Τεχνητή Νοημοσύνη: Καθηγητής Πανεπιστημίου κατέφυγε στο ChatGPT για την παραγωγή υλικού

ΚΟΣΜΟΣ

Τεχνητή Νοημοσύνη: Καθηγητής Πανεπιστημίου κατέφυγε στο ChatGPT για την παραγωγή υλικού

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Ευτυχία Παπούλια

Τεχνητή Νοημοσύνη: Μια φοιτήτρια το αντιλήφθηκε και ζήτησε επιστροφή διδάκτρων

24.05.2025 | 08:37

Η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στην ανώτατη εκπαίδευση αυξάνεται συνεχώς – τόσο από φοιτητές όσο και από καθηγητές. Η Έλλα Στέιπλετον παρατήρησε τον Φεβρουάριο ότι οι σημειώσεις διαλέξεων στο μάθημα «Οργανωτική Συμπεριφορά» του Northeastern University φαίνονταν να έχουν παραχθεί από το ChatGPT. Στη μέση του εγγράφου υπήρχε η φράση: «επεκτείνετε όλα τα σημεία. Να είστε πιο λεπτομερείς και συγκεκριμένοι», κάτι που θα μπορούσε να αποτελεί οδηγία προς το chatbot. Η Στέιπλετον εξέτασε και άλλα υλικά του μαθήματος, όπως παρουσιάσεις διαφανειών, και εντόπισε ενδείξεις χρήσης AI: φωτογραφίες ανθρώπων με παραμορφωμένα μέλη και λέξεις με ορθογραφικά λάθη. Έμεινε έκπληκτη, ειδικά επειδή το syllabus του μαθήματος, διανεμημένο από τον καθηγητή Ρικ Άρογουντ, απαγόρευε ρητά στους φοιτητές να χρησιμοποιούν τεχνητή νοημοσύνη. «Μας λέει να μην τη χρησιμοποιούμε, ενώ ο ίδιος τη χρησιμοποιεί», δήλωσε η Στέιπλετον στους New York Times σε άρθρο που δημοσιεύτηκε την Τετάρτη.

Η Στέιπλετον υπέβαλε επίσημη καταγγελία στη διοίκηση της Σχολής Διοίκησης Επιχειρήσεων του Northeastern, ζητώντας την επιστροφή των διδάκτρων της για το μάθημα. Το ποσό ανέρχεται σε πάνω από 8.000 δολάρια. Το Northeastern απέρριψε το αίτημά της αυτόν τον μήνα, μία ημέρα μετά την αποφοίτησή της από το πανεπιστήμιο. Ο Άρογουντ, επίκουρος καθηγητής με δεκαπενταετή εμπειρία σε διάφορα εκπαιδευτικά ιδρύματα, παραδέχθηκε στους Times ότι είχε χρησιμοποιήσει το ChatGPT για να επεξεργαστεί τα εκπαιδευτικά αρχεία και έγγραφα του μαθήματος. Ανέφερε ότι το περιστατικό τον ώθησε να είναι πλέον πιο προσεκτικός με τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης και να ενημερώνει τους φοιτητές όταν τη χρησιμοποιεί.

Η υπόθεση της Στέιπλετον αναδεικνύει τη ραγδαία εξάπλωση της χρήσης AI στην ανώτατη εκπαίδευση. Σύμφωνα με έρευνα της συμβουλευτικής εταιρείας Tyton Partners το 2023, το 22% των πανεπιστημιακών διδασκόντων δήλωσε ότι χρησιμοποιεί συχνά γενετική τεχνητή νοημοσύνη. Το αντίστοιχο ποσοστό για το 2024 σχεδόν διπλασιάστηκε, φτάνοντας το 40%. Η τεχνητή νοημοσύνη χρησιμοποιείται ολοένα και περισσότερο και από φοιτητές. Έρευνα της OpenAI που δημοσιεύθηκε τον Φεβρουάριο έδειξε ότι πάνω από το ένα τρίτο των νέων στις ΗΠΑ, ηλικίας 18–24 ετών, χρησιμοποιεί το ChatGPT, με το 25% των μηνυμάτων τους να σχετίζεται με τη μάθηση και την εκπαιδευτική εργασία. Οι δύο βασικές χρήσεις ήταν η βοήθεια στη συγγραφή και η υποστήριξη σε μαθησιακά ζητήματα. Η φετινή έρευνα της Tyton έδειξε ότι οι καθηγητές που αξιοποιούν την AI την χρησιμοποιούν για τη δημιουργία ασκήσεων, τη συγγραφή syllabi, τη διαμόρφωση κριτηρίων αξιολόγησης (rubrics) και την παραγωγή κουίζ και εξετάσεων.

Αντίστοιχα, οι φοιτητές τη χρησιμοποιούν για την επίλυση εργασιών, τη συγγραφή κειμένων και την καταγραφή σημειώσεων διαλέξεων. Ως απάντηση στη χρήση AI από φοιτητές, πολλά πανεπιστήμια έχουν εκδώσει οδηγίες για τη χρήση του ChatGPT και παρόμοιων εργαλείων. Για παράδειγμα, το Πανεπιστήμιο Χάρβαρντ συμβουλεύει τους φοιτητές να προστατεύουν ευαίσθητα δεδομένα –όπως μη δημοσιευμένη έρευνα– και να διασφαλίζουν ότι το AI περιεχόμενο δεν περιέχει ανακρίβειες ή «ψευδαισθήσεις». Το πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης (NYU) απαιτεί από τους φοιτητές να λαμβάνουν την έγκριση του καθηγητή τους πριν χρησιμοποιήσουν το ChatGPT.

Παράλληλα, τα πανεπιστήμια αξιοποιούν λογισμικά για να εντοπίζουν τη χρήση AI σε γραπτές εργασίες. Ωστόσο, σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα του New York Magazine, πολλοί φοιτητές καταφέρνουν να ξεγελούν τους ανιχνευτές, εισάγοντας σκόπιμα τυπογραφικά λάθη στα κείμενα που έχουν γράψει μέσω AI. Η αυξημένη χρήση τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαίδευση εγείρει και ζητήματα σχετικά με τη σκέψη και την κρίση. Έρευνα των Microsoft και Carnegie Mellon University έδειξε ότι οι άνθρωποι που χρησιμοποιούν AI και έχουν εμπιστοσύνη στις δυνατότητές του, ενεργοποιούν λιγότερο τις δεξιότητες κριτικής σκέψης. «Η ακατάλληλη χρήση της τεχνολογίας μπορεί και οδηγεί στη σταδιακή αποδυνάμωση των γνωστικών λειτουργιών που θα έπρεπε να διατηρηθούν», ανέφεραν οι ερευνητές.

Φωτο αρχείου
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Κατεπείγουσα εισαγγελική έρευνα ζήτησε ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης για συκοφαντικούς ισχυρισμούς περί εμπλοκής του σε υπόθεση εμπορίας ανθρώπων 24.05.2025 | 08:37
Παύλος Μαρινάκης: Είμαι ακόμη πολύ ερωτευμένος, μετά από 18 χρόνια, με τη γυναίκα μου 24.05.2025 | 08:37
Μητσοτάκης στο TikTok: Οι απαραίτητες... καραμέλες και η στάση στο cafe της Άντζελας, που από άνεργη έγινε εργοδότρια 24.05.2025 | 08:37
Σπέρμα δότη με σπάνια γενετική μετάλλαξη κατέληξε σε 67 παιδιά στην Ευρώπη -10 διαγνώστηκαν με καρκίνο 24.05.2025 | 08:37
Νέο κρούσμα στρεπτόκοκκου σε νήπιο στη Καλαμαριά 24.05.2025 | 08:37
Το πριν και το μετά του Κέντρου Υγείας στα Μέγαρα που εγκαινίασε ο Μητσοτάκης - «Στο τέλος της τετραετίας θα μιλάμε για ένα νέο ΕΣΥ» 24.05.2025 | 08:37
Το «αντίο» της Άννας Ροκοφύλλου στον πατέρα της, Χρήστο: Το πνεύμα σου ανυπόταχτο δεν πρόδωσε ποτέ τις Αρχές και τις Αξίες σου 24.05.2025 | 08:37
Δολοφονία στη Νέα Χαλκηδόνα -Η μαρτυρία της σπιτονοικοκυράς: «Είχε σχέση, τον χώρισε και αυτός την κυνηγούσε» 24.05.2025 | 08:37
Exit mobile version