Αθήνα

°C

kairos icon

Σάββατο

26

Νοεμβρίου 2022

alphafreepress.gr / ΕΛΛΑΔΑ / Νίκος Μπακογιάννης: Η άγνωστη ιστορία του αδελφού του Παύλου Μπακογιάννη που έπαιζε στη Γκαρσονιέρα για Δέκα
ΕΛΛΑΔΑ

Νίκος Μπακογιάννης: Η άγνωστη ιστορία του αδελφού του Παύλου Μπακογιάννη που έπαιζε στη Γκαρσονιέρα για Δέκα

Νίκος Μπακογιάννης: Ο αδερφός του Παύλου Μπακογιάννη και το πέρασμα από την ιστορική ταινία Γκαρσονιέρα για Δέκα

Το Γκαρσονιέρα για δέκα, (ή Γκαρσονιέρα για 10!) είναι μία ελληνική κινηματογραφική ταινία παραγωγής Γκρέκα Φιλμ, του 1981, σε σκηνοθεσία Ντίμη Δαδήρα και σε σενάριο του Λάκη Μιχαηλίδη. Η ταινία αυτή ήταν από τις λίγες, τις οποίες ο Χρόνης Εξαρχάκος είχε πρωταγωνιστικό ρόλο. Ενώ έχει χαρακτηριστεί ταινία, που προσπαθεί να ισορροπήσει ανάμεσα στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο και την αισθητική της δεκαετίας του 1980.

Η ταινία προβλήθηκε στις 5 Οκτώβρη του 1981, στις κινηματογραφικές αίθουσες Αθηνών, Πειραιά και προαστίων και έκοψε 56.272 εισιτήρια, καταλαμβάνοντας την 24η θέση από τις 45 ταινίες της χρονιάς. Πρόκειται για διασκευή της ταινίας Η Γκαρσονιέρα, του Μπίλι Γουάιλντερ, με πρωταγωνιστή τον Τζακ Λέμον. Γυρίσματα της ταινίας πραγματοποιήθηκαν στο εργοστάσιο της εταιρείας Ε.Β.Μ.Ε. ΤΣΑΟΥΣΟΓΛΟΥ Α.Ε. Όταν είχε ξεσπάσει το σκάνδαλο για τις γκαρσονιέρες που νοίκιαζαν πλούσιες κυρίες, ο Ελληνικός Τύπος δάνεισε τον τίτλο της ταινίας σε πολλά δημοσιεύματα της εποχής εκείνης. Η ταινία αυτή αλλά και το Είσαι στην ΕΟΚ; Πάθε για την ΕΟΚ! είναι οι τελευταίες ταινίες του Χρόνη Εξαρχάκου, και οι δύο σε σκηνοθεσία Δημήτρη Δαδήρα που πέθανε μετά από τρία χρόνια από καρκίνο.

Ο Νίκος Μπακογιάννης στην ταινία!

Λίγοι όμως γνώριζαν πως στην ταινία, έπαιζε ο αδερφός του Παύλου Μπακογιάννη, που δολοφονήθηκε από τη 17 Νοέμβρη. Ο Νίκος Μπακογιάννης γιος του Κωνσταντίνου και της πρεσβυτέρας Ειρήνης, κατάγεται από την Ευρυτανία, όπου υπηρετούσε ο πατέρας του ως ιερέας, και μεγάλωσε στον Πειραιά. Τελείωσε το δημοτικό σχολείο στο Αρχαίο Θέρμο και το 2ο Γυμνάσιο του Πειραιά. Συνέχισε τις σπουδές του στη δραματική τέχνη στις Σχολές Ηθοποιών, Σκηνοθετών, στη Θεολογία, στη Διοίκηση Επιχειρήσεων και στη Βυζαντινή Μουσική.

Υπηρέτησε τη θητεία του ως λιμενοφύλακας στο Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιώς, ενώ παράλληλα σπούδαζε. Εισήλθε στο λιμενικό σώμα όταν απολυόταν ο επίσης υπηρετήσας ως Λιμενοφύλακας, άγρια δολοφονημένος αδελφός του, Παύλος Μπακογιάννης, από τη δολοφονική οργάνωση 17Ν. Εργάστηκε ως ηθοποιός, συγγραφέας, δημοσιογράφος. Συνεργάστηκε με όλα σχεδόν τα θέατρα των Αθηνών, ως ηθοποιός, θιασάρχης και συγγραφέας. Την εποχή της δικτατορίας των συνταγματαρχών ήταν κρυφός σύνδεσμος του αδελφού του, παρέχοντας πληροφορίες για πολιτικά και καλλιτεχνικά θέματα, τις οποίες, διαμέσου της Κύπρου, απέστελλε στη Βαυαρική Ραδιοφωνία στο Μόναχο και στη Ντόιτσε Βέλλε.

Μελέτη, ποιητικές συλλογές, θεατρικά έργα

Συνεργάστηκε με την ελληνική ραδιοτηλεόραση και με τη Βαυαρική Ραδιοφωνία. Έγραψε θεατρικά έργα και κινηματογραφικά σενάρια, που παίχτηκαν στο θέατρο και στην τηλεόραση, στίχους για τραγούδια, τα οποία έγιναν επιτυχίες, και είναι ιδρυτής της «Αττικής Σκηνής». Διασκεύασε σε θεατρικό έργο το μυθιστόρημα της Σαρλότ Μπροντέ «Τζέην Έυρ», που παίχτηκε στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και για την τηλεόραση, το έργο του Έντμοντ Αμπού «Ο Βασιλεύς των Ορέων». Έγραψε την πολιτική και δημοσιογραφική βιογραφία του αδελφού του «Εντολή άνωθεν, δολοφονήστε τον Παύλο Μπακογιάννη», το δοκίμιο «Ηθική και ποιοτική υπόσταση της τέχνης» (για την ανάπτυξη του πνεύματος και την ελευθερία του σκεπτόμενου ανθρώπου – καλλιτέχνη).

Επίσης έγραψε τη μελέτη «Το λαϊκό τραγούδι, πηγή ζωής» και τις ποιητικές συλλογές: «Το αλφαβητάρι των τυράννων», «Πρελούδιο θανάτου», «Κραυγή», «Ο θάνατος του γίγαντα» (ορατόριο – ύμνος ποιητικά ενορχηστρωμένος για τη δολοφονία του αδελφού του).

Έγραψε επίσης τα θεατρικά έργα: «Καταδικασμένοι σε θάνατο», «Η στιγμή της αλήθειας», «Επί σκοπόν, Πυρ!», «Ένας ζητιάνος άγιος», «Οι Τσιρκολάνοι», «Οι Φαροφύλακες», «Το Ποντίκι», «Τηλέμαχος», ενώ το τελευταίο του έργο «Οι Στρατοκράτες», βραβεύτηκε με το Β΄ Κρατικό Βραβείο Θεάτρου. Διετέλεσε πρόεδρος του Οφθαλμιατρείου Αθηνών, αντιπρόεδρος στον Ο.Δ.Ι.Ε. Πρώτος αντιπρόεδρος της Ενώσεως Καταναλωτών Ελλάδος, Γενικός Διευθυντής του Ραδιοφωνικού Σταθμού Ράδιο Καταναλωτής, πρόεδρος του Πειθαρχικού Συμβουλίου των Ελλήνων Ηθοποιών, πρώτος αντιπρόεδρος των Ελλήνων Ηθοποιών του Σ.Ε.Η., πρώτος αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας Θεάματος – Ακροάματος (Π.Ο.Θ.Α.) και μέλος του Δ.Σ. του Εθνικού Θεάτρου. Πολιτεύτηκε στην Β΄ Περιφέρεια Αθηνών.

Είναι μέλος της Ενώσεως Συντακτών μη ημερησίου τύπου και Μ.Μ.Ε., αναπληρωτής πρόεδρος της Ελεύθερης Καλλιτεχνικής Λέσχης, μέλος του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου, μέλος της Α.Ε.Π.Ι., μέλος της Ε.Μ.Σ.Ε., μέλος του Δ.Σ. του Ταμείου Στήριξης των Ηθοποιών, αντιπρόεδρος του Ιδρύματος «ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥ ΗΘΟΠΟΙΟΥ» και μέλος του Δ.Σ. της «Εταιρείας Ευρυτάνων Επιστημόνων».

