alphafreepress.gr / ΕΛΛΑΔΑ / Διεθνές φεστιβάλ Θεσσαλονίκης – Κυρίαρχο θέμα: Επιλέχθηκε η οικειότητα και η τυραννία της
ΕΛΛΑΔΑ

Διεθνές φεστιβάλ Θεσσαλονίκης – Κυρίαρχο θέμα: Επιλέχθηκε η οικειότητα και η τυραννία της

Διεθνές φεστιβάλ Θεσσαλονίκης - Κυρίαρχο θέμα: H οικειότητα και η τυραννία της επιλέχθηκε ως κυρίαρχο θέμα για το 61ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Διεθνές φεστιβάλ Θεσσαλονίκης – Κυρίαρχο θέμα: H οικειότητα και η τυραννία της είναι το κυρίαρχο θέμα στο Διεθνές Διαγωνιστικό Τμήμα του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης που εκκινεί στις 5 Νοεμβρίου. Οι στοχασμοί και τα υλικά της πανδημίας, διαπερνούν τις ταινίες, αλλά και την εικαστική έκθεση που τη συνοδεύει. Το 61ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης (5-15/11/2020) εμπνέεται από το προφητικό βιβλίο του διάσημου Αμερικανού καθηγητή Ρίτσαρντ Σένετ, «The fall of public man/ Η τυραννία της οικειότητας» που γράφτηκε το 1977 και διερευνά την ανισορροπία δημόσιου και ιδιωτικού που σήμερα αποκτά νέες επίκαιρες διαστάσεις. Γιάυτό αποφασίστηκε το θέμα του φετινού Διεθνούς Διαγωνιστικού να είναι «Οικειότητα: Μια σύγχρονη τυραννία».

Οι 12 ταινίες του Διεθνούς Διαγωνιστικού αποτελούν όμως και την αφετηρία για μια πρωτότυπη έκθεση νέων Ελλήνων εικαστικών με έργα που θα απλωθούν σε ολόκληρη την πόλη. Με αυτόν τον τρόπο, τα έργα θα συνομιλήσουν με το αστικό τοπίο, ενώ το κοινό θα έχει την ευκαιρία να τα απολαύσει, όποιες και αν είναι οι συνθήκες που θα επικρατήσουν στη ζωή μας τον Νοέμβριο. Στόχος του Φεστιβάλ είναι να προτείνει έναν ανατρεπτικό τρόπο προσέγγισης του σινεμά, βλέποντας, ερμηνεύοντας και σχολιάζοντας τις ταινίες του Διαγωνιστικού τμήματος μέσα από ένα θέμα, ένα βιβλίο, μια ιδέα, παρμένη από μια άλλη τέχνη ή επιστήμη.

Η επιλογή των ταινιών για το Φεστιβάλ

Η επιλογή των 12 ταινιών του Διεθνούς Διαγωνιστικού, έγινε με βάση τις ιδέες που εκφράζονται μέσα από το βιβλίο του Σένετ. Οι ταινίες μάς αποκαλύπτονται, πέρα και πάνω από τα προφανή θέματά τους. Δεν έχει σημασία αν εκτυλίσσονται στη Γάζα, την Ιταλία ή τα σύνορα των ΗΠΑ με το Μεξικό. Η οικειότητα και η αποξένωση δεν έχουν γεωγραφία. Ενδεικτικά παρουσιάζουμε τρεις ταινίες του Διεθνούς Διαγωνιστικού, τόσο διαφορετικές, τόσο οικείες, που εκφράζουν τις βαθύτερες εκλεκτικές μας συγγένειες.