Αθήνα

°C

kairos icon

Κυριακή

28

Απριλίου 2024

alphafreepress.gr / ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ / Μειώσεις στις τιμές στα σούπερ μάρκετ: Σε εφαρμογή τα νέα μέτρα της κυβέρνησης
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μειώσεις στις τιμές στα σούπερ μάρκετ: Σε εφαρμογή τα νέα μέτρα της κυβέρνησης

Μειώσεις στις τιμές στα σούπερ μάρκετ: Το μέτρο προβλέπει τη μείωση των συνολικών εκπτώσεων των προμηθευτών προς τα σούπερ μάρκετ

Σε εφαρμογή τέθηκαν από την πρώτη του μήνα τα νέα μέτρα της κυβέρνησης κατά της ακρίβειας, δημιουργώντας καινούρια δεδομένα στην αγορά και παράλληλα την προσδοκία για αποκλιμάκωση των τιμών στα ράφια των σούπερ μάρκετ και την ελάφρυνση των καταναλωτών. Οι ρυθμίσεις σχετικά με τις προσφορές και τις προωθητικές ενέργειες, που αφορούν σε μία σειρά από κατηγορίες προϊόντων (απορρυπαντικά ρούχων – πιάτων, καθαριστικά επιφανειών, χλωρίνες, σαμπουάν και conditioner, αφρόλουτρα, σαπούνια, οδοντόκρεμες, βρεφικές και παιδικές πάνες) έχουν οδηγήσει, σύμφωνα με σχετική ενημέρωση του υπουργείου Ανάπτυξης, σε μειώσεις, από πλευράς προμηθευτών στις τιμές των τιμοκαταλόγων (χονδρική) σε 3.000 προϊόντα.

Ενδεικτικά, στις βρεφικές και παιδικές πάνες η μέση μείωση τιμής είναι 18,1%, στα σαμπουάν, τα αφρόλουτρα και τα conditioner 17%, στις οδοντόκρεμες 15,1%, στα απορρυπαντικά ρούχων 15,6%, στα απορρυπαντικά πιάτων 16%, στα καθαριστικά παντός είδους 15,8% και στα σαπούνια 12,7%. Υπενθυμίζεται πως το συγκεκριμένο μέτρο προβλέπει τη μείωση των συνολικών εκπτώσεων των προμηθευτών προς τα σούπερ μάρκετ κατά 30% προκειμένου αυτή να «μεταφερθεί» στις τιμές τιμοκαταλόγου.

Σύμφωνα με το υπουργείο Ανάπτυξης, τον Φεβρουάριο του 2024 και αφού είχε ξεκινήσει από τις 10 Ιανουαρίου να ισχύει το τρίμηνο «μπλόκο» σε περίπτωση αυξήσεων, καταγράφηκε περιορισμός των ανατιμήσεων κατά 76%, σε σχέση με τον Φεβρουάριο του 2023. Παράλληλα, όπως έχει γίνει γνωστό, κάποιες επιχειρήσεις αποφάσισαν να προχωρήσουν σε ανάκληση των ανατιμήσεων που είχαν ανακοινώσει αλλά δεν είχαν ακόμα εφαρμόσει, προκειμένου να μπορούν να συνεχίσουν τις προωθητικές ενέργειες. Τέλος, πέραν των ρυθμίσεων για τις προσφορές, οι προμηθευτές νωπών προϊόντων (φρούτα, λαχανικά, κρέατα) υποχρεούνται πλέον να πωλούν τα προϊόντα τους στο λιανεμπόριο σε «καθαρές» τιμές (net – pricing).
Στο πλαίσιο αυτό, επιτρέπονται παροχές για επιστροφές προϊόντων και φύρα, μόνο στο 3% της τιμής πώλησης προ εκπτώσεων, πιστώσεων και άλλων παροχών.

Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις