Συχνά, η συσκευή μπορεί να κάνει έναν ήχο χωρίς να έχει ολοκληρώσει επιτυχώς την ανάγνωση ή τη χρέωση
Σε διευκρινιστική της ανακοίνωση, η Ελληνική Ένωση Τραπεζών διαβεβαιώνει πως δεν συντρέχει λόγος ανησυχίας για τυχόν διπλές χρεώσεις, όταν η κάρτα του πελάτη περάσει δεύτερη φορά από το τερματικό POS. Όπως επισημαίνεται, η οποιαδήποτε χρέωση απαιτεί χειροκίνητη πληκτρολόγηση του ποσού από τον υπάλληλο, γεγονός που ουσιαστικά αποκλείει την πιθανότητα ακούσιας επανάληψης της συναλλαγής. Στην πραγματικότητα, το πέρασμα της κάρτας δεν συνεπάγεται αυτόματα χρέωση. Η ακουστική ένδειξη της συσκευής ενδέχεται να μην σημαίνει ολοκλήρωση συναλλαγής, καθώς μπορεί να αποτυγχάνει η ανάγνωση ή η επικοινωνία με την τράπεζα. Μόνο με εκ νέου εισαγωγή ποσού και επανάληψη της διαδικασίας μπορεί να πραγματοποιηθεί νέα χρέωση.
Η πρόοδος των ψηφιακών υπηρεσιών επιτρέπει στους χρήστες να παρακολουθούν τις τραπεζικές τους κινήσεις σχεδόν σε πραγματικό χρόνο, μέσω εφαρμογών στο κινητό τους. Παράλληλα, το POS εκδίδει απόδειξη για κάθε συναλλαγή, η οποία πρέπει πάντα να ελέγχεται, καθώς αποτελεί το επίσημο αποδεικτικό στοιχείο. Την ίδια στιγμή, η Ένωση επισημαίνει την ανάγκη για προσεκτική επιλογή παρόχου ηλεκτρικής ενέργειας. Ορισμένα τιμολόγια μπορεί να εμπεριέχουν σημαντικές χρεώσεις που επιβαρύνουν δυσανάλογα τους καταναλωτές.
