Αθήνα

°C

kairos icon

Παρασκευή

26

Απριλίου 2024

alphafreepress.gr / ΕΞΩΦΥΛΛΟ / Τέλη κυκλοφορίας: “Χαμένο” και πάλι το υπουργείο Οικονομικών
ΕΞΩΦΥΛΛΟ

Τέλη κυκλοφορίας: “Χαμένο” και πάλι το υπουργείο Οικονομικών

Ενόψει της προετοιμασίας των ειδοποιητηρίων για τα τέλη κυκλοφορίας των οχημάτων του 2018, που θα καταβληθούν ως τις αρχές του επομένου έτους, τονίζεται η διαβεβαίωση του ΥΠΟΙΚ είναι ότι τα τέλη κυκλοφορίας για τα νεότερα αυτοκίνητα θα παραμείνουν αμετάβλητα. Αυτό επισημαίνει σε ανακοίνωσή του ο Σύνδεσμος Εμπόρων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων. Η διατήρηση του εσόδου του τακτικού προϋπολογισμού των […]

teli-kyklo

Ενόψει της προετοιμασίας των ειδοποιητηρίων για τα τέλη κυκλοφορίας των οχημάτων του 2018, που θα καταβληθούν ως τις αρχές του επομένου έτους, τονίζεται η διαβεβαίωση του ΥΠΟΙΚ είναι ότι τα τέλη κυκλοφορίας για τα νεότερα αυτοκίνητα θα παραμείνουν αμετάβλητα.

Αυτό επισημαίνει σε ανακοίνωσή του ο Σύνδεσμος Εμπόρων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων.

Η διατήρηση του εσόδου του τακτικού προϋπολογισμού των 1,1 δις ευρώ δεν επιτρέπει μεταβολές, πλην ορισμένων μειώσεων σε παλαιά, μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα, για τα οποία η εμπορική αξία έχει μειωθεί δραματικά και αναγκάζει τους ιδιοκτήτες τους να τα διατηρούν σε ακινησία.

Συνεπώς, η μείωση στα τέλη για τις πιο πάνω κατηγορίες αναμένεται να ισορροπηθεί από την άρση ακινησιών και όχι από αυξήσεις σε άλλα οχήματα.

Η τελική λύση θα αφορά μικροαλλαγές, που θα προκαλέσουν μικρές επιβαρύνσεις για εκατοντάδες χιλιάδες κατόχους Ι.Χ. οι οποίες όμως θα αντισταθμιστούν με αντίστοιχες ελαφρύνσεις για αντίστοιχο αριθμό κατόχων Ι.Χ.

Εκπτώσεις των τελών κυκλοφορίας αναμένονται κυρίως για οχήματα άνω των 2.000 κυβικών που κυκλοφόρησαν έως το 2005, προκειμένου να πάρουν πίσω τις πινακίδες οι ιδιοκτήτες τους, καταβάλλοντας και τα ανάλογα τέλη. Τις αλλαγές αυτές θα πληρώσουν οχήματα νεότερης ηλικίας και χαμηλότερου κυβισμού, ενώ ένα μέρος της απώλειας εσόδων εκτιμάται ότι θα καλυφθεί από άρσεις ακινησίας ΙΧ που σήμερα δεν πληρώνουν τέλη.

Στόχος είναι τα νέα τέλη να εκδοθούν μέσα Οκτώβρη για να πληρωθούν στο δίμηνο Νοεμβρίου-Δεκεμβρίου και στο υπουργείο ήδη παραδέχονται πως έχουν καθυστερήσει πάρα πολύ.

Να σημειωθεί ότι δεν είναι απολύτως ορθή η μείωση των τελών κυκλοφορίας που ισχύει για τα παλαιότερα αυτοκίνητα, καθώς τα υπέργηρα οχήματα ρυπαίνουν κατά πολύ περισσότερο και είναι συνήθως κακά συντηρημένα, άρα και ανασφαλή.

Παντού στην ΕΕ, τα παλαιότερα αυτοκίνητα υπόκεινται σε υψηλότερα τέλη, ώστε να οδηγούνται σταδιακά εκτός κυκλοφορίας. Στη χώρα μας συμβαίνει δυστυχώς το αντίθετο, καθώς η φορολογία χρήσης μειώνεται ή και μηδενίζεται με την ηλικία.

Αποτέλεσμα είναι η χώρα να κατακλύζεται από εισαγόμενα μεταχειρισμένα επιβατικά, κυρίως πετρελαιοκίνητα Euro 3 ή και παλαιότερα που διώχνουν οι ευρωπαϊκές πόλεις και συνήθως πωλούνται ως νεότερα, με «γυρισμένα χιλιόμετρα», ως «καλά και φθηνά»…

 

Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις