Συγκρατημένες πιέσεις στις τιμές των σούπερ μάρκετ καταγράφει η τελευταία μηνιαία έρευνα του ΙΕΛΚΑ για τον Ιούνιο 2025, με τα στοιχεία να δείχνουν μείωση 0,35% σε σχέση με τον Μάιο. Αν και ο πληθωρισμός σε ετήσια βάση (Ιούνιος 2025 προς Ιούνιο 2024) παραμένει θετικός στο +1,78%, εμφανίζει αποκλιμάκωση σε σχέση με το +2,47% που είχε καταγραφεί τον Μάιο. Το συνολικό κυλιόμενο 12μηνο (Ιούλιος 2024 – Ιούνιος 2025) δείχνει σχεδόν σταθερό επίπεδο τιμών, με μεταβολή μόλις +0,25%, επιβεβαιώνοντας τη γενικότερη τάση σταθεροποίησης του πληθωρισμού στα ράφια των μεγάλων αλυσίδων λιανικής.
Σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, η σχετική εξομάλυνση αποδίδεται σε έναν συνδυασμό οικονομικών, τεχνολογικών και θεσμικών παραγόντων: από την ομαλή λειτουργία των εφοδιαστικών αλυσίδων και τη δυναμική των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, μέχρι τη συστηματική εφαρμογή προσφορών και την επίδραση του νέου θεσμικού πλαισίου για τις προωθητικές ενέργειες που εφαρμόστηκε τον Μάρτιο. Παρά τις γενικές ενδείξεις σταθεροποίησης, υπάρχουν επιμέρους κατηγορίες προϊόντων που παρουσίασαν σημαντικές αποκλίσεις. Μεγάλες μειώσεις σε ετήσια βάση καταγράφονται στα απορρυπαντικά και είδη καθαρισμού (-8,28%), στα βασικά τρόφιμα παντοπωλείου (-5,40%), στα χαρτικά και είδη προσωπικής υγιεινής (-3,13%), καθώς και σε προϊόντα όπως ορεκτικά και αλίπαστα (-2,72%). Η πτώση στις τιμές αυτών των κατηγοριών αποδίδεται κυρίως στην αποκλιμάκωση της τιμής του ελαιόλαδου, που επηρέασε πολλές υποκατηγορίες του ραφιού.
Αντίθετα, αισθητές αυξήσεις σημειώθηκαν σε φρέσκα κρέατα (+10,80%), γλυκά και σοκολάτες (+10,19%), φρέσκα φρούτα και λαχανικά (+7,55%), κατεψυγμένα είδη (+2,74%) και γαλακτοκομικά/χυμούς ψυγείου (+2,22%). Οι ανατιμήσεις στα κρέατα εξηγούνται από τη μείωση του ζωικού κεφαλαίου στη χώρα λόγω ζωικών ασθενειών το 2024 και από την άνοδο των διεθνών τιμών σε βασικά εισαγόμενα είδη, κυρίως μοσχάρι και χοιρινό. Στην κατηγορία των φρούτων και λαχανικών, η άνοδος αποδίδεται στις ψυχρότερες καιρικές συνθήκες του 2025, που καθυστέρησαν την παραγωγή θερινών ειδών σε σχέση με το 2024, όπου οι υψηλές θερμοκρασίες είχαν επιταχύνει τη συγκομιδή.
Ανασταλτικά στην άνοδο των τιμών λειτουργούν και τα χαρακτηριστικά του οργανωμένου λιανεμπορίου: οι μεγάλες αλυσίδες, λόγω υψηλού όγκου πωλήσεων και ταχύτητας ανακύκλωσης αποθεμάτων, προχωρούν συχνότερα σε νέες αγορές, απορροφώντας πιο γρήγορα τυχόν μειώσεις τιμών από τους προμηθευτές. Τέλος, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζουν να αυξάνουν τη διείσδυσή τους, λειτουργώντας ως μοχλός πίεσης προς τα κάτω για τις τιμές των επώνυμων. Η ενίσχυση της παρουσίας τους στις μεγάλες αλυσίδες αποτελεί έναν ακόμη σταθεροποιητικό παράγοντα στο σύνολο της αγοράς.