Με επιτυχία ολοκληρώθηκε, παρουσία του υπουργού Μεταφορών Κωνσταντίνου Κυρανάκη, το πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο πλήρους λειτουργίας του ευρωπαϊκού συστήματος ελέγχου αμαξοστοιχιών (European Train Control System – ETCS) στη γραμμή Οινόη–Τιθορέα. Η δοκιμή επικεντρώθηκε στη λειτουργία του συστήματος αυτόματης πέδησης, σε περιπτώσεις υπέρβασης ορίου ταχύτητας και παραβίασης κόκκινου σηματοδότη, σε τηλεδιοικούμενα τμήματα της σιδηροδρομικής γραμμής.
Οι τέσσερις περιπτώσεις ενεργοποίησης του ETCS
Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Μεταφορών, το σύστημα ενεργοποιήθηκε επιτυχώς στις εξής περιπτώσεις:
-
Πρώτη περίπτωση: Όταν η αμαξοστοιχία υπερέβη το προκαθορισμένο όριο ταχύτητας σε συγκεκριμένο τμήμα της γραμμής, ενεργοποιήθηκε αυτόματη πέδηση.
-
Δεύτερη περίπτωση: Σε προειδοποιητικό σηματοδότη (πορτοκαλί φανάρι), ενεργοποιήθηκε σταδιακή αυτόματη πέδηση. Όταν ο μηχανοδηγός επιχείρησε να υπερβεί τα όρια, η αμαξοστοιχία επιβράδυνε έως την πλήρη ακινητοποίηση.
-
Τρίτη περίπτωση: Κατά την προσπάθεια παραβίασης κόκκινου σηματοδότη από τον μηχανοδηγό, ενεργοποιήθηκε άμεσα η ακαριαία πέδηση, σταματώντας πλήρως την αμαξοστοιχία.
-
Τέταρτη περίπτωση (εκτός ETCS): Σε περίπτωση απώλειας επαφής του μηχανοδηγού με το πηδάλιο της καμπίνας, ενεργοποιήθηκε το υπάρχον σύστημα αυτόματης πέδησης μετά από 20 δευτερόλεπτα.
Όπως αναφέρουν πηγές του υπουργείου, η εγκατάσταση του συστήματος ETCS επί των γραμμών (παρατρόχιο υλικό) προχωρά ταχέως στον βασικό άξονα Αθήνα–Θεσσαλονίκη. Με την ολοκλήρωση των έργων αποκατάστασης του Daniel στη Θεσσαλία, που αναμένεται να υπογραφούν στις 28 Απριλίου, θα καλυφθεί κρίσιμο τμήμα του δικτύου. Παράλληλα, επιταχύνεται και η εγκατάσταση του συστήματος ETCS εντός των τρένων (επιτρόχιο υλικό), ώστε να επιτευχθεί πλήρης διαλειτουργικότητα και να εξασφαλίζεται άμεση ενεργοποίηση της αυτόματης πέδησης όπου απαιτείται. Το αναλυτικό χρονοδιάγραμμα υλοποίησης αναμένεται να παρουσιαστεί άμεσα από τον κ. Κυρανάκη στο πλαίσιο της παρουσίασης του νομοσχεδίου για τον εκσυγχρονισμό του ΟΣΕ.