Σούπερ μάρκετ: Ανοδική η κατανάλωση το πρώτο τρίμηνο του 2025

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σούπερ μάρκετ: Ανοδική η κατανάλωση το πρώτο τρίμηνο του 2025

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Ευτυχία Παπούλια

Ανοδική η κατανάλωση στα σούπερ μάρκετ το πρώτο τρίμηνο του 2025 – Αυξημένες οι πωλήσεις σε τρόφιμα και μη τρόφιμα

13.05.2025 | 19:28

Αύξηση στις πωλήσεις καταγράφει το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων το πρώτο τρίμηνο του 2025, παρά τις συνεχιζόμενες ανατιμήσεις σε βασικές κατηγορίες προϊόντων, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας Circana. Ειδικότερα, ο συνολικός τζίρος των σούπερ μάρκετ το διάστημα Ιανουαρίου–Μαρτίου 2025 ανήλθε στα 3,27 δισ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 6,4% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024. Την ίδια στιγμή, η μέση τιμή ανά προϊόν αυξήθηκε κατά 1,8%, με τις ανατιμήσεις να περιορίζονται σχεδόν αποκλειστικά στα τρόφιμα (+2,8%), ενώ οι τιμές μειώθηκαν στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής (–2,3%) και στην οικιακή φροντίδα (–0,9%). Παρά την άνοδο των τιμών, η κατανάλωση ενισχύεται σημαντικά, καθώς καταγράφεται αύξηση του όγκου πωλήσεων σε όλες τις μεγάλες κατηγορίες προϊόντων:

  • Τρόφιμα και προσωπική υγιεινή: +4%

  • Είδη οικιακής φροντίδας: +2,9%

Στις επιμέρους κατηγορίες, ιδιαίτερα έντονη είναι η άνοδος στα:

  • Κατεψυγμένα προϊόντα: +9,6%

  • Γαλακτοκομικά: +5,4%

  • Αλκοολούχα ποτά: +5,2%

  • Αναψυκτικά: +4,3%

  • Προϊόντα προσωπικής φροντίδας: +4,2%

  • Προϊόντα επί ζυγίω: +8,2% σε αξία

  • Τυποποιημένα προϊόντα (fixed barcode): +5,9% σε αξία

Σημαντική αύξηση σημειώνεται και στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και ομορφιάς:

  • Όγκος πωλήσεων: +4,2%

  • Αξία πωλήσεων: +1,9%
    Ενώ στα καθαριστικά παρατηρείται:

  • Όγκος: +2,1%

  • Αξία: –0,2%

Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζουν να αναπτύσσονται δυναμικά, καταγράφοντας ρυθμό αύξησης +6%, έναντι 5,8% για τα επώνυμα προϊόντα. Το συνολικό μερίδιό τους φθάνει πλέον στο 27,3%, με ιδιαίτερη ενίσχυση στην κατηγορία των προϊόντων οικιακής φροντίδας.

Ανά κατηγορία καταστημάτων, υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης καταγράφουν:

  • Καταστήματα έως 400 τ.μ.: +7,8%

  • Υπερμάρκετ άνω των 2.500 τ.μ.: +7,6%

  • Καταστήματα 1.000–2.500 τ.μ.: +5,6%

  • Καταστήματα 400–1.000 τ.μ.: +4,5%

Ανά γεωγραφική περιοχή, οι μεγαλύτερες αυξήσεις στις πωλήσεις καταγράφονται:

  • Κρήτη: +7,7%

  • Νησιά Αιγαίου: +7,6%

  • Πελοπόννησος: +7,2%

  • Θεσσαλονίκη: +6,1%

  • Αττική: +5,9%

  • Κεντρική Ελλάδα: +4,3%

  • Μακεδονία: +4,2%

Exit mobile version