Τι είχε υποστηρίξει στη δίκη για τη δολοφονία του Παύλου

Στη δίκη για την φρικτή δολοφονία του Παύλου Μπακογιάννη, ο Νίκος Μπακογιάννης υποστήριξε πως η απόφαση για τη δολοφονία ελήφθη από «κομπλεξισμό» για τους αγώνες που έκανε κατά της χούντας, όταν οι κατηγορούμενοι «πίνανε καφέ». Επίσης, όπως είπε ο Νίκος Μπακογιάννης, επειδή οι τρομοκράτες δεν ήθελαν την εθνική συμφιλίωση, για την οποία εργάστηκε ο βουλευτής και τέλος γιατί στο πλαίσιο δημοσιογραφικής έρευνας για την τρομοκρατία, που είχε κάνει ο Παύλος Μπακογιάννης είχε προχωρήσει αρκετά. Ο κ. Νίκος Μπακογιάννης υποστήριξε στην κατάθεσή του ότι δεν δέχεται τον όρο «Επαναστατική Οργάνωση» για μία δολοφονική οργάνωση. «Δεν δέχομαι αυτό τον όρο απο ανθρώπους αγράμματους, ακατατόπιστους, ηλίθιους και απολιτίκ».

H συγκινητική στιγμή που ο Κώστας Μπακογιάννης συναντά τον θείο του Νίκο Μπακογιάννη

Το 2019, η πρόεδρος  Άννα Φόνσου υποδέχθηκε τον Κώστα Μπακογιάννη προσφέροντάς του ένα μπουκέτο κόκκινα λουλούδια ενώ λίγο πιο πέρα τον περίμενε ο θείος του και ηθοποιός Νίκος Μπακογιάννης. Όλα αυτά κατέγραψε στο κινητό της η ηθοποιός Καίτη Φίνου η οποία ήταν και εκείνη στη συνάντηση των ηθοποιών με τον υποψήφιο δήμαρχο της Αθήνας. Ο Κώστας Μπακογιάννης πλησιάζει το θείο του και αντιπρόεδρο του ιδρύματος Σπίτι του ηθοποιού και τον φιλάει λέγοντας “Γειά σου θείε Νίκο..”!

Η υπόθεση της ταινίας

Ο Χρόνης είναι ένας φιλότιμος λογιστής που δουλεύει στο εργοστάσιο των Σουλτάνογλου-Μουράτογλου. Παρά την πολλή εργατικότητά του, δεν του δίνουν αύξηση, την οποία την έχει ανάγκη τόσο για να καλύψει ένα χρέος του γαμπρού του, του Γιάγκου, όσο και για να παντρευτεί την αγαπημένη του, τη Σοφία. Τα αφεντικά του είναι ο Απόστολος Σουλτάνγλου και ο Πέτρος Μουράτογλου.

Ο Πέτρος δεν έχει πολλές σχέσεις με το εργοστάσιο και όπως αναφέρεται στην ταινία προτιμά να κάνει διάφορα σπορ και να διασκεδάζει. Από την άλλη, ο Απόστολος, είναι τσιγκούνης και άπιστος στη γυναίκα του, την Ντόρα. Άντι να δώσει, λοιπόν, αύξηση στον Χρόνη, του δίνει διάφορες συμβουλές, σχετικά με την οικονομία. Ωστόσο, ο Απόστολος έχει κρυφή σχέση με μια τραγουδίστρια του «ελαφρού» τραγουδιού, την Αντζέλα Τσιμπλίδου. Η Ντόρα, που γνωρίζει για τις απιστίες του Απόστολου, πείθεται από μια φίλη της να αρχίσει κι αυτή τις απιστίες. Και αρχίζει το φλερτάρισμα, με τον Πέτρο, ο οποίος είχε δείξει ένα ενδιαφέρον για αυτή. Κατόπιν, η Ντόρα και ο Απόστολος, για να φιλοξενήσουν τους ερωμένους τους, απευθύνονται στον Σταμάτη Σταμάτη, έναν συνάδελφο του Χρόνη, για να τους βρει ένα απόμερο σπίτι, πληρώνοντας αδρά.

