Αναποφάσιστοι και νέοι

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Αναποφάσιστοι και νέοι

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Γιάννης Ντσούνος

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα έχει σε κάθε του περιοδεία επαφές με νέους και νέες

11.12.2022 | 13:06

Με δεδομένο ότι το μόνο που μένει για τις εκλογές είναι η επίσημη ανακοίνωση της ημερομηνίας διεξαγωγής τους από τον πρωθυπουργό, τα κομματικά επιτελεία έχουν ήδη οργανώσει την στρατηγική που θα ακολουθήσουν, έχοντας κατά νου ότι αυτή η στρατηγική μπορεί να διαφοροποιηθεί σε συγκεκριμένα θέματα, ανάλογα με τα γεγονότα που θα εξελίσσονται κατά την διάρκεια της προεκλογικής περιόδου. Σε κάθε εκλογική αναμέτρηση, ωστόσο, υπάρχουν και κάποιες «σταθερές» που δεν αλλάζουν. Δύο από αυτές τις «εκλογικές σταθερές» είναι οι αναποφάσιστοι και οι νέοι.

Γράφει ο Γιάννης Ντσούνος 

Στην ΝΔ γνωρίζουν πολύ καλά ότι τα ποσοστά αυτών των ψηφοφόρων αθροιζόμενα δίνουν όχι μόνο την νίκη στις εκλογές, αλλά διευρύνουν και την διαφορά από το δεύτερο κόμμα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται στην περίπτωση δεύτερων εκλογών και στο κυνήγι της αυτοδυναμίας που επιζητά το κυβερνών κόμμα. Άρα ένα από τα τμήματα του εκλογικού σώματος που εστιάζουν οι επιτελείς της Πειραιώς είναι οι αναποφάσιστοι, γεγονός που ακούγεται απολύτως λογικό, αφού σε όλες τις δημοσκοπήσεις το ποσοστό των αναποφάσιστων ξεπερνά το 10%.

Ποιοι είναι οι αναποφάσιστοι

Στην ΝΔ αναλύουν μέσω των δημοσκοπικών ευρημάτων το προφίλ αυτής της ομάδας των ψηφοφόρων και έχουν καταλήξει ότι πρόκειται για πολίτες που δεν ταυτίζονται όλα τους τα χρόνια με ένα κόμμα, αλλά αποφασίζουν την επιλογή που θα κάνουν με βάση κυρίως την οικονομική τους κατάσταση, αλλά και την πολιτική που θα ακολουθήσει το κόμμα που θα επιλέξουν για το μέλλον των εισοδημάτων τους. Οι ψηφοφόροι αυτοί, επίσης, είναι κυρίως ορθολογιστές, ενδιαφέρονται για την καθημερινότητα και για μεγέθη της οικονομίας, που άπτονται με ενοίκια, τιμές καυσίμων, τιμές τροφίμων, κόστος φροντιστηρίων και σπουδών των παιδιών τους και γενικότερα τους αφορά περισσότερο από οτιδήποτε άλλο το καθημερινό κόστος ζωής.

Για την προσέλκυση αυτών των ψηφοφόρων το κυβερνών κόμμα έχει ήδη αναπτύξει μια στρατηγική που θα την δούμε να ξεδιπλώνεται και τις επόμενες εβδομάδες, αλλά και στην επίσημη έναρξη της προεκλογικής περιόδου: η στρατηγική αυτή περιλαμβάνει όλο το κυβερνητικό έργο και τις δράσεις που έχουν γίνει για την ενίσχυση του εισοδήματος της λεγόμενης «μεσαίας τάξης», τη μείωση των φορολογικών συντελεστών και των ασφαλιστικών εισφορών, αλλά και τις παρεμβάσεις που έγιναν στην ενέργεια και τα καύσιμα. Είναι δεδομένο ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει και άλλους άσους στο μανίκι του για να πείσει τους αναποφάσιστους να επιλέξουν την ΝΔ στις κάλπες, όπως είναι η περαιτέρω αύξηση του κατώτατου μισθού, η επιπλέον μείωση των ασφαλιστικών εισφορών, αλλά και η διευκολύνσεις μέσω μακροχρόνιων δόσεων στις οικονομικές υποχρεώσεις προς το κράτος, εφορία κ.λπ.

Στοχεύοντας στους νέους

Επόμενο τμήμα του εκλογικού σώματος που εστιάζει την προσοχή της η Πειραιώς είναι οι νέοι. Και εδώ υπάρχουν δύο «προβλήματα», που καλούνται να υπερκεράσουν ο Κυριάκος Μητσοτάκης και η παράταξή του. Το πρώτο είναι ότι οι νέοι δύσκολα οδεύουν προς την κάλπη και το δεύτερο είναι ότι συνήθως δεν επιλέγουν πάντα το κυβερνών κόμμα. Εδώ η στόχευση είναι συγκεκριμένη, γι’ αυτό και οι κινήσεις που θα γίνουν είναι απόλυτα στοχευμένες. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα έχει σε κάθε του περιοδεία επαφές με νέους και νέες είτε στους χώρους εργασίας τους, είτε στους χώρους διασκέδασης, με στόχο να επικοινωνηθούν στην νεολαία όλες οι κυβερνητικές δράσεις που διευκολύνουν την καθημερινότητά τους, αλλά και το μέλλον τους.

Η μείωση της ανεργίας, η δημιουργία νέων και καλοπληρωμένων θέσεων εργασίας, η ενίσχυση της νέας επιχειρηματικότητας και η στήριξη των φοιτητών μέσω των επιδομάτων στέγασης είναι μερικές από τις δράσεις που έχει κάνει η κυβέρνηση της ΝΔ. Εκτός από τον πρωθυπουργό και όλα τα «γαλάζια» στελέχη καλούνται να επικοινωνήσουν στους νέους τα προγράμματα για την στέγαση, για τα φθηνότερα δάνεια σε νέους, αλλά και την εξέλιξη στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μέσω της συνεργασίας ξένων πανεπιστημίων με πανεπιστήμια της Ελλάδας. Η στόχευση λοιπόν είναι σαφής: κερδίζεις στην νεολαία, κερδίζεις στους αναποφάσιστους, κερδίζεις και τις εκλογές, ωστόσο οι δύο συγκεκριμένες «εκλογικές ομάδες» είναι αυστηροί κριτές και δεν πείθονται εύκολα.

Exit mobile version