alphafreepress.gr / ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ / Διόδια: Νέο σύστημα χρέωσης
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Διόδια: Νέο σύστημα χρέωσης

Διόδια: Το υβριδικό σύστημα συλλογής διοδίων βασίζεται στην τοποθέτηση «ηλεκτρονικών πυλών», οι οποίες θα διαβάζουν τον πομποδέκτη της εταιρείας.

Διόδια: Η χιλιομετρική χρέωση αντί της οριζόντιας ήταν ένα πάγιο αίτημα των Ελλήνων οδηγών, ειδικά εκείνων που είχαν οδηγική εμπειρία από το εξωτερικό, όπου στις περισσότερες χώρες επικρατεί η αναλογική χρέωση. Αυτό το αίτημα αναμένεται να γίνει πραγματικότητα σε λίγο καιρό –τουλάχιστον σε ένα μέρος των ελληνικών αυτοκινητοδρόμων-, καθώς η Ολυμπία Οδός έλαβε άδεια από το υπουργείο Περιβάλλοντος για την ανάπτυξη διοδίων χιλιομετρικής χρέωσης στον αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα.

Το υβριδικό σύστημα συλλογής διοδίων αφορά στην εγκατάσταση και λειτουργία ενός συστήματος συλλογής διοδίων, βασισμένου σε αναλογική χιλιομετρική χρέωση, με σκοπό τη χρέωση των συνδρομητών μόνο για τη διανυθείσα απόσταση στον αυτοκινητόδρομο. Σύμφωνα με την απόφαση, το υβριδικό σύστημα συλλογής διοδίων βασίζεται στην τοποθέτηση «ηλεκτρονικών πυλών», οι οποίες θα διαβάζουν τον πομποδέκτη Ο-pass της Ολυμπίας Οδού.

Διόδια: Τι είναι και πώς λειτουργούν οι ηλεκτρονικές πύλες

Oι πύλες είναι ένα μεταλλικό πλαίσιο, το οποίο περιλαμβάνει κεραία τεχνολογίας DSRC για την ανάγνωση των πομποδεκτών σε όλο το πλάτος του οδοστρώματος. Επίσης, περιλαμβάνει και δύο ειδών κάμερες: κάμερα καταγραφής της πινακίδας οχήματος, για ταυτοποίηση του οχήματος σε περίπτωση μη ανάγνωσης πομποδέκτη και μη παροχή πίστωσης (π.χ. λόγω μη τοποθέτησης / μη ορθής τοποθέτησης πομποδέκτη) και κάμερα βίντεο, ως εφεδρεία σε περίπτωση που δεν είναι δυνατή η ταυτοποίηση κάποιου οχήματος.

Πού θα τοποθετηθεί ο εξοπλισμός

Ο εξοπλισμός θα τοποθετηθεί στις εισόδους και εξόδους 13 ανισόπεδων κόμβων (Νέας Περάμου, Μεγάρων, Πάχης, Αγίων Θεοδώρων, Λουτρακιού, Επιδαύρου, Ζευγολατιού, Κιάτου, Δερβενιού, Ακράτας, Καλαβρύτων, Σελιανίτικων και Δρεπάνου) και εκτιμάται ότι θα λειτουργεί στα μέσα του 2020.