Όλες οι απόπειρες του Χρόνη για να μαζέψει χρήματα δεν καρποφόρησαν. Ούτε αύξηση πήρε, ούτε δάνειο από το κράτος πήρε, καθότι σεισμοπαθής. Η λύση που του προτείνουν είναι να πουλήσει το σπίτι, εκείνος όμως αρνείται πεισματικά, γιατί εκεί μεγάλωσε. Οι δυσκολίες του Χρόνη γίνονται γνωστές στον Σταμάτη Σταμάτη. Και πάει στον Χρόνη και του ζητάει τα κλειδιά του σπιτιού του, δήθεν τάχα, για κάτι φίλους του που θέλουν να κρύψουν σε ένα σπίτι τα λογιστικά τους βιβλία. Ο Χρόνης με τα πολλά πείθεται, καθότι οι “φίλοι” του Σταμάτη Σταμάτη πληρώνουν καλά για ένα τέτοιο σπίτι.

Το… μπέρδεμα

Από εκεί και πέρα αρχίζει το μπέρδεμα, καθώς ο Σταμάτης Σταμάτης ξεγελάει την Ντόρα και τον Απόστολο και τους δίνει από ένα κλειδί στον καθένα για το σπίτι του Χρόνη, που προφανώς δε γνωρίζουν ότι είναι δικό του. Παράλληλα ο αδελφός της ερωμένης του Απόστολου, μπαίνει κρυφά στο σπίτι και κρύβει παράνομες ταινίες, πορνογραφικού υλικού, χωρίς να το ξέρει η Αντζέλα. Από εκεί και πέρα ο Χρόνης κρύβεται από τον Απόστολο για να μη χάσει το ψωμί, όταν θα έβλεπε ότι έχει και δικό του σπίτι, ενώ παράλληλα που η Σοφία πήρε τηλέφωνο, άκουσε γυναίκα να απαντά, καθώς το σήκωσε η Αντζέλα, και ξεκίνησε κι αυτή να έρχεται προς το σπίτι. Ακολούθησαν τραγελαφικές σκηνές. Κάποια στιγμή, φυσικά, συναντιούνται όλοι μέσα στο σπίτι. Νομίζοντας ότι ο Χρόνης έχει κάνει την απατεωνιά.

Το happy end

Αφού συναντήθηκαν, λοιπόν, έρχεται ένας χωροφύλακας, συνοδεύοντας τον αδελφό της Αντζέλας, ο οποίος είπε πως ο Χρόνης είναι ο αρχηγός μιας σπείρας που διανέμει πορνογραφικό υλικό. Αφότου βρει και τα αποδεικτικά στοιχεία, προς έκπληξη όλων, καλεί τον ανώτερό του, τον Ανθυπαστυνόμο Μουντρέα. Ο Ανθυπαστυνόμος αρχίζει τις ανακρίσεις, μην ακούγοντας τον Χρόνη ότι για όλα φταίει ο Σταμάτης. Παράλληλα, ενόσω βρισκόταν στο αεροδρόμιο ο Σταμάτης, με προορισμό τον Καναδά, ανακαλύπτει η ασφάλεια διπλό πάτο στη βαλίτσα του, ο οποίος είχε μέσα πολλά λεφτά, τα οποία τα είχε πάρει από τον Απόστολο και την Ντόρα. Κατόπιν οδηγείται στο σπίτι του Χρόνη και τα ομολογεί όλα, όπως έκανε και ο αδελφός της Αντζέλας για τις ταινίες. Στο τέλος, η Ντόρα, που συμπαθούσε πάντα τον Χρόνη ανακοινώνει πως θα τον βοηθήσει να παντρευτεί την αγαπημένη του, τη Σοφία. Και τα βάσανα τελειώνουν, επιτέλους για τον Χρόνη.

Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις