Ψηφιακό πελατολόγιο συνεργεία: Αντίστροφη μέτρηση για την εφαρμογή του
Από την 1η Ιουλίου τίθεται σε εφαρμογή το νέο ψηφιακό πελατολόγιο για συνεργεία και συναφείς επιχειρήσεις, προκαλώντας έντονη ανησυχία στους ελεύθερους επαγγελματίες του κλάδου. Παρά την κυβερνητική επιμονή στην εφαρμογή του μέτρου, οι αντιδράσεις είναι πολλές, με βασικά επιχειρήματα την αυξημένη γραφειοκρατία, τα τεχνικά κενά και το λειτουργικό κόστος που προκύπτει. Όπως εξήγησε ο δημοσιογράφος Θοδωρής Βγενής στην ΕΡΤ, το ψηφιακό πελατολόγιο θα καταγράφει αυτόματα την είσοδο και έξοδο κάθε πελάτη, διασταυρώνοντας τα στοιχεία με το σύστημα της ΑΑΔΕ μέσω MyData. Ο στόχος είναι η πλήρης ιχνηλάτηση των συναλλαγών: αν εντοπιστεί αναντιστοιχία –όπως αυτοκίνητο χωρίς έκδοση απόδειξης ή απόδειξη χωρίς φυσική είσοδο οχήματος– θα ενεργοποιείται έλεγχος.
Επέκταση της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας σε τέσσερις νέους κλάδους
Οι επαγγελματίες του κλάδου, ωστόσο, αντιδρούν έντονα. Κάνουν λόγο για αυξημένα κόστη, ανάγκη για επιπλέον προσωπικό και έλλειψη κατάλληλης εκπαίδευσης ή τεχνικής στήριξης από την Πολιτεία. Όπως σημειώνουν, πολλές μικρές επιχειρήσεις δεν διαθέτουν τους πόρους ούτε την τεχνογνωσία για να ανταποκριθούν άμεσα στις απαιτήσεις του νέου συστήματος. Το ψηφιακό πελατολόγιο αφορά επιχειρήσεις όπως συνεργεία, πλυντήρια, πρατήρια καυσίμων, χώρους στάθμευσης, εταιρείες ενοικίασης οχημάτων και εγκαταστάσεων σε αυτοκίνητα. Αντιθέτως, εξαιρούνται εταιρείες leasing και πωλήσεις καινούργιων οχημάτων, καθώς τα οχήματα αυτά δεν απαιτείται να δηλώνονται στο σύστημα κατά την τεχνική τους προετοιμασία. Παρά τις δεσμεύσεις του Υπουργείου Οικονομικών για μεταβατική περίοδο προσαρμογής, οι εκπρόσωποι του κλάδου ζητούν άμεσες διευκρινίσεις και καλύτερη καθοδήγηση, ώστε η μετάβαση στον ψηφιακό έλεγχο να γίνει με ομαλό και δίκαιο τρόπο.
