alphafreepress.gr / PLUS / Άρρωστος στη δουλειά: 3 απλοί τρόποι για να μην «κολλήσεις» ίωση στο γραφείο
PLUS

Άρρωστος στη δουλειά: 3 απλοί τρόποι για να μην «κολλήσεις» ίωση στο γραφείο

Άρρωστος στη δουλειά: στους χώρους που συναναστρέφονται αρκετά άτομα, όπως στους χώρους εργασίας, οι πιθανότητες να μεταδοθεί ένα ιός είναι πολλές.

Άρρωστος στη δουλειά: Είναι ο φόβος και ο τρόμος του γραφείου – εκείνοι οι συνάδελφοι που έρχονται όλο «γκουχου, γκουχου» και «αψού» ενώ θα έπρεπε να έχουν μείνει σπίτι τους ξαπλωμένοι για να αναρρώσουν από τη γρίπη. Σε κάθε περίπτωση, χειμώνας είναι και αναμφισβήτητα διανύουμε μια περίοδο που οι περισσότεροι γύρω μας είναι άρρωστοι.

Στους χώρους που συναναστρέφονται αρκετά άτομα όμως, όπως στους χώρους εργασίας, οι πιθανότητες να μεταδοθεί ένα ιός είναι ακόμα περισσότερες. Υπάρχουν τρόποι προφύλαξης; Κι αν ναι, τι μπορούμε να κάνουμε;

1. Τακτικό πλύσιμο χεριών 💙

Είναι ο βασικότερος κανόνας υγιεινής και όχι μόνο για τις ιώσεις. Τα χέρια είναι εστία μικροβίων, καθώς έρχονται καθημερινά σε επαφή με εκατοντάδες μικρόβια. Ο καθαρισμός των χεριών λοιπόν μπορεί να αποτρέψει την εξάπλωση των μικροβίων, ακόμη και εκείνων που είναι ανθεκτικά στα αντιβιοτικά. Έχετε υπόψη ότι το σωστό πλύσιμο πρέπει να διαρκεί 20 δευτερόλεπτα και το κοινό σαπούνι είναι εξίσου αποτελεσματικό με τα αντιβακτηριακά σαπούνια. Αν αυτό δεν είναι δυνατό, η χρήση αντιμικροβιακών τζελ θα κάνει τη δουλειά, με καλό τρίψιμο για 20 δευτερόλεπτα.

Το πληκτρολόγιο, το ποντίκι και το έπιπλο του γραφείου, είναι γνωστό ότι συγκεντρώνουν αρκετά μικρόβια. Με την απολύμανση των αντικειμένων αυτών, μπορείτε να προλάβετε την μετάδοση μικροβίων. Απολυμάνετε καλά με υγρό καθαριστικό ή μαντηλάκια με αντιβακτηριδιακή δράση.

2. Όχι φαγητό στη δουλειά 💙

Αν υπάρχει έστω κι ένας συνάδελφος στον εργασιακό χώρο που είναι άρρωστος, τα μικρόβια μπορούν να μεταφερθούν από την ατμόσφαιρα στο φαγητό. Επιλέξτε το meeting room ή την κουζίνα του γραφείου για να φάτε το γεύμα σας. Με αυτόν τον τρόπο προφυλάσσετε τον εαυτό σας όσο μπορείτε. Επίσης μην παραλείπετε το φρούτο σας.

Τα μανταρίνια και τα πορτοκάλια που είναι πλούσια σε βιταμίνη C, αποτελούν πολύ καλές επιλογές γιατί τονώνουν το ανοσοποιητικό σύστημα και μεγαλώνει έτσι η αντοχή στα μικρόβια. Πάντως αν είστε εσείς εκείνος ο άρρωστος συνάδερφος, θα ήταν ευγενικό εκ μέρους σας να τρώτε το μεσημεριανό σας γεύμα εκτός των άμεσα κοινόχρηστων χώρων.

3. Σωστός ύπνος 💙

Όταν κοιμάστε λιγότερο από το απαιτούμενο, το ανοσοποιητικό σύστημα αποδυναμώνεται και έτσι είστε περισσότερο επιρρεπείς στα κρυολογήματα ή στη γρίπη. Αυτά τα αποτελέσματα προέρχονται από μια μελέτη που διεξήγαγε το Πανεπιστήμιο Κάρνετζι Μέλον. Μάλιστα οι ενήλικες που κοιμούνται λιγότερο από πέντε ή έξι ώρες τη νύχτα είναι πιο πιθανό να αρρωστήσουν συγκριτικά με εκείνους που κοιμούνται επτά ώρες.

Αν πάλι έχετε προβλήματα ύπνου, προσπαθήστε να καθιερώσετε ένα σταθερό ωράριο, περιορίστε τα αλκοολούχα και καφεϊνούχα ποτά και προτιμήστε βότανα – ροφήματα όπως το χαμομήλι, τη βαλεριάνα ή λουίζα μισή ώρα πριν τον ύπνο.