Αθήνα

°C

Δευτέρα

18

Οκτωβρίου 2021

alphafreepress.gr / ΥΓΕΙΑ / Σύνδρομο Ευερέθιστου Εντέρου: Οι απαγορευμένες τροφές
ΥΓΕΙΑ

Σύνδρομο Ευερέθιστου Εντέρου: Οι απαγορευμένες τροφές

Το Σύνδρομο Ευερέθιστου Εντέρου είναι μια πάθηση κατά την οποία το άτομο εμφανίζει συχνά κοιλιακά συμπτώματα, όπως διάρροια, δυσκοιλιότητα ή και τα δύο. Αν και δεν είναι γνωστή η ακριβής αιτία για το Σύνδρομο Ευερέθιστου Εντέρου, αυτό που ξέρουμε είναι ότι πρόκειται για μια διαταραχή που επηρεάζει τον τρόπο με τον οποίο ο εγκέφαλος και το […]

Το Σύνδρομο Ευερέθιστου Εντέρου είναι μια πάθηση κατά την οποία το άτομο εμφανίζει συχνά κοιλιακά συμπτώματα, όπως διάρροια, δυσκοιλιότητα ή και τα δύο.

Αν και δεν είναι γνωστή η ακριβής αιτία για το Σύνδρομο Ευερέθιστου Εντέρου, αυτό που ξέρουμε είναι ότι πρόκειται για μια διαταραχή που επηρεάζει τον τρόπο με τον οποίο ο εγκέφαλος και το έντερο αλληλεπιδρούν.

Όταν ένα άτομο έχει Σύνδρομο Ευερέθιστου Εντέρου μπορεί να παρατηρήσει ότι ορισμένα τρόφιμα φαίνεται να προκαλούν ή να επιδεινώνουν τα συμπτώματα.

Τι σημαίνει ότι μια τροφή ενεργοποιεί το ΣΕΕ;

Αν και αυτές οι τροφές μπορεί να διαφέρουν από άτομο σε άτομο, οι γιατροί έχουν εντοπίσει ορισμένες συνήθεις τροφές που επηρεάζουν αρνητικά τους περισσότερους ανθρώπους με ΣΕΕ και τείνουν να προκαλούν περισσότερα πεπτικά συμπτώματα σε σχέση με άλλες τροφές.

Αν έχετε Σύνδρομο Ευερέθιστου Εντέρου πρέπει να εξαλείψετε ορισμένες, ή όλες αυτές τις τροφές και στη συνέχεια να τις επανεισάγετε σταδιακά, μία-μία κάθε φορά, για να εντοπίσετε εκείνες που επιδεινώνουν τα συμπτώματά σας.

Ποιες τροφές να αποφεύγετε

Πολλοί γιατροί συστήνουν ένα διατροφικό πλάνο με την ονομασία FODMAP, για να αποφευχθεί η εμφάνιση συμπτωμάτων ΣΕΕ.

Βασίζεται στην απάλειψη τροφών με διάφορους υδατάνθρακες, οι οποίοι είναι γνωστό ότι επιδεινώνουν τα συμπτώματα του ΣΕΕ, προκαλώντας φυσικά αέρια, πόνο στο στομάχι και δυσκοιλιότητα.

Παρακάτω αναφέρονται 16 τροφές που πρέπει να αποφύγετε σε μια διατροφή χαμηλής περιεκτικότητας σε τροφές της λίστας FODMAP. Αυτές είναι:

  • μήλα
  • τεχνητά γλυκαντικά, όπως σορβιτόλη, μαλτιτόλη, ή ξυλιτόλη
  • φασόλια
  • μπρόκολο
  • λάχανο
  • ανθρακούχα ποτά
  • κουνουπίδι
  • ρεβίθια
  • λαχανοσαλάτα
  • λακτόζη σε γαλακτοκομικά προϊόντα, όπως γάλα, παγωτό, κρέμα γάλακτος και τυρί τύπου κότατζ
  • φακές
  • αχλάδια
  • ξινολάχανο σόγια
  • καρπούζι
  • πίτσα και τηγανητά
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις