alphafreepress.gr / ΥΓΕΙΑ / Τρόφιμα με αντιοξειδωτική δράση και πλούσια σε βιταμίνη Ε
ΥΓΕΙΑ

Τρόφιμα με αντιοξειδωτική δράση και πλούσια σε βιταμίνη Ε

Τρόφιμα με αντιοξειδωτική δράση και πλούσια σε βιταμίνη Ε

Η βιταμίνη Ε αποτελεί μια λιποδιαλυτή βιταμίνη και έχει ως βασικό χαρακτηριστικό τις αντιοξειδωτικές της ιδιότητες.

Βασική της λειτουργία είναι να προστατεύει τους ιστούς του σώματος από τις βλάβες που προκαλούν οι ελεύθερες ρίζες.

Επίσης έχει αντιγηραντική δράση για αυτό την αποκαλούν «βιταμίνη της ομορφιάς».

Το σώμα χρειάζεται βιταμίνη Ε για να βοηθήσει το ανοσοποιητικό σύστημα ισχυρό ενάντια στους ιούς και τα βακτήρια.

Επίσης είναι σημαντική για τον σχηματισμό των ερυθρών αιμοσφαιρίων του αίματος και βοηθά το σώμα να αξιοποιήσει την βιταμίνη Κ.

Βοηθάει στην διεύρυνση των αιμοφόρων αγγείων και στην αποφυγή της πήξης του αίματος (σχηματισμός θρόμβων) μέσα τους.

Οι κύριες δράσεις της

Οι δράσεις της βιταμίνης Ε είναι καλλυντικές, αλλά ταυτόχρονα και ανασταλτικές ασθενειών και προβλημάτων υγείας.

Εμποδίζει τη δημιουργία στεφανιαίας νόσου, αρτηριοσκλήρωσης και βοηθά στον έλεγχο της χοληστερόλης, καθώς αναστέλλει την οξείδωση του μηχανισμού μεταφοράς λιποπρωτεϊνών στα αγγεία και στο ήπαρ.

Προάγει την καλή κυκλοφορία του αίματος στον εγκέφαλο, έτσι επιβραδύνει την απώλεια πνευματικών λειτουργιών της μνήμης. Η βιταμίνη Ε θεωρείται χρήσιμη σε περιπτώσεις εμφάνισης της νόσου Αlzheimer.

Πορίσματα από δύο μελέτες, αποδεικνύουν ότι η Βιταμίνη Ε μπορεί να μειώσει την εκδήλωση καρδιακών επεισοδίων κατά 25 – 50%.

► Βιταμίνη Ε & ομορφιά

Στην εξωτερική μας εμφάνιση, είναι γνωστή για την αντιγηραντική της δράση και για την προστασία από την ηλιακή ακτινοβολία.

Βοηθά σημαντικά το δέρμα καθώς:

– Ασκεί ήπια αντιφλεγμονώδη δράση

– Αναστέλλει την υπεροξείδωση των λιπιδίων

– Έχει μαλακτική δράση στη φωτογηρασμένη επιδερμίδα

– Δρα προληπτικά κατά των βλαβών που μπορεί να προκαλέσει η ηλιακή ακτινοβολία στο δέρμα μας

– Βοηθά στη διατήρηση της υγρασίας του δέρματος σε γυναίκες στην προ – εμμηνοπαυσιακή και μετα – εμμηνοπαυσιακή περίοδο.

Ας δούμε τις πηγές που είναι πλούσιες σε βιταμίνη Ε

1. Ηλιόσπορος (36 mg/100γρ.)

2. Αμύγδαλα  (26 mg/100γρ.)

3. Ελαιόλαδο (14 mg/100γρ.)

4. Ηλιέλαιο (6 mg/100γρ.)

5. Τοφού (τυρί σόγιας) (5,3 mg/100γρ.)