alphafreepress.gr / ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ / Ηλεκτρονικό εισιτήριο ΟΑΣΑ: Τι γίνεται με τις κάρτες σε μετρό και λεωφορεία – Ζημιές εκατομμυρίων
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ηλεκτρονικό εισιτήριο ΟΑΣΑ: Τι γίνεται με τις κάρτες σε μετρό και λεωφορεία – Ζημιές εκατομμυρίων

Ηλεκτρονικό εισιτήριο ΟΑΣΑ: Πτωτική τάση έχουν τα έσοδα του ΟΑΣΑ παρά τις φιλοδοξίες μετά το πέρασμα στη νέα «ηλεκτρονική εποχή».

Ηλεκτρονικό εισιτήριο ΟΑΣΑ: Διαρκής είναι η μείωση στα έσοδα του ΟΑΣΑ λόγω της πτώσης των πωλήσεων σε εισιτήρια και κάρτες. Το γεγονός επιβεβαίωσε ο υφυπουργός Μεταφορών, Ιωάννης Κεφαλογιάννης, ο οποίος αποκάλυψε ότι από το 2014 έως σήμερα τα έσοδα από πωλήσεις έχουν μια συνεχή πτωτική τάση.

Ο ίδιος, μάλιστα, απαντώντας σε ερώτηση της Σοφίας Σακοράφα, βουλευτού του ΜέΡΑ25, δήλωσε ότι η περσινή αύξηση των συνολικών εσόδων των ΟΣΥ-ΣΤΑΣΥ (+14%), δεν οφείλεται μόνο σε άνοδο των πωλήσεων εισιτηρίων αλλά και στις πωλήσεις καρτών, στα έσοδα από τις δαπάνες για την κοινωνική πολιτική που χορηγούν τα υπουργεία (Εργασίας κ.α) αλλά και στα πρόστιμα και τις μισθώσεις. Για παράδειγμα, στους φορείς αστικών συγκοινωνιών ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ οι δαπάνες από τα υπουργεία για την κοινωνική πολιτική από 13,7 εκατ. ευρώ το 2017 έφτασαν πέρσι τα 39,8 εκατ. ευρώ.

 

 

Ειδικά στις κάρτες παρατηρήθηκε σημαντική μείωση πωλήσεων αφού το 2017 τα έσοδα από την ΟΣΥ που λειτουργεί τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ και την ΣΤΑΣΥ που έχει τον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο και το μετρό, έφτασαν τα 61.710.000 ενώ πέρσι ήταν 53.396.000. Το α΄ εξάμηνο του 2019 το αντίστοιχο νούμερο ήταν 31.053.000.

Σημειώνεται ότι τα ποσά από κοινοτικά προγράμματα ΕΣΠΑ αλλά και εθνικούς πόρους που έχουν δαπανηθεί για το πέρασμα στην «ηλεκτρονικό εποχή» είναι πραγματικά τεράστια, ωστόσο προς το παρόν τουλάχιστον, αυτό δείχνει να μην αρκεί καθώς υπάρχουν άλλοι εσωτερικοί παράγοντες που μπαίνουν ως εμπόδιο στην εξέλιξη.