alphafreepress.gr / ΥΓΕΙΑ / Ποιο είναι το καλύτερο γιαούρτι για κατανάλωση
ΥΓΕΙΑ

Ποιο είναι το καλύτερο γιαούρτι για κατανάλωση

Το γιαούρτι είναι ένα από τα πιο σημαντικά γαλακτοκομικά προϊόντα της Ελλάδας και παράλληλα είναι θρεπτικό αλλά και με αμέτρητες θεραπευτικές ιδιότητες.

Ποιο είναι όμως το καλύτερο γιαούρτι για κατανάλωση;

Οι ιδιότητες του γιαουρτιού:

Το γιαούρτι περιέχει όλα τα συστατικά του γάλακτος και καθώς είναι συμπυκνωμένο περιέχει περισσότερες πρωτεΐνες μεγάλης βιολογικής αξίας. Το γιαούρτι είναι πλούσιο σε μέταλλα και ιχνοστοιχεία. Στο γιαούρτι βρίσκουμε μεγάλη συγκέντρωση ασβεστίου, μαγνησίου, καλίου και φωσφόρου. Επίσης περιέχει μεγάλη ποσότητα ψευδαργύρου.

Το γιαούρτι βεβαίως είναι πλούσιο και σε βιταμίνες όπως Β12 και Β2, Α και D. Οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β αυξάνονται με την επίδραση των βακτηριδίων κατά συνέπεια η σχέση με το γάλα, διευκολύνει την εντερική απορρόφηση του ασβεστίου, φωσφόρου και μαγνησίου. Η λακτόζη του γάλακτος με το ξίνισμα μετατρέπεται σε γαλακτικό οξύ.

Όσοι έχουν δυσανεξία στο γάλα έχουν τη δυνατότητα να τρώνε γιαούρτι. Το γαλακτικό οξύ που περιέχει έχει αντισηπτικές ιδιότητες για το πεπτικό σύστημα, εμποδίζοντας την ανάπτυξη επιβλαβών μικροοργανισμών. Όμως το γιαούρτι περιέχει και ζωντανούς μικροοργανισμούς, η επίδραση των οποίων είναι σημαντική αφού βελτιώνουν τις γαστρικές εκκρίσεις, ρυθμίζουν την ισορροπία της εντερικής χλωρίδας, εμποδίζουν την απορρόφηση τοξινών, παράγουν ουσίες και φυσικά αντιβιοτικά.

Ποιο γιαούρτι είναι το καλύτερο;

Στη χώρα μας το μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς σήμερα κατέχει το στραγγιστό γιαούρτι, που θεωρείται παραδοσιακό αλλά και ως το πλέον υγιεινό. Στο παρελθόν συνήθιζαν να καταναλώνουν περισσότερο το αστράγγιστο πρόβειο γιαούρτι σακούλας. Ποιο είναι περισσότερο καλή τροφή; Το παραδοσιακό πρόβειο γιαούρτι περιέχει περισσότερη πρωτεΐνη, περισσότερα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα. Παράλληλα, έχει λιγότερες θερμίδες και λιπαρά από το πλήρες αγελαδινό στραγγιστό γιαούρτι.

Σε κάθε περίπτωση, καλύτερο γιαούρτι είναι εκείνο που δεν έχει πρόσθετη ζάχαρη ή άλλα υλικά (σκευάσματα, δηλαδή, με βάση το γιαούρτι, όπως επιδόρπια γιαουρτιού, τα οποία έχουν συστατικά αχρείαστα όπως είναι η ζελατίνη, διάφορα γλυκαντικά, χρώματα και άλλα).

Ακόμα και όταν θέλετε να δώσετε γιαούρτι σε ένα παιδί, είναι προτιμότερο να ενισχύσετε εσείς τη γεύση του, προσθέτοντας μέλι, ξηρούς καρπούς, φρούτα ή και τριμμένο μπισκότο.