Αθήνα

°C

kairos icon

Δευτέρα

29

Απριλίου 2024

alphafreepress.gr / ΕΛΛΑΔΑ / Κύκλωμα νοθείας καυσίμων 2019: Πρατήρια έβαζαν οινόπνευμα αντί βενζίνης
ΕΛΛΑΔΑ

Κύκλωμα νοθείας καυσίμων 2019: Πρατήρια έβαζαν οινόπνευμα αντί βενζίνης

Κύκλωμα νοθείας καυσίμων 2019: Πάνω από 2.000 τόνοι κατέληξαν στα ρεζερβουάρ των αυτοκινήτων ανυποψίαστων καταναλωτών

Κύκλωμα νοθείας καυσίμων 2019: Πολυμελές κύκλωμα, το οποίο μέσω εταιριών στη Βουλγαρία και εισαγωγή στη χώρα μας χημικών διαλυτών, νόθευε τα καύσιμα που πωλούνται σε πρατήρια, αυξάνοντας τον όγκο τους, εξαρθρώνεται από την Οικονομική Αστυνομία σε συνεργασία με τις οικονομικές υπηρεσίες του κράτους.

Του Πέτρου Καρσιώτη

Εγκέφαλος, θεωρείται ένας 50χρονος Κύπριος, ο οποίος και εισήγαγε λάθρα χημικούς διαλύτες από δύο εταιρίες της Βουλγαρίας και στη συνέχεια οι μεγάλες ποσότητες έφθαναν σε τουλάχιστον 21 πρατήρια και από εκεί στα ρεζερβουάρ των καταναλωτών. Έως τώρα έχουν συλληφθεί είκοσι εμπλεκόμενοι, από ιδιοκτήτες πρατηρίων υγρών καυσίμων, έως οδηγούς βυτιοφόρων η απασχολούμενους σε άλλες δραστηριότητες της αλυσίδας των καυσίμων.

Γεγονός είναι ότι σε κάποιες περιπτώσεις πιθανότατα η όλη τροφοδοσία γινόταν ακόμη και εν αγνοία του ιδιοκτήτη-υπευθύνου του πρατηρίου, στον οποίο το κύκλωμα παρέδιδε καύσιμα αυξημένου όγκου με τη χρήση χημικών διαλυτών εν αγνοία του. Όπως τονίστηκε στην παρουσία που έγινε στο Υπουργείο Οικονομικών “πρόκειται για εγκληματική οργάνωση, τα μέλη της μετέφεραν συστηματικά από την Βουλγαρία στη χώρα μας, μεγάλες ποσότητες χημικών διαλυτών, τις οποίες διακινούσαν σε πρατήρια υγρών καυσίμων σε περιοχές της Αττικής.

Ακολούθως προέβαιναν στην ανάμειξη των διαλυτών με καύσιμα κινητήρων, με σκοπό την αποφυγή καταβολής των αναλογούντων φόρων και δασμών και ταυτόχρονα την απόκτηση παράνομου περιουσιακού οφέλους από τη διάθεση τους στην αγορά”.

Οι αναλογίες της ανάμειξης

Εδώ σημειώνεται ένα σημαντικό στοιχείο. Οι χημικοί διαλύτες αναμειγνύονταν με βενζίνη σε τέτοια αναλογία (1/4, 1/5, 1/6) δηλαδή με τέτοιον τρόπο ώστε σε ένα τυχαίο έλεγχο να μην εντοπίζεται και να εμφανίζεται εντός του εύρους των τιμών με βάση τις προδιαγραφές του Νόμου. Για να το πετύχουν αυτό τα μέλη της οργάνωσης, χρησιμοποιούσαν δυο εταιρείες στη Βουλγαρία, με εναλλασσόμενους -κατά διαστήματα- ρόλους. Είτε δηλώνονταν ως αποστολείς και μεταφορείς των εν λόγω χημικών διαλυτών σε «εικονικές» ελληνικές εταιρείες είτε μόνο ως μεταφορείς αυτών.

Με εικονικά παραστατικά

Επίσης, για τη διακίνηση των διαλυτών, χρησιμοποιούσαν «εικονικά» παραστατικά, με αποδέκτες εταιρείες «φαντάσματα» που δήθεν δραστηριοποιούνταν στην εμπορία τέτοιων προϊόντων. Στην πραγματικότητα, οι χημικοί διαλύτες αρχικά παραδίδονταν, είτε σε εταιρεία που διαχειρίζονταν μέλος του εγκληματικού δικτύου, είτε αποθηκεύονταν προσωρινά σε δυσπρόσιτες και δυσεπιτήρητες κτηριακές εγκαταστάσεις σε περιοχές της Αττικής (Ασπρόπυργος-Αχαρνές), στις οποίες σε ορισμένες περιπτώσεις χρησιμοποιούνταν κλειστά κυκλώματα παρακολούθησης.

Σημειώνεται ότι κατά την κίνηση των φορτηγών οχημάτων, που εισέρχονταν από τη Βουλγαρία, λαμβάνονταν μέτρα προστασίας προς αποφυγή ελέγχων και αποκάλυψης της παράνομης δραστηριότητας, διαθέτοντας προς τούτο προπομπούς Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητα στα οποία επέβαιναν μέλη της εγκληματικής οργάνωσης.

Η μετάγγιση

Στη συνέχεια, οι χημικοί διαλύτες παραλαμβάνονταν, αυθημερόν ή τις επόμενες ημέρες, από τους χώρους προσωρινής αποθήκευσης με διαδικασία μετάγγισης από παλετοδεξαμενές σε βυτία και κατέληγαν σε 21 επιχειρήσεις – πρατήρια υγρών καυσίμων, σε διαφορές περιοχές της Αττικής. Εκεί, αναμιγνύονταν, παρανόμως, με καύσιμα κινητήρων, με σκοπό την αύξηση του τελικού όγκου τους με αποτέλεσμα με τον τρόπο αυτό να αποφεύγουν την καταβολή των αναλογούντων δασμών, φόρων και λοιπών επιβαρύνσεων.

Βλάβη στους κινητήρες από συστηματική χρήση

Όμως, εδώ τίθεται και ζήτημα βλάβης από τη συστηματική χρήση τέτοιων καυσίμων με χημικούς διαλύτες, των κινητήρων των οχημάτων. Αρμόδιοι να το απαντήσουν είναι οι μηχανικοί των οχημάτων.

Ειδικότερα στοιχεία έδωσε ο εκπρόσωπος Τύπου της ΕΛ.ΑΣ, Αστυνομικός Υποδιευθυντής, Θεόδωρος Χρονόπουλος:

“Η συνολική ποσότητα χημικών διαλυτών που διακινήθηκε από τις αρχές του έτους 2018 μέχρι σήμερα”, τόνισε, “υπολογίζεται ότι υπερβαίνει τους 2.000 τόνους, με τη συνακόλουθη απώλεια των δασμοφολορογικών επιβαρύνσεων να υπολογίζεται, σε 2.500.000 ευρώ περίπου.

Κατά τη διάρκεια των επιχειρήσεων πραγματοποιήθηκαν έρευνες σε 20 πρατήρια υγρών καυσίμων, σε 6 αποθηκευτικούς χώρους και σε οικία, όπου συνολικά βρέθηκαν και κατασχέθηκαν:

· 24 τόνοι χημικών διαλυτών, σε ισάριθμες υπέργειες δεξαμενές,

· 21 υπέργειες δεξαμενές χωρητικότητας 1000 λίτρων κενές περιεχόμενου,

· οκτώ δεξαμενές κενές περιεχομένου και άλλα οχήματα.

Για την υπόθεση σχηματίσθηκε δικογραφία κακουργηματικού χαρακτήρα σε βάρος 72 ατόμων”.

Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις