Μουσείο Ακρόπολης: ”Παίρνει ζωή” το χρυσελεφάντινο άγαλμα της Αθηνάς

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Μουσείο Ακρόπολης: ”Παίρνει ζωή” το χρυσελεφάντινο άγαλμα της Αθηνάς

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: elenaliog.b

Μουσείο Ακρόπολης: Το εμβληματικό έργο είναι δημιούργημα του γλύπτη Φειδία για τον Ναό του Παρθενώνα.

19.10.2019 | 12:18

Μουσείο Ακρόπολης: Πρόκειται για ένα έργο που αποτελεί δημιούργημα του γλύπτη Φειδία για τον ναό του Παρθενώνα. Στη φετινή επέτειο της 28ης Οκτωβρίου «ζωντανεύει» στο Μουσείο Ακρόπολης το άγαλμα της Αθηνάς Παρθένου. Το Μουσείο προσκαλεί τους επισκέπτες του σε έναν περίπατο γνώσης για τα υλικά και τις τεχνικές κατασκευής του, για τους μύθους και τις αλληγορίες του, για την ακτινοβολία του και τις περιπέτειές του.Οι παρουσιάσεις θα πραγματοποιηθούν από τους αρχαιολόγους-φροντιστές, στα ελληνικά (στις 12.00 μεσημ., 1 μ.μ., 2 μ.μ. & 4 μ.μ.) και στα αγγλικά (στις 11 π.μ. & 3 μ.μ.).

Εγγραφές θα γίνονται την ίδια μέρα στο Γραφείο Πληροφοριών του Μουσείου, μισή ώρα νωρίτερα από την ώρα έναρξης της παρουσίασης. Ισχύει για περιορισμένο αριθμό επισκεπτών (έως 30 επισκέπτες ανά παρουσίαση). Τηρείται σειρά προτεραιότητας. Ανοιχτή θα είναι επίσης η ειδική έκθεση για την αναστήλωση και το σπουδαίο έργο των μαρμαροτεχνιτών της Ακρόπολης.

Μουσείο Ακρόπολης: Ανοιχτοί οι αρχαιολογικοί χώροι

Το έργο αυτό, που οργάνωσε η Επιτροπή και η Υπηρεσία Συντήρησης των Μνημείων της Ακρόπολης στήθηκε απλόχωρα από το Μουσείο Ακρόπολης με ευρεία χρήση φωτογραφιών γιγαντιαίου μεγέθους που κάλυψαν ολόκληρους τοίχους, με αποτέλεσμα ο επισκέπτης να έχει την αίσθηση ότι βρίσκεται πάνω στον βράχο της Ακρόπολης και παρακολουθεί τις εργασίες. Την Δευτέρα 28 Οκτωβρίου, οι εκθεσιακοί χώροι του Μουσείου και η αρχαιολογική ανασκαφή θα παραμείνουν ανοιχτά από τις 8.00 το πρωί έως τις 6.00 το απόγευμα, με ελεύθερη είσοδο. Τις ίδιες ώρες θα λειτουργεί και το εστιατόριο.

Όσον αφορά το άγαλμα της Αθηνάς Παρθένου, σύμφωνα με τις μαρτυρίες του Παυσανία η Αθηνά Παρθένος έστεκε όρθια. Είχε ύψος περίπου 12 μέτρα. Τα γυμνά μέρη του σώματος της θεάς ήταν φτιαγμένα από ελεφαντόδοντο, ενώ το ένδυμά της από χρυσό.Ήταν ντυμένη με μακρύ χιτώνα ως τα πόδια. Φορούσε πέδιλα, τα οποία ήταν διακοσμημένα με ανάγλυφες παραστάσεις που εικόνιζαν την μάχη των Λαπιθών και των Κενταύρων. Στο κεφάλι φορούσε κράνος διακοσμημένο με σφίγγα και δύο γρύπες. Η αιγίδα της ήταν διακοσμημένη με γοργόνειο. Κρατούσε στο ένα χέρι μια φτερωτή Νίκη, και ακουμπούσε το άλλο στην ασπίδα της, κρατώντας δόρυ που ήταν διακοσμημένο με δράκο. Στην ασπίδα υπήρχαν ανάγλυφες παραστάσεις που εικόνιζαν την Αμαζονομαχία στην εξωτερική και την Γιγαντομαχία στην εσωτερική πλευρά.

Μουσείο Ακρόπολης: Η περιγραφή του αγάλματος και ο γλύπτης του

Στη βάση υπήρχε ανάγλυφο που εικόνιζε την γέννηση της Πανδώρας. Το άγαλμα απεικονιζόταν σε νομίσματα, αγάλματα μινιατούρες, αναθηματικά αντικείμενα, και σε αναπαραστάσεις σε εγχάρακτα στολίδια. Ο Φειδίας συνεργάστηκε στενά με τον Περικλή στην διαμόρφωση του Παρθενώνα. Τα αγάλματα κατασκευάστηκαν από τους μαθητές του, ενώ ο ίδιος κατασκεύασε το χρυσελεφάντινο άγαλμα της Αθηνάς.

Ο Φειδίας κατέφυγε στην Ολυμπία, όπου και κατασκεύασε το περίφημο Άγαλμα του Ολυμπίου Διός, ένα από τα επτά θαύματα του αρχαίου κόσμου. Δυστυχώς όμως τον κυνήγησε η άτυχη μοίρα, αφού κατηγορήθηκε για κατάχρηση και κλοπή χρυσού και φυλακίστηκε ως τον θάνατό του. Το άγαλμα παρέμεινε στον Παρθενώνα έως τον 5ο αιώνα μ.Χ. όταν και απομακρύνθηκε από τους Ρωμαίους. Μια πηγή αναφέρει πως μεταφέρθηκε στην Κωνσταντινούπολη κατά τον 10ο αιώνα μ.Χ.

Exit mobile version