το μικροσκόπιο της Δικαιοσύνης πολιτικά πρόσωπα για το δυστύχημα στα Τέμπη
Σε εξέλιξη βρίσκεται η δικαστική διερεύνηση για την τραγωδία στα Τέμπη, καθώς νέα ποινική δικογραφία διαβιβάστηκε χθες στη Βουλή των Ελλήνων, με βάση το άρθρο 86 του Συντάγματος και τις διατάξεις του νόμου περί ευθύνης υπουργών. Η δικογραφία, που σχηματίστηκε από την Εισαγγελία Πρωτοδικών, αφορά πλέον τέσσερα κορυφαία πολιτικά πρόσωπα, συμπεριλαμβανομένου του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, του πρώην υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σταϊκούρα, του πρώην υφυπουργού αρμόδιου για τις μεταφορές Βασίλη Οικονόμου και του νυν υφυπουργού Υποδομών Νίκου Ταχιάου. Η επίσημη ανακοίνωση της διαβίβασης έγινε σήμερα από τον Α’ Αντιπρόεδρο της Βουλής, Γιάννη Πλακιωτάκη, κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης της Ολομέλειας, ενώ σύμφωνα με πηγές του κοινοβουλίου, το περιεχόμενο της δικογραφίας συνδέεται άμεσα με τις πολιτικές και διαχειριστικές ευθύνες που αποδίδονται για το σιδηροδρομικό δυστύχημα της 28ης Φεβρουαρίου 2023.
Η υπόθεση πήρε νέα τροπή ύστερα από μήνυση που κατέθεσαν 370 συγγενείς των θυμάτων αλλά και άλλοι πολίτες, ζητώντας την ποινική διερεύνηση ευθυνών σε ανώτατο πολιτικό επίπεδο για την ελλιπή θωράκιση του σιδηροδρομικού συστήματος και τη συστηματική αδράνεια ως προς την εφαρμογή μέτρων ασφάλειας, παρά τις επανειλημμένες προειδοποιήσεις εργαζομένων και εμπειρογνωμόνων. Η διαβίβαση της δικογραφίας στη Βουλή σηματοδοτεί την έναρξη της προβλεπόμενης από το Σύνταγμα διαδικασίας, η οποία ενδέχεται να οδηγήσει στη σύσταση Ειδικής Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Προκαταρκτικής Εξέτασης, εφόσον υπάρξει σχετική πρόταση και ψηφοφορία από το Σώμα.
Η συγκεκριμένη εξέλιξη έρχεται σε μια συγκυρία κατά την οποία η κοινωνική απαίτηση για απόδοση ευθυνών παραμένει ισχυρή, περισσότερο από έναν χρόνο μετά το τραγικό συμβάν που κόστισε τη ζωή σε 57 ανθρώπους και άφησε δεκάδες άλλους τραυματίες και ψυχικά τραυματισμένους. Η Βουλή καλείται πλέον να αποφασίσει αν η Δικαιοσύνη μπορεί να εξετάσει τις πράξεις ή παραλείψεις πολιτικών προσώπων αναφορικά με την ασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου, τον έλεγχο των διοικήσεων του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ, καθώς και την εφαρμογή των ευρωπαϊκών κανονισμών για την πρόληψη ατυχημάτων.
