Πανελλήνιος Διαγωνισμός Σχολικής Εφημερίδας: Όταν οι μικροί ρεπόρτερ μας δείχνουν τον δρόμο της ευαισθησίας και της δημιουργίας

Η ΚΑΛΗ ΕΙΔΗΣΗ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

Πανελλήνιος Διαγωνισμός Σχολικής Εφημερίδας: Όταν οι μικροί ρεπόρτερ μας δείχνουν τον δρόμο της ευαισθησίας και της δημιουργίας

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Ευτυχία Παπούλια

Η γοητεία που εξακολουθεί να εκπέμπει το χαρτί αποτυπώθηκε με τον πλέον εντυπωσιακό τρόπο στις εξαιρετικές προσπάθεια μαθητών όλων των βαθμίδων

23.05.2025 | 07:03

Σε μια εποχή που οι ψηφιακές πλατφόρμες κυριαρχούν στον χώρο της ενημέρωσης, ο λόγος των παιδιών απέδειξε πως το χαρτί όχι μόνο δεν ξεπεράστηκε, αλλά παραμένει ζωντανός, γνήσιος και γεμάτος φρεσκάδα. Ο Πανελλήνιος Διαγωνισμός Σχολικής Εφημερίδας – Φεστιβάλ Δημοσιογραφίας, που διοργάνωσε ο Εκπαιδευτικός Οργανισμός «Ορίζοντες», συγκέντρωσε 300 σχολεία από κάθε γωνιά της Ελλάδας, αποδεικνύοντας πως η δημοσιογραφική φλέβα χτυπά ήδη δυνατά στα σχολικά θρανία.

Από τον Έβρο μέχρι την Κρήτη και από τη Ρόδο ως την Καβάλα, οι μικροί μαθητές όλων των βαθμίδων ξεδίπλωσαν τη σκέψη, τη φαντασία και την κοινωνική τους ευαισθησία μέσα από τις σελίδες των εφημερίδων τους. Άγγιξαν δύσκολα θέματα, έθεσαν καίρια ερωτήματα, αναζήτησαν απαντήσεις, και —σε ορισμένες περιπτώσεις— φιλοξένησαν ακόμη και συνέντευξη του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, δείχνοντας πως η ενημέρωση δεν έχει ηλικία, αλλά πάθος και αλήθεια.

Η αίθουσα Μελίνα Μερκούρη στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας γέμισε με τα φωτεινά πρόσωπα 600 και πλέον μαθητών και εκπαιδευτικών από 33 σχολεία που διακρίθηκαν, σε μια τελετή βραβεύσεων που είχε όλα τα στοιχεία ενός αυθεντικού πανηγυριού της παιδείας και της δημοκρατικής έκφρασης. Ξεχωριστό τόνο έδωσε το εκθετήριο των φιναλίστ εφημερίδων στην είσοδο, που έμοιαζε με περίπτερο μνήμης και έμπνευσης.

Το πρώτο βραβείο απέσπασε το 2ο Δημοτικό Σχολείο Σκύδρας, με την εφημερίδα «Επικοινωνία», όμως στην πραγματικότητα, νικητής ήταν κάθε παιδί, κάθε ομάδα, κάθε δάσκαλος που στάθηκε συνοδοιπόρος στη διαδρομή της δημιουργίας.

Η σημερινή γιορτή της σχολικής δημοσιογραφίας υπενθυμίζει ότι η έκφραση, η έρευνα και ο προβληματισμός πρέπει να καλλιεργούνται από νωρίς — και ότι οι μαθητές μας έχουν πολλά να μας πουν. Το μόνο που μένει, είναι να τους ακούσουμε.

Exit mobile version