alphafreepress.gr / ΕΛΛΑΔΑ / Νέα λεωφορεία ΟΑΣΑ: Αναβάθμιση και στον ΟΑΣΘ
ΕΛΛΑΔΑ

Νέα λεωφορεία ΟΑΣΑ: Αναβάθμιση και στον ΟΑΣΘ

Νέα λεωφορεία ΟΑΣΑ: Η πρώτη παρτίδα θα αφορά σε λεωφορεία φυσικού αερίου και πετρελαίου, ενώ θα ακολουθήσει η προμήθεια ηλεκτροκίνητων λεωφορείων.

Νέα λεωφορεία ΟΑΣΑΣε αναβάθμιση του «γερασμένου» στόλου των αστικών λεωφορείων στοχεύει να προβεί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Σύμφωνα με το economistas.gr, η πρώτη παρτίδα θα αφορά σε λεωφορεία φυσικού αερίου και πετρελαίου, ενώ θα ακολουθήσει η προμήθεια ηλεκτροκίνητων λεωφορείων. Ο διαγωνισμός για τα λεωφορεία της Αττικής και της Θεσσαλονίκης αναμένεται να ξεκινήσει μέχρι τον προσεχή Σεπτέμβριο και θα διεξαχθεί σε δύο ή περισσότερες φάσεις. Αξίζει να σημειωθεί ότι από το σύνολο των 2.000 λεωφορείων στην Αττική, λιγότερα από τα μισά βγαίνουν καθημερινά στους δρόμους.

Μάλιστα στην ανανέωση του στόλου των λεωφορείων είχε αναφερθεί προσφάτως και ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, σε ραδιοφωνική του συνέντευξη στον ALPHA 98,9. Ανέφερε πως με την τροπολογία που έχει ψηφιστεί επιτρέπεται στους οργανισμούς, τον ΟΑΣΘ και την ΟΣΥ, «να κάνουμε και leasing λεωφορείων, έτσι ώστε μέχρι να έρθουν τα νέα λεωφορεία, που πολλά από αυτά θα είναι και ηλεκτροκίνητα, να μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε το τεράστιο πρόβλημα».

Νέα λεωφορεία ΟΑΣΑ: «Στόχος να αλλάξουν ριζικά Αθήνα και Θεσσαλονίκη»

Στη συνέχεια, συμπλήρωσε ότι «πολύ σύντομα -θέλω να ελπίζω- αν απεγκλωβίσουμε και βρούμε κονδύλια από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, για να μπορέσουμε να απεγκλωβίσουμε τα απαιτούμενα κεφάλια, μπορούμε με διαδικασίες σχετικά γρήγορες, να έχουμε κάποιο μεταχειρισμένο τροχαίο υλικό, όχι καινούργια λεωφορεία, αλλά πολύ πιο νέα από αυτά που βλέπουμε σήμερα να κυκλοφορούν. Ο στόχος είναι η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη, μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, να αλλάξουν συνολικά και καθολικά το προφίλ του στόλου τους». Ειδικότερα, για τη Θεσσαλονίκη ανέφερε πως θα προστεθούν περίπου 100 λεωφορεία ανεβάζοντας τον στόλο στα 300.

«Με το “πράσινο φως” του Ελεγκτικού Συνεδρίου αμέσως θα δούμε τα 100 νέα λεωφορεία να κυκλοφορούν στην πόλη της Θεσσαλονίκης» σημείωσε, επισημαίνοντας ότι όταν θα κυκλοφορούν ακόμη 100 λεωφορεία οι πολίτες της Θεσσαλονίκης θα δουν μεγάλη διαφορά. Ο κ. Καραμανλής ανέφερε πως μέσα σε 4 χρόνια διαλύθηκαν οι αστικές συγκοινωνίες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. «Στη Θεσσαλονίκη ζούμε δυστυχώς το δράμα της κρατικοποίησης. Στην Αθήνα, τα έσοδα του ΟΑΣΑ από 220 εκατομμύρια ευρώ το 2014, γκρεμίστηκαν το 2018 σε κάτω από 140 εκατομμύρια ευρώ. Όμως εμείς έχουμε έναν πολύ συγκεκριμένο πλάνο και σχέδιο για την ανάταξη των αστικών συγκοινωνιών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη» τόνισε.