Ψηφιακό πελατολόγιο: Το «μάτι» της Εφορίας στο γκαράζ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ψηφιακό πελατολόγιο: Το «μάτι» της Εφορίας στο γκαράζ

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Ευτυχία Παπούλια

Ψηφιακό πελατολόγιο: Έντονες αντιδράσεις

09.05.2025 | 09:52

Σε έναν ακόμα γύρο έντονων αντιδράσεων έχει μπει ο κλάδος των υπηρεσιών αυτοκινήτου, καθώς η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) θέτει σε πιλοτική εφαρμογή το νέο ψηφιακό πελατολόγιο, ένα εργαλείο παρακολούθησης των συναλλαγών με στόχο την πάταξη της φοροδιαφυγής. Το μέτρο, που έχει ξεκινήσει ήδη να εφαρμόζεται σε επιχειρήσεις του τομέα αυτοκινήτων, προκαλεί ανησυχία και προβληματισμό, με τους επαγγελματικούς φορείς να προειδοποιούν για σοβαρές επιπτώσεις στη λειτουργία των επιχειρήσεων. Η Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδος και ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΣΕΠΕ), με κοινή επιστολή προς τον Υπουργό Οικονομικών Κυριάκο Πιερρακάκη και τον Διοικητή της ΑΑΔΕ Γιώργο Πιτσιλή, εκφράζουν την αντίθεσή τους, ζητώντας να ανακληθεί άμεσα το μέτρο. Όπως υποστηρίζουν, αντί να ενισχύει την ψηφιακή μετάβαση των επιχειρήσεων, το νέο σύστημα περιπλέκει τις διαδικασίες και επιβαρύνει τη λειτουργία τους με τεχνικά προβλήματα και ασαφείς οδηγίες.

Σύμφωνα με τους εκπροσώπους των φορέων, η ηλεκτρονική πλατφόρμα δεν είναι συμβατή με τα υπάρχοντα λογισμικά διαχείρισης των επιχειρήσεων, ενώ και οι τεχνικές προδιαγραφές του δοκιμαστικού περιβάλλοντος απέχουν σημαντικά από αυτές της τελικής έκδοσης, γεγονός που έχει οδηγήσει σε τεχνική ασυμβατότητα και αδυναμία εφαρμογής. Οι ίδιες πηγές τονίζουν ότι είναι αδύνατο να τεθεί σε πλήρη λειτουργία το ψηφιακό πελατολόγιο μέχρι την 1η Ιουνίου, ημερομηνία έναρξης της υποχρεωτικής εφαρμογής του, και χαρακτηρίζουν άδικο οποιονδήποτε σχεδιασμό επιβολής προστίμων σε αυτή τη φάση. Παρά τις ενστάσεις, κύκλοι του Υπουργείου Οικονομικών αποκλείουν προς το παρόν την απόσυρση της ρύθμισης, αν και αναγνωρίζουν ότι υπάρχουν σημεία που χρήζουν βελτίωσης. Η επιμονή της ΑΑΔΕ στη συνέχιση της εφαρμογής εξηγείται από την υψηλή παραβατικότητα στον κλάδο, που σύμφωνα με τα στοιχεία αγγίζει ακόμη και το 65%, με βασικές εστίες τις επιχειρήσεις στάθμευσης, τα πλυντήρια και τα συνεργεία οχημάτων.

Ηλεκτρονικός φακός στις καθημερινές συναλλαγές

Το ψηφιακό πελατολόγιο λειτουργεί ως ένα σύστημα ζωντανής παρακολούθησης πελατών και παρεχόμενων υπηρεσιών. Στην πρώτη του φάση, καλύπτει συνεργεία, φανοποιεία, εταιρείες τοποθέτησης ηλεκτρονικών σε οχήματα, χώρους στάθμευσης, πλυντήρια αυτοκινήτων, καθώς και επιχειρήσεις ενοικίασης κάθε είδους οχημάτων, από μοτοποδήλατα μέχρι γεωργικά μηχανήματα. Κάθε συναλλαγή θα πρέπει να συνοδεύεται από λεπτομερή καταγραφή του ΑΦΜ του πελάτη, του αριθμού κυκλοφορίας (ελληνικού ή αλλοδαπού), της κατηγορίας και της μάρκας του οχήματος, αλλά και των στοιχείων της απόδειξης. Η διαδικασία αυτή θα γίνεται σε πραγματικό χρόνο, με την επιχείρηση να υποχρεούται να «περνά» κάθε συναλλαγή στην πλατφόρμα. Η υποχρέωση αυτή, αν και στοχεύει στη διαφάνεια και τον περιορισμό των «μαύρων» συναλλαγών, έχει προκαλέσει έντονες ανησυχίες στους επαγγελματίες, που φοβούνται ότι το νέο σύστημα θα οδηγήσει σε νέα γραφειοκρατικά βάρη και πιθανά τεχνικά λάθη, με ορατό τον κίνδυνο επιβολής προστίμων.

Exit mobile version