίδες σχολικών βιβλίων, οδηγεί νομοτελειακά στην “παπαγαλία”» όπως εξηγείται από τους αρμόδιους.

Η εισήγηση του Εθνικού Οργανισμού Εξετάσεων

Να υπάρχει ύλη, αλλά να καθορίζεται με επιστημονικές περιοχές, όχι με σελίδες από τα σχολικά βιβλία. Η ύλη των εξεταζόμενων μαθημάτων πρέπει να περιγράφεται στις υπουργικές αποφάσεις με τρόπο γενικό και περιγραφικό και να μην αναλύεται με σχολαστικό τρόπο και λεπτομερείς παραπομπές σε σελίδες, παραγράφους, ενότητες και υποενότητες των σχολικών βιβλίων. Οι συνέπειες της στείρας αποστήθισης είναι καταστροφικές, όχι μόνον για το γεγονός ότι οι υποψήφιοι στερούνται της πραγματικής γνώσης, αλλά κυρίως γιατί δημιουργεί μη σκεπτόμενους πoλίτες, σημειώνει ο Οργανισμός. Διαπιστώνει συνεχή αύξηση της δαπάνης των οικογενειών στα Φροντιστήρια των τελευταίων τάξεων Λυκείου των μαθητών.

Τονίζει ότι με την φροντιστηριακή εκπαίδευση των μαθητών, πέραν της οικονομικής επιβάρυνσης, ενισχύεται η ανισότητα στην ελληνική εκπαίδευση. Σημειώνει, ότι η δυνατότητα που δόθηκε στους υποψηφίους να δηλώσουν την προτίμησή τους για μεγάλο αριθμό σχολών είχε ως αποτέλεσμα την παραγνώριση των ενδιαφερόντων τους. Κρίνει πολύ χρήσιμη τη θεσμοθέτηση ενός συστήματος παρακολούθησης της πορείας των φοιτητών στα ΑΕΙ φοίτησης κατά τα πρώτα έτη φοίτησής τους, ώστε να υπάρχει πλούτος δεδομένων που θα βοηθήσει στην βελτίωση του συστήματος.

Οι κεντρικές επιλογές του συστήματος

Παρατηρεί ακόμη,  ότι οι Πανελλήνιες Εξετάσεις λειτουργούν χωρίς ρητά και θεσμικά διατυπωμένο θεωρητικό πλαίσιο, από το οποίο θα αναδύεται το πλαίσιο των κεντρικών επιλογών του συστήματος, όπως:

α. Ποιος είναι ο σκοπός και οι στόχοι των Πανελληνίων Εξετάσεων;

β. Ποιο πλήθος προσανατολισμών / κατευθύνσεων και επιστημονικών πεδίων διασφαλίζει το σκοπό και τους στόχους;

γ. Πόσα και ποια εξεταζόμενα μαθήματα ανά επιστημονικό πεδίο διασφαλίζουν το σκοπό και τους στόχους;

δ. Ποιο πρέπει να είναι το εύρος επιλογής τμημάτων/σχολών από τους υποψηφίους ώστε να διασφαλίζονται καλύτερα οι σπουδές τους καθώς και η ποιότητα τους επιστημονικού δυναμικού που αναπτύσσει η ελληνική κοινωνία;

ε. Κατά πόσο είναι χρήσιμη η δυνατότητα των υποψηφίων να επιλέγουν σχολές από διαφορετικούς προσανατολισμούς;

 

Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις