Αθήνα

°C

kairos icon

Κυριακή

05

Φεβρουαρίου 2023

alphafreepress.gr / ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ / Χειμερινές εκπτώσεις 2023 – μέχρι πότε: Πόσο θα διαρκέσουν, τι να προσέξουν οι καταναλωτές
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Χειμερινές εκπτώσεις 2023 – μέχρι πότε: Πόσο θα διαρκέσουν, τι να προσέξουν οι καταναλωτές

Χειμερινές εκπτώσεις 2023 - μέχρι πότε: Ξεκίνησαν στις 9 Ιανουαρίου

Οι χειμερινές εκπτώσεις έκαναν την πρεμιέρα τους την Δευτέρα 9 Ιανουαρίου και σύμφωνα με το σχετικό νομοσχέδιο του Υπουργείου Ανάπτυξης θα διαρκέσουν έως τα τέλη Φεβρουαρίου. Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας επισημαίνει όλα όσα πρέπει να γνωρίζουν οι καταναλωτές, με σκοπό την ασφαλέστερη και συνετή διενέργεια των αγορών. Ειδικότερα, οι καταναλωτές πρέπει να προσέξουν:

  • Κατά τη διενέργεια των προσφορών θα πρέπει να αναγράφονται ευκρινώς, στα σημεία όπου πωλούνται τα προσφερόμενα προϊόντα, η αρχική και η νέα μειωμένη τιμή των προϊόντων, με αναφορά στην κατάλληλη μονάδα μέτρησης ανά προϊόν.
  • Σε κάθε ανακοίνωση περί μείωσης τιμής υποδεικνύεται η προγενέστερη τιμή που εφάρμοζε ο έμπορος για καθορισμένο χρονικό διάστημα πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής.
  • Κατά τη διενέργεια εκπτώσεων, εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης.

Αναλυτικές οδηγίες για τις επιχειρήσεις

Τα καταστήματα STOCK ή OUTLET υποχρεούνται να αναγράφουν στις πινακίδες που προβλέπονται από τις ισχύουσες διατάξεις:

  • την παλαιά τιμή πώλησης, διαγραμμένη και
  • τη νέα μειωμένη τιμή πώλησης, με τρόπο που να επικοινωνεί στον καταναλωτή τη σαφή διάκριση μεταξύ των δύο αυτών τιμών.

Προαιρετικά, επιτρέπεται να αναγράφεται εντός του καταστήματος και σε κάθε άλλη εμπορική επικοινωνία με τον καταναλωτή το ποσοστό της μείωσης. Στις περιόδους εκπτώσεων ή προσφορών τα καταστήματα αυτά υποχρεούνται να εμφανίζουν στις πινακίδες όλες τις ενδιάμεσες τιμές διαγραμμένες και, με έντονη γραφή, τη νέα μειωμένη τιμή διάθεσης και να αναγράφουν σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία μόνο τις λέξεις «εκπτώσεις», «προσφορές».

  • Αν οι εκπτώσεις, προσφορές ή οποιαδήποτε ανακοίνωση περί μείωσης της τιμής είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές ως προς το ποσοστό της έκπτωσης ή ως προς τις τιμές ή ως προς την ποσότητα των προσφερόμενων με έκπτωση ή σε προσφορά προϊόντων ή ενέχουν οποιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση, επιβάλλεται σε βάρος του εμπόρου πρόστιμο έως το 2% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι μικρότερο από 20.000 ευρώ.
  • Αν στον έμπορο επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα πέντε (5) ετών, το ανώτατο ύψος του προστίμου προσαυξάνεται στο 4% του ετήσιου κύκλου εργασιών του.
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις