Ντίνα Κώνστα: Η ζωή και η καριέρα της σημαντικής ηθοποιού που πέθανε σαν σήμερα πριν από τρία χρόνια
Σαν σήμερα, στις 3 Ιουλίου του 2022, έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 83 ετών η Ντίνα Κώνστα, αφήνοντας πίσω της ένα δυσαναπλήρωτο κενό στην ελληνική τηλεόραση και το θέατρο. Τρία χρόνια μετά την απώλειά της, η μνήμη της παραμένει ζωντανή μέσα από τους ρόλους που ενσάρκωσε, το πάθος με το οποίο υπηρέτησε την τέχνη και τη διακριτική της παρουσία εκτός σκηνής. Γεννημένη στη Σάμο, η Κώνστα μεγάλωσε με πείσμα και ανεξαρτησία, πνεύμα ανήσυχο και αμφισβητησιακό. Παρότι αρχικά ήθελε να ακολουθήσει τη δημοσιογραφία, οι οικογενειακές πιέσεις και οι συντηρητικές αντιλήψεις της εποχής την εμπόδισαν. Αντί να συμβιβαστεί με την «ασφάλεια» μιας θέσης σε τράπεζα, διάλεξε να ακολουθήσει τον δρόμο της καρδιάς της: το θέατρο. Σπούδασε υποκριτική στη σχολή του Κωστή Μιχαηλίδη με καθηγήτρια τη Μαίρη Αρώνη, δουλεύοντας παράλληλα για να συντηρηθεί. Η επαγγελματική της διαδρομή ξεκίνησε το 1965 από την «Ελεύθερη Σκηνή», με ένα πέρασμα και από το Εθνικό Θέατρο. Αν και συνεργάστηκε με σημαντικούς δημιουργούς, δεν δίστασε να κρατήσει την ανεξαρτησία της, αποφεύγοντας καλλιτεχνικούς κύκλους που δεν την εξέφραζαν.
Η πορεία της στην τηλεόραση υπήρξε εξίσου πλούσια, με δεκάδες συμμετοχές από τη δεκαετία του ’70 ως και τα τέλη της δεκαετίας του 2000. Το πλατύ κοινό τη λάτρεψε μέσα από ρόλους που έγραψαν ιστορία, με κορυφαίο παράδειγμα τη Ντένη Μαρκορά στους «Δύο Ξένους», έναν χαρακτήρα που η ίδια απογείωσε με μοναδική λεπτότητα και σκηνική δύναμη. Αξιομνημόνευτες ήταν επίσης οι εμφανίσεις της σε σειρές όπως οι «Τρεις Χάριτες», το «Σόι μας» και το «Δις Εξαμαρτείν», αλλά και η τελευταία της παρουσία στην τηλεόραση στα «Χρυσά Κορίτσια» το 2009. Η θεατρική της δουλειά περιλάμβανε απαιτητικούς και συγκινητικούς ρόλους, όπως η παράσταση «Καληνύχτα Μαργαρίτα» και το μονόλογο για τη Σωτηρία Μπέλλου, «Η περιπλανώμενη ζωή μιας ρεμπέτισσας». Η ίδια θεωρούσε την κωμωδία ιδιαίτερα δύσκολη, επιμένοντας ότι η λεπτή ισορροπία μεταξύ χιούμορ και γελοιότητας είναι ζήτημα αληθινής τέχνης. Στα τελευταία χρόνια της ζωής της, αποσύρθηκε διακριτικά λόγω προβλημάτων υγείας και προχωρημένης άνοιας. Επέλεξε να απομακρυνθεί από την Αθήνα στη διάρκεια της πανδημίας, ζώντας με αξιοπρέπεια μέχρι το τέλος.
