«Το έργο θα κριθεί από το αποτέλεσμα» τόνισε ο Σίμος Ρούσσος
Σε μια εκτενή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, ο Δήμαρχος Χαλανδρίου, Σίμος Ρούσσος, απάντησε λεπτομερώς στις αιτιάσεις σχετικά με την αναγκαιότητα, τις προδιαγραφές και το χρονοδιάγραμμα του έργου της βιοκλιματικής ανάπλασης του κέντρου, καθώς και την αύξηση των δημοτικών τελών.
Προδιαγραφές και υλικά της ανάπλασης
Ο κ. Ρούσσος υπογράμμισε ότι η μελέτη του έργου εκπονήθηκε από την «Νέα Μητροπολιτική Αττική ΑΕ», εγκρίθηκε με συντριπτική πλειοψηφία από το Δημοτικό Συμβούλιο 2019-2023, την Αποκεντρωμένη Διοίκηση, το Κεντρικό Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής (με πρόεδρο τον Γ.Γ. του ΥΠΕΝ κ. Ευθύμιο Μπακογιάννη) και εν τέλει από τον Υπουργό Περιβάλλοντος, κ. Ταγαρά.
Αναφορικά με το φυσικό πέτρωμα που επιλέχθηκε, ο Δήμαρχος ξεκαθάρισε ότι η επιλογή των υλικών είναι αρμοδιότητα των αρχιτεκτόνων, βάσει της πρόσκλησης του Ταμείου Ανάκαμψης που χρηματοδοτεί το έργο. Τόνισε ότι τα υλικά είναι φυσικά και αντιολισθητικά, θεωρούμενα ανώτερα από το τσιμέντο, και ότι το έργο θα κριθεί από το τελικό του αποτέλεσμα.
Χρονοδιάγραμμα και καθυστερήσεις
Το έργο βρίσκεται σε εξέλιξη εδώ και 16 μήνες και είναι εντός χρονοδιαγράμματος, παρά τις τέσσερις διακοπές εργασιών (Χριστούγεννα, Πάσχα) κατόπιν αιτήματος των καταστηματαρχών. Μία σημαντική καθυστέρηση προέκυψε λόγω της συνολικής αντικατάστασης αγωγού της ΕΥΔΑΠ στις οδούς Χαϊμαντά και Πλάτωνος, καθώς οι παλιοί αγωγοί αμιάντου (κατασκευασμένοι το 1952) ήταν απαράδεκτοι. Η εργασία αυτή διήρκεσε περίπου ενάμιση μήνα, αποτελώντας νόμιμη παράταση για τον εργολάβο.
Αναγκαιότητα και φιλοσοφία του έργου
Ο Σίμος Ρούσσος υπερασπίστηκε τη φιλοσοφία του έργου, τονίζοντας ότι στοχεύει στην ενίσχυση της προσβασιμότητας και της μικροκινητικότητας από την περιφέρεια προς το κέντρο, περιορίζοντας την παράνομη στάθμευση. «Δεν είναι στρατηγική, πουθενά στον κόσμο, τα τελευταία 40 χρόνια, να γκρεμίσουμε οικοδομικά τετράγωνα, να φτιάξουμε οδικούς άξονες, να έχουμε παντού παρκαρισμένα αυτοκίνητα», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Σημείωσε ότι η φιλοσοφία του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου προβλέπει την εξάλειψη της παράνομης στάθμευσης που εμποδίζει την κίνηση οχημάτων έκτακτης ανάγκης και δημιουργεί τριτοκοσμική εικόνα.
Αναφορικά με τις θέσεις στάθμευσης, διατηρούνται περίπου 1.000 νόμιμες παρόδιες θέσεις, δημιουργούνται 199 νέες στα σημεία της ανάπλασης, ενώ θα αυξηθούν περαιτέρω με το υπόγειο πάρκινγκ του νέου δημαρχείου (περίπου 166 θέσεις). Θα γίνει οικονομοτεχνική μελέτη για τη διαχείριση αυτών των θέσεων, ώστε να εξυπηρετούνται μόνιμοι κάτοικοι, το εμπορικό κέντρο και οι επισκέπτες του δημαρχείου.
Ελεγχόμενη στάθμευση και δημόσιες συγκοινωνίες
Ο Δήμαρχος εξήγησε ότι η ελεγχόμενη στάθμευση (έργο ψηφιακού μετασχηματισμού 1.740.000 ευρώ) θα λειτουργήσει συνδυαστικά με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, τις πράσινες πεζοδρομικές διαδρομές και τη διευκόλυνση της κίνησης πεζών, ποδηλάτων και ηλεκτρικών οχημάτων. Στόχος είναι η ταχύτερη εναλλαγή των οχημάτων στις θέσεις στάθμευσης.
Επίσης, περιέγραψε τις επίμονες προσπάθειες του Δήμου από το 2015 για τη σύνδεση του κέντρου με τις στάσεις του ΜΕΤΡΟ, οι οποίες όμως δεν έχουν τελεσφορήσει λόγω έλλειψης κεντρικού σχεδιασμού για την ενίσχυση της δημόσιας συγκοινωνίας. Ο Δήμος αντιμετωπίζει προβλήματα στην πρόσληψη οδηγών για τη δημοτική συγκοινωνία, ακόμα και με νέα λεωφορεία.
Αύξηση δημοτικών τελών
Τέλος, ο κ. Ρούσσος απάντησε στις επικρίσεις για την αύξηση των δημοτικών τελών. Υπογράμμισε ότι από το 2014 έως το 2020 τα τέλη μειώθηκαν κατά 20% (από 1,34€ σε 1,10€/τ.μ.), εξοικονομώντας 14 εκατομμύρια ευρώ για τους πολίτες.
Ωστόσο, η εκτόξευση του ενεργειακού κόστους (το ρεύμα τριπλασιάστηκε) και το εξωφρενικό τέλος ταφής απορριμμάτων (από 1.200.000€ το 2014 σε 2.500.000€ φέτος και 3.700.000€ του χρόνου) έχουν επιβαρύνει όλους τους δήμους της χώρας, καθιστώντας αναπόφευκτη την αύξηση.
