Σοκολάτα Ντουμπάι: Η λαχτάρα μιας εγκύου έφερε φρενίτιδα σε όλο τον κόσμο
Μια απλή επιθυμία για κιουνεφέ, μεταμορφώθηκε σε παγκόσμιο φαινόμενο, όταν η Σάρα Χαμούντα, από το Ντουμπάι, δημιούργησε τη μπάρα σοκολάτας «Can’t Get Knafeh of It». Συνδυάζοντας τη σοκολάτα με παραδοσιακά αραβικά συστατικά όπως το καταΐφι, το φιστίκι και το ροδόνερο, η Χαμούντα κατάφερε να ενώσει τη γαστρονομική παράδοση της Μέσης Ανατολής με τη σύγχρονη γλυκιά απόλαυση. Η Χαμούντα, χωρίς προηγούμενη εμπειρία στη σοκολατοποιία, ξεκίνησε την επιχείρησή της στα μισά της εγκυμοσύνης της το 2022. Το brand της, FIX Dessert Chocolatier, ξεκίνησε με πωλήσεις μόλις μιας μπάρας την εβδομάδα. Όμως, όλα άλλαξαν όταν ένα βίντεο ASMR στο TikTok από τη Μαρία Βεχέρα έγινε viral, δημιουργώντας μια «καταιγίδα» παραγγελιών, που έφτασαν τις 30.000 μέσα σε λίγες ημέρες.

Η επιτυχία της σοκολάτας «Can’t Get Knafeh of It» εκτοξεύθηκε, κάνοντας τη FIX ένα διεθνές φαινόμενο. Από τη συνεργασία με influencers μέχρι την υιοθέτηση από εταιρείες όπως η Lindt, η οποία δημιούργησε περιορισμένης κυκλοφορίας εκδόσεις της σοκολάτας, η μπάρα αυτή έγινε η πιο παραγγελθείσα σοκολάτα μέσω του Deliveroo το 2023. Οι παραδοσιακές γεύσεις του κιουνεφέ, σε συνδυασμό με τη σοκολάτα, αποτελούν τον πυρήνα της επιτυχίας της FIX. Το πάντρεμα των συστατικών ικανοποιεί τις γευστικές προτιμήσεις διαφορετικών πολιτισμών και αποδεικνύει τη δύναμη της απλότητας σε συνδυασμό με την καινοτομία.

Η επιτυχία της Χαμούντα και του συζύγου της, Γεζέν Αλάνι, προκάλεσε και αμέτρητες απομιμήσεις, τόσο από μικρές επιχειρήσεις όσο και από μεγάλες εταιρείες. Αν και το ζευγάρι αντιτίθεται στις αντιγραφές από μεγάλες βιομηχανίες, στηρίζει τις μικρές επιχειρήσεις που δημιουργούν εμπνευσμένες εκδοχές. Η FIX δεν επαναπαύεται στην επιτυχία της. Με την ομάδα της να έχει φτάσει τα 50 άτομα, η εταιρεία συνεχίζει να καινοτομεί, λανσάροντας νέες δημιουργίες, όπως τη σοκολάτα «Catch Me If Pecan», η οποία συνδυάζει καραμελωμένα πεκάν με μπισκότα. Η επιτυχία της FIX είναι ένα παράδειγμα του πώς η δημιουργικότητα και η αυθεντικότητα μπορούν να μετατρέψουν μια ιδέα σε παγκόσμιο φαινόμενο. Όπως είπε χαρακτηριστικά η Χαμούντα: «Το όνομα της νέας μας μπάρας είναι ο τρόπος μας να πούμε στον υπόλοιπο κόσμο της σοκολάτας, ‘πρόλαβέ μας’». Η σοκολάτα Ντουμπάι δεν είναι απλώς μια γευστική απόλαυση, αλλά και ένα σύμβολο του πώς τα όνειρα, ακόμα και τα πιο απλά, μπορούν να αποκτήσουν παγκόσμια διάσταση με την κατάλληλη δόση επιμονής και δημιουργικότητας.
