Εξοπλιστικά Ελλάδα: Ήρθε το 12ο Rafale, σε αναμονή για τα F-35

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Εξοπλιστικά Ελλάδα: Ήρθε το 12ο Rafale, σε αναμονή για τα F-35

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Ευτυχία Παπούλια

Εξοπλιστικά Ελλάδα: Ο Παναγιωτόπουλος στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΣΚΑΙ

18.03.2023 | 09:15

Στην αεροπορική βάση της Τανάγρας προσγειώθηκε το 12ο αεροσκάφος Rafale, ενώ αναμένεται η αμερικανική ανταπόκριση για τα F-35 όπως τόνισε σε συνέντευξή του ο υπουργός Εθνικής ‘Αμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος. Παράλληλα όπως είπε, προχωρά η αναβάθμιση των αεροσκαφών F-16, ενώ αναμένουμε εκατοντάδες αμερικανικά τεθωρακισμένα οχήματα που θα πάνε στα νησιά. Ο κ. Παναγιωτόπουλος επίσης, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΣΚΑΙ, δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο συνάντησης του με τον Τούρκο ομόλογο του Χουλουσί Ακάρ, στις σεισμόπληκτες περιοχές, ενώ επισήμανε ότι επί της σημερινής κυβέρνησης υπογράφηκαν οι συμφωνίες υποστήριξης των μεταγωγικών αεροσκαφών C130 και C-27 που δεν υπήρχαν. Εξάλλου αναφερόμενος στον Χουλουσί Ακάρ που μίλησε για διαμοιρασμό του Αιγαίου, σημείωσε ότι η Ελλάδα είναι υπέρ του διαλόγου, όχι όμως να «μοιραστούμε τα δικά σας να γίνουν και λίγο δικά μας».

Για τα εξοπλιστικά προγράμματα:

Αναφερόμενος στα εξοπλιστικά προγράμματα ο κ. Παναγιωτόπουλος γνωστοποίησε τα εξής:

-Για τα F-35: αναμένεται η ανταπόκριση της αμερικανικής κυβέρνησης (LOA). Ως εκκρεμότητες ανέφερε τον προσδιορισμό της συμμετοχής της αμυντικής βιομηχανίας και τη δημιουργία κάποιων υποδομών για την υποδοχή των αεροσκαφών,

– Σήμερα προσγειώθηκε άλλο ένα αεροσκάφος “Rafale” στην αεροπορική βάση Τανάγρας,

-Χρειαζόμαστε λίγο ακόμα καιρό όσον αφορά στις κορβέτες γιατί έρχονται συνεχώς βελτιωμένες προτάσεις από τους υποψηφίους ( Γαλλία, Ιταλία),

-Προχωρά η αναβάθμιση των αεροσκαφών F-16, περιμένουμε μερικές εκατοντάδες τεθωρακισμένα οχήματα από τα περισσεύματα των Αμερικανών -που θα πάνε στα νησιά

– Στις αρχές του επόμενου έτους αναμένονται τα πρώτα ανθυποβρυχιακά ελικόπτερα τύπου «Romeo»

«Οι ανάγκες είναι πολλές και στον αέρα και στη θάλασσα και στο έδαφος, αλλά αν έχεις σχέδιο με προτεραιότητες και κοστολόγηση νομίζω το φέρνεις εις πέρας. Πάντα υπάρχουν περισσότερα που μπορούσες να κάνεις, αλλά πάντα οφείλεις να προβάλλεις και αυτά που έκανες, υπό τις δυσκολίες κάτω από τις οποίες λειτούργησες. Και έπεται συνέχεια……», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Απαντώντας σε ερώτηση για τα αεροσκάφη C-130 και C-27 ο κ. Παναγιωτόπουλος αφού γνωστοποίησε ότι είναι διαθέσιμα δύο ανά τύπο αεροσκάφους ,σχολίασε ότι «είναι ένα πρόβλημα το οποίο προσπαθούμε με κάθε τρόπο να επιλύσουμε, αλλά δεν είναι απλή η επίλυσή του». Απέδωσε δε το πρόβλημα:

-Στη μη ύπαρξη συμφωνιών εν συνεχεία υποστήριξης, συμφωνίες, οι οποίες ψηφίσθηκαν από την παρούσα βουλή με πρωτοβουλία της σημερινής κυβέρνησης.

-Στην ολοένα και μεγαλύτερη υπερχρήση αυτών των μεγάλων αεροπλάνων για οποιουδήποτε τύπου μεταφορικό έργο. «Έγινε και γίνεται με όλα τα πτητικά μέσα». Ο κ. Παναγιωτόπουλος έφερε ως παράδειγμα τα δύο ελικόπτερα που έχει δωρίσει το «Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος» στη διάθεση του ΕΚΑΒ για αεροδιακομιδές ασθενών.

«Τα πληρώματα εκπαιδεύθηκαν από την Πολεμική Αεροπορία. Δεν γίνεται η χρήση που θα έπρεπε να γίνεται σε αυτά τα ελικόπτερα, διότι υπάρχουν κάποια ζητήματα με αυτούς που τα χρησιμοποιούν. Η καταφυγή στη βολική λύση των πτητικών μέσων των Ενόπλων Δυνάμεων ίσως είναι μια πάγια τακτική, η οποία όμως πρέπει να αλλάξει.Αρκεί η Πολιτεία να αναπτύξει όλες τις δυνατότητες. Πρέπει να κάνουμε λελογισμένη χρήση αυτών των μέσων και να μη ξεχνάμε ότι υπάρχει η κύρια αποστολή τους. Να μην λοιπόν διακινδυνεύουμε όταν ανακύψει ζήτημα κύριας αποστολής τους. Και δεν ομιλώ για πόλεμο, για να μην παρεξηγούμαι. Ακόμα και σε μία άσκηση ας πούμε στο πλαίσιο της εκπαίδευσης των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων. Να μην τα έχουμε διαθέσιμα, διότι στο μεταξύ θα τα έχουμε «ξεζουμίσει» σε άλλους είδους αποστολές», παρατήρησε και, τέλος

-Στις πολλές χρονικές καθυστερήσεις στην εργοστασιακή συντήρηση (των C-130) στις εγκαταστάσεις στην ΕΑΒ.

Παράλληλα ο υπουργός Εθνικής ‘Αμυνας γνωστοποίησε ότι μέσα στο 2024 έχουμε στο πρόγραμμα να παραλάβουμε άλλα τρία C-130. Ένα από την NSPA του ΝΑΤΟ, ένα από την ΕΑΒ και ένα από τις υποδομές της Πολεμικής Αεροπορίας με τη συνδρομή της ΕΑΒ. Επίσης, έχει ανατεθεί σε μια εταιρία του Ισραήλ για να συντηρήσει τρία από αυτά τα αεροσκάφη.«Πρέπει να αναζητήσουμε λύσεις δεξιά και αριστερά. Ακόμα-ακόμα και την αγορά καινούργιων ή μεταχειρισμένων ανάλογα με τις δυνατότητές μας, λειτουργικών όμως αυτή τη στιγμή».

Για δε τα C-27 είπε ότι «έρχεται το τρίτο μέχρι το τέλος του χρόνου και αρχές του χρόνου και το τέταρτο από τα συνολικά 8 που διαθέτουμε».

Όσον αφορά στην πορεία των ελληνοτουρκικών σχέσεων, ο υπουργός Εθνικής ‘Αμυνας ανέφερε ότι «ασφαλώς και υπάρχει μία αλλαγή συμπεριφοράς, δεν ξέρω αν θα είναι μόνιμη και σταθερή, διατηρώ κάποιες επιφυλάξεις. Έχει σαφώς μειωθεί η ένταση. Θεωρώ όμως ότι είναι απολύτως λογικό μετά το κακό που βρήκε τους γείτονες με το σεισμό και την τεράστια καταστροφή που έγινε εκεί πέρα. Σε μία εποχή που και η τουρκική οικονομία δεν είναι στα καλύτερά της. Σε προεκλογική περίοδο κιόλας».

Για τα ελληνοτουρκικά:

Για δε το ενδεχόμενο ελληνοτουρκικού διαλόγου ο κ. Παναγιωτόπουλος κατέστησε σαφές ότι «Θέλουμε να διατηρούμε το διάλογο, αλλά παράλληλα δεν συζητάμε οποιαδήποτε υπονόμευση των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων. Στρατηγικά θα πρέπει να επιδιώκουμε και την συνεννόηση με τους γείτονες, αλλά συγχρόνως και ταυτοχρόνως, τη διασφάλιση των εθνικών μας δικαίων και την υπεράσπιση των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων, άρα για να επιτευχθεί αυτό το τελευταίο την συνέχιση της προσπάθειας ενίσχυσης των Ενόπλων Δυνάμεων».

Κληθείς να σχολιάσει τις δηλώσεις του Τούρκου ομολόγου του, στο CNN Tourk και στο πρακτορείο «Αναντολού», ότι «είμαστε υπέρ του δίκαιου διαμοιρασμού του πλούτου του Αιγαίου και αυτό λέμε και το επαναλαμβάνουμε» ο κ. Παναγιωτόπουλος δήλωσε τα εξής: «Εμείς έχουμε τις δικές μας θέσεις. Λέμε ότι μία διαφορά μπορεί να πάρει το δρόμο της δικαστικής επίλυσης, στα αρμόδια όργανα. Οι άλλες ασφαλώς πρέπει να συζητούνται, αλλά αυτή είναι η μία διαφορά και από εκεί και πέρα τα συζητάμε όλα. Θέλουμε να διατηρούμε το διάλογο, αλλά παράλληλα δεν συζητάμε οποιαδήποτε υπονόμευση των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων.Αυτό είναι νομίζω καθαρό και ξάστερο και το έχουμε πει κατ’ επανάληψη, το έχουμε υποστηρίξει κατ’ επανάληψη.

