“58 νεκροί στα Τέμπη”: Διαψεύδει την Καρυστιανού ο Λακαφώσης

ΕΛΛΑΔΑ

“58 νεκροί στα Τέμπη”: Διαψεύδει την Καρυστιανού ο Λακαφώσης

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Ευτυχία Παπούλια

"Έχουν μετρηθεί όλοι όσοι ανέβηκαν στο τρένο"

13.03.2025 | 07:51

Στην εκπομπή «ΕΔΩ»* του τηλεοπτικού σταθμού ONE, με παρουσιαστή τον Σταμάτη Ζαχαρό, φιλοξενήθηκε ο ειδικός πραγματογνώμονας Κώστας Λακαφώσης, ο οποίος μίλησε σχετικά με το σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών. Κατά την τοποθέτησή του, ο κ. Λακαφώσης υπογράμμισε ότι δυσκολεύεται να ερμηνεύσει τις διάφορες εκδοχές που έχουν διατυπωθεί σχετικά με το φορτίο της εμπορικής αμαξοστοιχίας, καθώς πολλές πληροφορίες προέρχονται από διαφορετικές πηγές.

Καρυστιανού κατά κυβέρνησης: Ήρθε η στιγμή να ζητήσουμε να αλλάξουν τα πάντα στη χώρα
Μαρία Καρυστιανού: «Οι νεκροί στα Τέμπη είναι τουλάχιστον 85 – Βρέθηκε DNA – Το έκρυψαν για να μην εξαγριωθεί ο κόσμος

«Αυτό αποτελεί πρόβλημα και για εμάς», σημείωσε, προσθέτοντας: «Όταν βρεθούμε στη δικαστική αίθουσα, την πρώτη κιόλας ημέρα, η άλλη πλευρά θα προσπαθήσει να συγκρίνει όλα όσα έχουν ειπωθεί και διαδοθεί. Αυτό δημιουργεί δυσκολίες στη δική μας έρευνα. Δεν μπορούμε να πούμε απλώς ‘σταματήστε να διαδίδετε υποθέσεις’. Η δική μας αποστολή ως τεχνικοί σύμβουλοι είναι να ανακαλύψουμε την αλήθεια, ενώ οι δικηγόροι είναι εκεί για να υπερασπιστούν τα συμφέροντα των πελατών τους». Σε ερώτηση του δημοσιογράφου Σταμάτη Ζαχαρού σχετικά με το εάν υπάρχουν ενδείξεις ότι οι νεκροί είναι περισσότεροι από 57, ο πραγματογνώμονας απάντησε κατηγορηματικά: «Όχι, σε καμία περίπτωση. Οι νεκροί είναι 57, και αυτό είναι αδιαμφισβήτητο. Δεν υπάρχει το ‘57 συν’ ή οποιαδήποτε αμφιβολία επ’ αυτού. Έχουμε καταμετρήσει λεπτομερώς κάθε επιβάτη που επιβιβάστηκε στο τρένο. Δεν υπήρξαν ούτε αδήλωτοι επιβάτες, ούτε εργάτες γης, ούτε κάποιος άλλος που δεν καταγράφηκε».

Ζητήματα ασφαλείας και ευθύνες

Αναφερόμενος στη σύγκρουση των δύο τρένων, ο κ. Λακαφώσης τόνισε ότι το τραγικό περιστατικό θα μπορούσε να έχει ήδη κριθεί νομικά, βασισμένο στα αντικειμενικά δεδομένα της υπόθεσης. «Υπάρχει πλήρης συμφωνία ότι πρόκειται για ανθρώπινο λάθος, τόσο από την πλευρά του σταθμάρχη όσο και από την πλευρά του μηχανοδηγού. Το ποσοστό της ευθύνης δεν επιμερίζεται – είναι 100% για τον καθένα στον τομέα του. Ωστόσο, το κρίσιμο ζήτημα δεν είναι μόνο το ανθρώπινο λάθος, αλλά το γεγονός ότι υπήρξε σοβαρό έλλειμμα σε διάφορα επίπεδα ασφαλείας. Το ανθρώπινο λάθος είναι το σύμπτωμα, όχι το πραγματικό αίτιο. Η ουσιαστική ερώτηση είναι: γιατί όλα τα συστήματα ασφαλείας απέτυχαν να αποτρέψουν αυτή την τραγωδία;»

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Μητσοτάκης για εκπαίδευση: «Όποιος αρνείται να αξιολογηθεί δεν έχει θέση στο δημόσιο σχολείο» 13.03.2025 | 07:51
Εξοργισμένος ο Χιου Γκραντ με τον τρόπο λειτουργίας των σχολείων 13.03.2025 | 07:51
Θετική απάντηση της Κομισιόν στον Γιώργο Αυτιά για τις ΜΜΕ – Δέσμευση για μείωση διοικητικού φόρτου και νέα μέτρα στήριξης 13.03.2025 | 07:51
Κυρανάκης: «Δεν καταργείται ο δεύτερος μηχανοδηγός – Έρχεται κάμερα στην καμπίνα και επιστροφή του προϊσταμένου αμαξοστοιχίας» 13.03.2025 | 07:51
Ο «κοιμώμενος πρίγκιπας» έγινε 36 ετών – Είκοσι χρόνια σε κώμα, μια οικογένεια που δεν χάνει την ελπίδα 13.03.2025 | 07:51
Νία Βαρντάλος για την απόφαση να μιλήσει δημόσια σχετικά με την υιοθεσία της κόρης της: «Ήθελα να βοηθήσω κι άλλους» 13.03.2025 | 07:51
Η Μέγκιν Κέλι επιτέθηκε στη Μπλέικ Λάιβλι μετά την είσοδό της στη λίστα με τους 100 πιο επιδραστικούς ανθρώπους 13.03.2025 | 07:51
Ουδέποτε υποστήριξα ότι προερχόμουν από 36ωρη εφημερία, λέει η γιατρός που είχε ατύχημα με τρένο στην Πάτρα 13.03.2025 | 07:51
Exit mobile version