Υποθαλάσσια σήραγγα Ελλάδα: To μοναδικό και πρωτοποριακό τούνελ

PLUS

Υποθαλάσσια σήραγγα Ελλάδα: To μοναδικό και πρωτοποριακό τούνελ

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Ευτυχία Παπούλια

Υποθαλάσσια σήραγγα Ελλάδα: Η υποθαλάσσια σήραγγα άρχισε να κατασκευάζεται το 1995

30.01.2022 | 10:34

To μοναδικό και πρωτοποριακό υποθαλάσσιο τούνελ θεωρείται από τα πλέον ακριβά δημόσια έργα στην Ελλάδα, μετά την Εγνατία Οδό, την Αττική Οδό και τη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου. Η χώρα μας διαθέτει μία και μοναδική υποθαλάσσια σήραγγα που συνδέει το θαλάσσιο στενό που χωρίζει τη Στερεά Ελλάδα από την Ήπειρο στο άνοιγμα του Αμβρακικού κόλπου και αποτελεί τμήμα της Ευρωπαϊκής Οδού 55. Η υποθαλάσσια σήραγγα Πρέβεζας – Ακτίου άρχισε να κατασκευάζεται το 1995 και ολοκληρώθηκε το 2002. Ο προϋπολογισμός του έργου ήταν 58.904.232 ευρώ και θεωρείται από τα ακριβότερα δημόσια έργα στη χώρα μας. Αυτό το θαλάσσιο στενό συνδεόταν μέχρι το 2002 μόνο ακτοπλοϊκά με πορθμείο φέρι μποτ και συνολικό χρόνο διέλευσης κοντά στα 30 λεπτά.

Γενικά, πρόκειται για ένα τούνελ 2.907 μέτρων με το 1/3 του να βρίσκεται στον πυθμένα της θάλασσας (909 μέτρα). Το υποθαλάσσιο τμήμα αποτελείται από 8 προκατασκευασμένα στοιχεία και το μέγιστο βάθος του φτάνει τα 27 μέτρα, καθιστώντας το ως το βαθύτερο σημείο που μπορείτε να οδηγήσετε στη χώρα. Τέλος, ο σταθμός διοδίων βρίσκεται στο Άκτιο και απαγορεύεται η διέλευση σε πεζούς και ποδηλάτες. Ακόμα, σε οχήματα με επικίνδυνα φορτία ή καύσιμα επιτρέπεται η διέλευση σε ορισμένες μέρες και ώρες της εβδομάδας. Το κόστος τους είναι 0,70 ευρώ για μοτοσυκλέτα και 3 ευρώ για τα αυτοκίνητα.

Ετικέτες
Exit mobile version