Το άλλοτε φθηνό και προσιτό έδεσμα της ελληνικής καθημερινότητας μετατρέπεται σιωπηλά σε είδος πολυτελείας. Με τιμές που πλέον φτάνουν – και σε ορισμένες περιπτώσεις ξεπερνούν – τα 7 ευρώ, το παραδοσιακό σουβλάκι παύει να είναι αυτονόητο για κάθε τσέπη. Η αρχή της νέας αυτής «γαστρονομικής πληθωριστικής» εποχής έγινε στα πιο τουριστικά νησιά των Κυκλάδων, εκεί όπου το κύμα ξένων επισκεπτών επιτρέπει πιο τολμηρές ανατιμήσεις. Οι τοπικοί καταστηματάρχες, αξιοποιώντας τη μεγάλη ζήτηση, αναπροσάρμοσαν τους τιμοκαταλόγους, δημιουργώντας νέο προηγούμενο που ήδη βρίσκει μιμητές και στην ηπειρωτική Ελλάδα.
Κι όμως, το παράδοξο παραμένει: ενώ οι τιμές του κρέατος, που για χρόνια αποτελούσαν την «δικαιολογία» για τις αυξήσεις, δείχνουν τάσεις υποχώρησης, η τελική τιμή του σουβλακιού συνεχίζει ανοδικά. Οι επιχειρηματίες εστιάζουν πλέον στο αυξημένο κόστος λειτουργίας, στις τιμές των πρώτων υλών συνολικά και – όπως λένε – στις απαιτήσεις των πελατών. Όσοι αναζητούν οικονομικότερες επιλογές, θα πρέπει να συμβιβαστούν με «εκδοχές λιτότητας»: λιγότερο κρέας, χωρίς πατάτες ή σάλτσες, με ελάχιστα συνοδευτικά.