alphafreepress.gr / ΥΓΕΙΑ / Πείτε “όχι” στη γήρανση
ΥΓΕΙΑ

Πείτε “όχι” στη γήρανση

Η τακτική γυμναστική βοηθά ώστε οι βασικές αρτηρίες του σώματος, να παραμένουν υγιείς και ελαστικές, συμβάλλοντας έτσι στη μείωση του κινδύνου καρδιοπάθειας. Αυτό είναι το βασικό μήνυμα μιας νέας επιστημονικής μελέτης, η οποία μάλιστα αποκαλύπτει ποια είναι η ιδανική «δόση» γυμναστικής ώστε να εξασφαλιστεί η καλύτερη δυνατή λειτουργία των αρτηριών. Όπως διαπίστωσαν οι ερευνητές, οποιαδήποτε μορφή σωματικής άσκησης ωφελεί την καρδιαγγειακή υγεία, ωστόσο οι «απαιτήσεις» των μεγάλων αρτηριών που διατρέχουν το στέρνο και την κοιλιακή χώρα είναι μεγαλύτερες σε σύγκριση με τις αρτηρίες μικρότερου μεγέθους.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη νέα μελέτη, η οποία βασίστηκε σε στοιχεία για 102 ενήλικες 60 ετών και άνω, η γυμναστική με συχνότητα τέσσερις έως πέντε φορές την εβδομάδα αποτρέπει τη σκλήρυνση των μεγάλων αρτηριών. Από την άλλη, δύο με τρεις προπονήσεις την εβδομάδα βοηθούν ώστε να παραμείνουν υγιείς μόνο οι μικρότερου μεγέθους αρτηρίες του σώματος. Τα ευρήματα υπέδειξαν ότι η γυμναστική με συχνότητα δύο έως τρεις φορές την εβδομάδα, για 30 λεπτά τη φορά, καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής συνδέεται με λιγότερες ενδείξεις αθηροσκλήρωσης στις αρτηρίες μεσαίου μεγέθους που τροφοδοτούν με αίμα τον λαιμό και τον εγκέφαλο. Ωστόσο, όσοι από τους συμμετέχοντες γυμνάζονταν τέσσερις έως πέντε φορές την εβδομάδα φάνηκε να διατηρούν υγιείς και ελαστικές τόσο τις μικρότερες όσο και τις μεγαλύτερες αρτηρίες του σώματός τους. Οι μεγαλύτερες αρτηρίες είναι αυτές που παρέχουν αίμα στο στήθος και στην κοιλιακή χώρα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Αποφεύγοντας τα κουνούπια