Αθήνα

°C

kairos icon

Σάββατο

27

Απριλίου 2024

alphafreepress.gr / ΕΛΛΑΔΑ / Δακτύλιος: Πάνω από 1.000 παραβάσεις με το… καλημέρα
ΕΛΛΑΔΑ

Δακτύλιος: Πάνω από 1.000 παραβάσεις με το… καλημέρα

Αδιόρθωτοι οι οδηγοί στη χώρα μας

Ο δακτύλιος της Αθήνας, μέτρο για την αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας, είναι σε ισχύ, αλλά οι παραβάτες του-τουλάχιστον αυτούς που είδαν οι τροχονόμοι-  ήδη ξεπερνούν τους 1200! Για την ακρίβεια πρόστιμα, ύψους 100 ευρώ, ανά παράβαση κόπηκαν σε 1284 οδηγούς, οι οποίοι μπήκαν στον δακτύλιο παρά το γεγονός ότι τη συγκεκριμένη ώρα και ημέρα δεν επιτρεπόταν, λόγω του λήγοντος αριθμού της πινακίδας κυκλοφορίας.

Του Πέτρου Καρσιώτη

Σύμφωνα με την ενημέρωση της Τροχαίας, «στο πλαίσιο διενέργειας συστηματικών τροχονομικών ελέγχων της Διεύθυνσης Τροχαίας Αττικής, για την τήρηση των μέτρων περιορισμού της κυκλοφορίας των οχημάτων στο Κέντρο της Αθήνας (Δακτύλιος), κατά το χρονικό διάστημα από 30-10 έως και 3-11-2023 ελέγχθηκαν συνολικά 9.345 οχήματα και βεβαιώθηκαν 1.284 παραβάσεις σε βάρος οδηγών Ι.Χ.Ε. αυτοκινήτων και Ι.Χ. φορτηγών με μέγιστη αποδεκτή μάζα φορτωμένου οχήματος έως 2,2 τόνους οι οποίοι παραβίαζαν τους ανωτέρω περιορισμούς της κυκλοφορίας».

100 ευρώ το πρόστιμο

Υπενθυμίζεται, επισημαίνουν ακόμη οι αξιωματικοί της Τροχαίας,  ότι το προβλεπόμενο διοικητικό πρόστιμο παραβίασης της απαγόρευσης εισόδου και κυκλοφορίας στον δακτύλιο ανέρχεται στο ύψος των εκατό ευρώ (100,00€). Και καταλήγουν: «Παρακαλούνται οι οδηγοί να συμμορφώνονται με τα περιοριστικά της κυκλοφορίας μέτρα στο Κέντρο της Αθήνας». Ωστόσο, για το μέγα ζήτημα της κίνησης, μέσα στην οποία μαρτυρούν καθημερινά όλες τις ώρες και όχι μόνο αυτές της λεγόμενης αιχμής, οι οδηγοί των τροχοφόρων, μίλησε σε συνέντευξή του στο Μega, ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη, κ. Γιάννης Οικονόμου.

Είπε, μεταξύ άλλων:

«Το βασικό πρόβλημα της κίνησης -ο κάθε καλόπιστος το καταλαβαίνει- είναι ότι έχουμε μία πολύ βασική συνθήκη: τα αυτοκίνητα όσων ζουν, κινούνται, επισκέπτονται την Αθήνα, δεν χωρούν στους δρόμους της Αθήνας, ειδικά Ο ώρες την ημέρα. Αυτό δεν χρειάζεται να είναι κανένας ειδικός να το καταλάβει, το έχουν πει όμως και οι ειδικοί. Δεύτερον, η Τροχαία και η Αστυνομία ούτε κατασκευάζει δρόμους, ούτε διαπλατύνει δρόμους, δεν μπορεί να παρέμβει προς αυτή την κατεύθυνση. Η Τροχαία μπορεί να μειώσει την ένταση, την έκταση και τον όγκο του προβλήματος και αυτό προσπαθούμε πολύ μεθοδικά το τελευταίο διάστημα.

Ήδη, ο κάθε καλόπιστος τις τελευταίες 10-12 μέρες βλέπει διαφορά στους δρόμους της Αθήνας, καθώς έχουμε διπλασιάσει τους τροχονόμους και έχουμε μεγαλώσει και το διάστημα που βρίσκονται στους δρόμους. Έχουμε κάνει μία μεγάλη εκστρατεία για να αντιμετωπίσουμε βασικές παραβάσεις που χειροτερεύουν τα πράγματα, όπως για παράδειγμα το διπλοπαρκάρισμα και συνεχίζουμε.

Ατυχήματα και βλάβες στον Κηφισό

Στον Κηφισό μία από τις βασικές αιτίες του μποτιλιαρίσματος είναι τα ατυχήματα που γίνονται και οι ακινητοποιήσεις οχημάτων εξαιτίας βλαβών. Εκεί εμείς, εδώ και αρκετό διάστημα, τοποθετήσαμε, σε δύο σημεία του Κηφισού, γερανοφόρα οχήματα, έτσι ώστε να μπορούν να πηγαίνουν γρηγορότερα για να τραβήξουν στην άκρη τα αυτοκίνητα αυτά, να μειωθεί ο χρόνος της καθυστέρησης, όχι να εξαφανιστεί.

Θα πρέπει ενδεχομένως να σκεφτούμε και άλλες λύσεις. Αν πρέπει να συζητήσουμε και με άλλους φορείς -συγκοινωνιολόγους, επαγγελματίες, αρμόδια Υπουργεία- για να ληφθούν κάποια μέτρα, όπως συγκεκριμένες ώρες κυκλοφορίας και συγκεκριμένες ώρες μη κυκλοφορίας, ώστε να ρυθμίζεται με ένα τρόπο το πρόβλημα.

Το είχαν ξαναδοκιμάσει παλιότερα και επίσης δεν είχε αποδώσει, είχε σκοντάψει σε διάφορες αντιδράσεις. Δεν είναι μόνο τροχονομικό το ζήτημα, μακάρι να ήταν μόνο ζήτημα Τροχαίας. Αυτό είναι ζήτημα μίας ευρύτερης παρέμβασης. Δεν είναι εύκολο, γιατί ο Κηφισός είναι μία αρτηρία που συνδέει με το κέντρο της Αθήνας, με τα δυτικά προάστια, με το λιμάνι, με τις αγορές στον Ρέντη, είναι ένα κομβικό σημείο. Και drones βγάζουμε, και εναέρια μέσα βγάζουμε και τροχονόμους στους δρόμους έχουμε και με το σχέδιο ενίσχυσης με τα εποπτικά μέσα που ξεκινάμε τις προδιαγραφές και την ομάδα εργασίας και αυτό θα ενισχυθεί.

Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις