Αθήνα

°C

kairos icon

Τρίτη

23

Απριλίου 2024

alphafreepress.gr / ΕΛΛΑΔΑ / F-16 viper Ελλάδα: H πρώτη πτήση του αναβαθμισμένου ελληνικού αεροσκάφους
ΜΕ ΕΠΙΤΥΧΙΑ Η ΔΟΚΙΜΑΣΤΙΚΗ ΠΤΗΣΗ

F-16 viper Ελλάδα: H πρώτη πτήση του αναβαθμισμένου ελληνικού αεροσκάφους

F-16 viper Ελλάδα: To F16 Viper στους Ελληνικούς Ουρανούς- Με απόλυτη επιτυχία, εντός του χρονοδιαγράμματος, χωρίς καμία παρέκκλιση, η πρώτη δοκιμαστική πτήση του αναβαθμισμένου πλέον F-16.

Στο πλαίσιο της πρώτης φάσης του προγράμματος αναβάθμισης των αεροσκαφών F-16 της Πολεμικής Αεροπορίας, σε έκδοση Viper, που έχει αναληφθεί από την Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία και τη Lockheed Martin, πραγματοποιήθηκε την Κυριακή η πρώτη δοκιμαστική πτήση του αναβαθμισμένου πλέον αεροσκάφους. Κατά τη διάρκεια της δοκιμαστικής πτήσης έγινε έλεγχος των αναβαθμισμένων συστημάτων του αεροσκάφους με απόλυτη επιτυχία, δίδοντας το έναυσμα για την απρόσκοπτη συνέχιση των εργασιών και των υπολοίπων προς αναβάθμιση αεροσκαφών της Πολεμικής Αεροπορίας. Σημειώνεται ότι οι εν λόγω εργασίες αναβάθμισης υλοποιήθηκαν εντός του προγραμματισμένου χρονοδιαγράμματος,  χωρίς καμία παρέκκλιση», αναφέρει σχετική ανακοίνωση της ΕΑΒ.

«Στις δύσκολες συνθήκες που οφείλονται στη μακρά περίοδο της πανδημίας COVID-19,  η παραγωγική δραστηριότητα της ΕΑΒ παρέμεινε ενεργή, προσηλωμένη στο στόχο της τήρησης των χρονοδιαγραμμάτων ο οποίος επετεύχθη με απόλυτη συνέπεια. Αναφορικά δε με τους συντελεστές της επιτυχίας αυτής, αξίζουν συγχαρητήρια στο προσωπικό και όλους τους συμμετέχοντες, τονίζοντας την άριστη συνεργασία μεταξύ Lockheed Martin, ΕΑΒ και Πολεμικής Αεροπορίας», καταλήγει η ανακοίνωση.

«Το πρώτο F16 Viper στους Ελληνικούς Ουρανούς!! Η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία ακόμη πιο ψηλά!!! Οι ουρανοί είναι δικοί μας!!! «Αιέν Υψικρατείν»,» έγραψε στον επίσημο λογαριασμό στο τουίτερ του ΓΕΕΘΑ ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ στρατηγός Κωνσταντίνος Φλώρος.

F-16 viper Ελλάδα: Η “οχιά” των αιθέρων

Το F-16V ή Viper (δηλαδή Οχιά) είναι η τελευταία έκδοση του F-16 Fighting Falcon τέταρτης γενιάς και ενσωματώνει προηγμένες δυνατότητες και λειτουργίες, έτσι ώστε να ανταγωνίζεται τα F-35 και F-22. Τα F-16V μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την εξόντωση της αεράμυνας του εχθρού, για αποστολές αέρος-εδάφους και μάχες αέρος-αέρος. Μπορεί επίσης να εκτελέσει αποστολές βαθιάς διείσδυσης και να χρησιμοποιηθεί σε αεροναυτικές επιχειρήσεις. Το αεροσκάφος μπορεί να εντοπίσει και να παρακολουθεί δύσκολους στόχους σε οποιαδήποτε καιρική συνθήκη.

Στη νέα έκδοση των F-16 ενσωματώνεται το νέο ενεργό ραντάρ ηλεκτρονικής σάρωσης (AESA) που δοκιμάστηκε τον Αύγουστο του 2014. Το ραντάρ παρέχει στον ιπτάμενο όλες τις πληροφορίες που χρειάζεται τόσο για επίγειους όσο και για εναέριους στόχους.

Το F-16V μπορεί να οπλισθεί με μια σειρά βλημάτων αέρος-αέρος (AAM), συμπεριλαμβανομένων των υπέρυθρης καθοδήγησης AIM-9 Sidewinder, Magic II και ASRAAM, καθώς και των μεγάλου βεληνεκούς με καθοδήγηση ραντάρ AIM-7, Sky Flash και AIM-120. Το αεροσκάφος υποστηρίζει επίσης την ενσωμάτωση των βλημάτων (για στόχους στη θάλασσα) AGM-119 / AGM-84 / AGM-65G και των πυραύλων AGM-65 Maverick για στόχους στο έδαφος, ενώ μπορεί να φέρει laser καθοδηγούμενες βόμβες και βόμβες GBU-15.

Tα vέα ελληνικά F-16 VIPER θα “πρoσγειώσoυv” τηv τoυρκική αερoπoρία Από το 2:21

F-16 viper: Το ζήτημα ενδοεπικοινωνίας

Ο προηγμένος σκοπευτής Sniper Advanced Targeting Pod (ATP) προσφέρει υψηλή ικανότητα στόχευσης και υποστηρίζει την καθοδήγηση βλημάτων με λέιζερ και GPS. Παρέχεται επίσης κράνος με ενσωματωμένα σκοπευτικά.

Το Viper είναι ακόμη εξοπλισμένο με αναβαθμισμένο εξοπλισμό ηλεκτρονικού πολέμου και σύγχρονα προειδοποιητικά συστήματα απειλών, συμπεριλαμβανομένων των jammers, των προειδοποιητικών δεκτών απειλής, των ηλεκτρονικών κεραιών ενεργοποίησης ηλεκτρονικής ασπίδας, καθώς και των συστημάτων υπερύθρων για να μπορεί να ανταποκριθεί σε όλα τα σενάρια μάχης-εμπλοκής.

Ένας από τους βασικότερους όμως λόγους αναβάθμισης, είναι το ζήτημα ενδοεπικοινωνίας.

Στα νέα F-16 ενσωματώνεται το σύστημα Link 16 με το οποίο τα 85 αεροσκάφη της χώρας θα μπορούν να ανταλλάξουν σημαντικές πληροφορίες μεταξύ τους. Μέχρι τώρα αυτό ήταν εφικτό μόνο για τα F-16 που βρίσκονται στον Άραξο, μιας και οι τέσσερις διαφορετικές εκδόσεις F-16 που διαθέτουμε σαν χώρα, δεν μπορούσαν να ενδοεπικοινωνήσουν μεταξύ τους.

Τα Viper θα μπορούν ακόμη να συνεργαστούν με το επόμενο αεροσκάφος 5ης γενιάς. Όταν ολοκληρωθεί το πρόγραμμα για την αναβάθμιση των 85 F-16 και με τα απάρτια των F-16Block 52 plus που θα έχουν περισσέψει, η ΕΑΒ αναμένεται να προχωρήσει μόνη της στην αναβάθμιση των F-16 Block 50 στο επίπεδο 52 plus.

Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις