Nike – τρανς: Χαμός για τη διαφημιστική συνεργασία της εταιρείας με την TikToker

ΚΟΣΜΟΣ

Nike – τρανς: Χαμός για τη διαφημιστική συνεργασία της εταιρείας με την TikToker

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Ευτυχία Παπούλια

Nike - τρανς: Η 24χρονη Ντίλαν Μαλβέινι με τους εκατομμύρια followers συνεργάζεται πλέον με τις μεγαλύτερες εταιρείες

06.04.2023 | 15:21

Η Nike προκάλεσε οργή μετά την ανάρτηση της τρανς σταρ των μέσων κοινωνικής δικτύωσης Dylan Mulvaney, η οποία δημοσίευσε μια σειρά από κάποιες χορηγούμενες αναρτήσεις για γυναικεία ρούχα του γνωστού brand. Η 26χρονη Mulvaney δημοσίευσε κάποια βίντεο και φωτογραφίες στο Instagram της την Τρίτη, στις οποίες φορούσε ένα κολάν Nike και ένα αθλητικό σουτιέν παραπέμποντας στις σελίδες των προϊόντων στο ηλεκτρονικό κατάστημα του αθλητικού brand. Άνδρες και γυναίκες σχολίασαν αρνητικά στο Twitter το γεγονός ότι η Mulvaney – η οποία γεννήθηκε άνδρας επιλέχθηκε από τη Nike για να διαφημίσει τη γυναικεία σειρά ρούχων της. Οι αναρτήσεις σημείωναν ότι επρόκειτο για πληρωμένες χορηγίες.

Παραμένει ασαφές πόσα χρήματα πληρώθηκε η Mulvaney για τις αναρτήσεις, αλλά γνώστες που ασχολούνται με τις χορηγίες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δήλωσαν στη DailyMail.com ότι μπορεί να λαμβάνει και πάνω από 50.000 δολάρια ανά πληρωμένη ανάρτηση. Η συνεργασία της Mulvaney στη Nike έρχεται μόλις λίγες ημέρες αφότου προκάλεσε πάλι σχόλια όταν έγινε εκπρόσωπος της Bud Light και το πρόσωπό της εμφανίστηκε σε ειδική έκδοση των κουτιών μπύρας τους. Έχει επίσης συζητηθεί το γεγονός ότι καταγράφει την «κοριτσίστικη ηλικία» της, δηλαδή την ηλικία της από τη στιγμή που έκανε τη μετάβαση από άνδρας. Πριν λίγο καιρό η Mulvaney υποβλήθηκε σε ένα μεγάλο χειρουργείο για να κάνει το πρόσωπό της πιο θηλυκό. Ενα εξαιρετικά βαρύ χειρουργείο, όπως γράφει η Daily Mail, καθώς σε αυτό κόβονται τα οστά του προσώπου και λειαίνονται για να δώσουν στις τρανς γυναίκες πιο μαλακά χαρακτηριστικά σε σχέση με τα αδρά ανδρικά.

«Πότε θα καταλάβουν αυτές οι μάρκες ότι οι γυναίκες δεν θέλουν άνδρες να ντύνονται σαν αυτές;»

Σε ό,τι αφορά στη διαφήμιση της Nike τα σχόλια στράφηκαν στο γιατί το brand έδωσε χορηγία σε μια τρανς και όχι μια βιολογική γυναίκα, και εξέφρασαν τον προβληματισμό τους για το σε ποιον προσπαθεί το brand να πουλήσει τα προϊόντα του με τις διαφημίσεις. «Μου άρεσε πραγματικά η @Nike ως μάρκα, αλλά δεν θα ξαναφορέσω ποτέ άλλο παπούτσι από αυτήν, αφού παρουσιάζουν την Dylan Mulvaney ως νέα πρέσβειρα για τα γυναικεία ρούχα», έγραψε ένας χρήστης. «Πότε θα καταλάβουν αυτές οι μάρκες ότι οι γυναίκες δεν θέλουν άνδρες να ντύνονται σαν αυτές για να διαφημίζουν τα προϊόντα τους;».

https://twitter.com/EvanAKilgore/status/1643742126046576640?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1643742126046576640%7Ctwgr%5E3d1486b8bbbeab1f544d207a2897c25ab9d91488%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.protothema.gr%2Fworld%2Farticle%2F1357975%2Fdilan-malveini-salos-online-gia-ti-diafimistiki-sunergasia-tis-nike-me-tin-trans-tiktoker%2F

«Την επιλέξατε αντί για όλες τις σκληρά εργαζόμενες γυναίκες που γυμνάζονται τακτικά με τα activewear σας; Τι ντροπή! Απολύτως αηδιαστικό», έγραφε ένα άλλο σχόλιο. Άλλοι είπαν ότι φαινόταν σαν η Mulvaney να κοροϊδεύει τις γυναίκες με τον τρόπο που εμφανιζόταν στο βίντεο.

Και θετικά σχόλια

Ωστόσο, δεν ήταν όλες οι αντιδράσεις βιτριολικές, καθώς κάποιοι επαίνεσαν την Mulvaney για τις αναρτήσεις της με κομπλιμέντα όπως «Πώς μπορεί κάποια να είναι τόσο μεγαλοπρεπή και πανέμορφη;» ή «Κορίτσι μου, δεν έχεις ανάγκη να είσαι τόσο τέλεια». Μόλις πριν από λίγες ημέρες, η Bud Light προκάλεσε σκληρές αντιδράσεις από τους συντηρητικούς πελάτες της επειδή συνεργάστηκε με την Mulvaney για μια προωθητική ενέργεια March Madness. Η Bud Light δεν ήταν η πρώτη χορηγία της Mulvaney που προκάλεσε αντιδράσεις. Η εμφάνισή της στην Ulta Beauty τον Οκτώβριο οδήγησε σε διαμάχες και εκκλήσεις για μποϊκοτάζ της εταιρείας καλλυντικών. Οι επικριτές την αποκάλεσαν «μισογυνιστική» επειδή «οικειοποιείται» τη γυναικεία φύση. Ομοίως, μια ανάρτηση σχετικά με τα προϊόντα γυναικείας υγιεινής Tampax άφησε μερικούς θεατές σοκαρισμένους και μπερδεμένους. «Πρόκειται για αστείο;», έγραψε κάποιος. Η Mulvaney συχνά επικρίνεται επειδή αναφέρεται στον κόλπο ως «θήκη της Μπάρμπι».

Τι απάντησε

H ίδια πάντως, μετά τα αρνητικά σχόλια που είχε εισπράξει για τα ταμπόν σε ένα βίντεο εξηγούσε ότι αυτό δεν είναι μισογυνισμός από μέρους της αλλά τρανσφοβία από μέρους όλων όσοι σχολιάζουν. Εξήγησε μάλιστα ότι δεν έχει γυναικείο αναπαραγωγικό σύστημα συνεπώς δεν έχει χρησιμοποιήσει ποτέ στη ζωή της ταμπόν και δεν έχει ξοδέψει ποτέ ούτε ένα δολάριο για προϊόντα προσωπικής υγιεινής. Αλλά τα ταμπόν που της έστειλε γνωστή εταιρεία τα χάρισε και κράτησε μερικά για να τα προσφέρει σε όποια γυναίκα χρειαστεί και της τα ζητήσει. Και αν αυτό το έκανε ένας άνδρας στην σύντροφό του, αν της πήγαινε ταμπόν στο σπίτι ή ακόμη ένας γκέι φίλος μιας γυναίκας της τα πρόσφερε εκείνη θα το έβλεπε σαν μια πολύ όμορφη πράξη, ωστόσο στη δική της περίπτωση όλοι την κατακρίνουν και της επιτίθενται.

@dylanmulvaney Day 271- the great tampon debacle of 2022 #trans ♬ original sound – Dylan Mulvaney
Τεράστιο κοινό

Έχει αποκτήσει τεράστιο κοινό στο TikTok, καθώς καταγράφει τη μετάβασή της σε τρανσέξουαλ γυναίκα – αρχικά προσδιοριζόταν ως non binary, αλλά πρν λίγο καιρό, μέσα στον προηγούμενο Μάρτιο, είπε στους ακολούθους της ότι ήταν κορίτσι. Η Mulvaney πήρε συνέντευξη από τον Biden τον Οκτώβριο ως μέλος ενός πάνελ έξι προοδευτικών ακτιβιστών για το NowThis News. «Είδα ότι ο #DylanMulvaney είναι το πρόσωπο της #Maybelline το πρόσωπο της #Budlight και τώρα το πρόσωπο της #Nike’, έγραψε ένας χρήστης του Twitter. ‘Οι γυναίκες χάνουν τα αθλήματα, το δικό μας μακιγιάζ, τη μπύρα και τώρα τα ρούχα. Εμείς δεν έχουμε δικαιώματα πάνω στο σώμα μας αλλά οι άνθρωποι της τρανς κοινότητας έχουν;».

Ετικέτες
Exit mobile version