«”Διαμοιρασμός του πλούτου του Αιγαίου” νομίζω ότι πρέπει να δούμε ότι πολύ ακριβή ερμηνεία της Τουρκικής γλώσσας, οι λέξεις έχουν τη σημασία τους. Έχουν τα συμφραζόμενα τους και νομίζω ότι από αυτό μόνο, αν γίνει, θα βγει το πραγματικό και ακριβές νόημα και τα όρια που θέτει ο Τούρκος Υπουργός ‘Αμυνας».

«Αυτό είναι ένα μήνυμα ότι είμαστε έτοιμοι να κάτσουμε να συζητήσουμε. Να συζητήσουμε όχι πώς θα μοιραστούμε τα δικά σας να γίνουν και λίγο δικά μας».
«Ασφαλώς και αυτό δεν το συζητάμε εμείς. Προφανώς και δεν το συζητάμε, αλλά πως θα συζητήσουμε τους όρους και τις προϋποθέσεις για να συνυπάρξουμε ειρηνικά και να ωφεληθούμε όλοι».

Αναφορικά με το ενδεχόμενο συνάντησης του με τον Τούρκο ομόλογο του ο υπουργός Εθνικής ‘Αμυνας ανέφερε σχετικά :«Η πρόσκληση έχει επικοινωνηθεί, τουλάχιστον από την τουρκική πλευρά. Τώρα όντως όσο πηγαίνουμε πιο βαθιά στις προεκλογικές περιόδους του καθενός, της κάθε χώρας, τα περιθώρια θα είναι πιο στενά, αλλά δεν θα απέκλεια μία συνάντηση με τον Ακάρ και αν έπρεπε να βάλω στοίχημα γι’ αυτό το πιθανότερο είναι να συμβεί αυτό στην Τουρκία στα σεισμόπληκτα, έτσι; Γιατί ξέρω ότι εκεί είναι συνέχεια. Σε ερώτηση δε, εάν θα πηγαινε απάντησε «δεν θα το απέκλεια αυτό, θα το δω».

«Το νέο μισθολόγιο θα είναι κάποια επανάσταση»

Για το νέο μισθολόγιο και τα μέτρα τόνωσης των οικονομικών του προσωπικού ο κ. Παναγιωτόπουλος ανέφερε:

– Το νέο μισθολόγιο «θα πρέπει να υλοποιηθεί σε σχέση με τη συνολική οικονομική δυνατότητα της χώρας, τον προγραμματισμό, τους δημοσιονομικούς περιορισμούς και εντέλει σε συνεννόηση με το Υπουργείο Οικονομικών που έχει τα λεφτά, πώς να το κάνουμε. Το νέο μισθολόγιο θα είναι κάποια επανάσταση».

-Από τη διάταξη για τη θέσπιση του επιδόματος αποστολών και ειδικών αποστολών που αφορά σε στελέχη και των τριών Κλάδων. Οι κυρίως ωφελημένοι θα είναι τα πληρώματα του Πολεμικού Ναυτικού που είναι όμως σε αποστολή, που πλέουν, που δεν βρίσκονται στην ξηρά ή στον Ναύσταθμο, αλλά εκτελούν αποστολές. Αυτό ήταν και το πνεύμα αυτής της Διάταξης που επεξεργαστήκαμε, αλλά αφορά και σε πληρώματα της Πολεμικής Αεροπορίας που είναι έξω και επιχειρούν (κάθε μέρα αναχαιτίσεις όποτε γίνουν παραβιάσεις) και σε στελέχη του Στρατού Ξηράς.

-Έχουν υλοποιηθεί κάποιες απαλλαγές ειδικών επιδομάτων».

Σχολιάζοντας τις αιτιάσεις της αντιπολίτευσης ότι «δεν δώσαμε αυτό το καιρό ούτε ένα ευρώ για το προσωπικό» υπενθύμισε ότι «εκτός από αυτά που μόλις σας προανέφερα, σας θυμίζω ότι στην τετραετία δόθηκαν πάνω από 80 εκατομμύρια ευρώ για οδοιπορικά μόνο. Αυτή η κριτική είναι πολύ άδικη και αστήρικτη».

«Το προσωπικό έχει αντιμετωπίσει εις το παρελθόν πολλές μειώσεις, ίσως δυσανάλογα πολλές μειώσεις και πρέπει οι αδικίες αυτές να ανορθωθούν».

Το μέλλον της ΕΑΒ

Για το μέλλον της ΕΑΒ ο κ. Παναγιωτόπουλος αφού σχολίασε ότι «η πιο λογική επιλογή ( σ.σ. στρατηγικού επενδυτή) είναι η “Lockheed Martin”, όμως δεν είναι επί θύρας η έλευση της “Lockheed Martin”», επανέλαβε ότι ακόμα λοιπόν κι αν έρθει στρατηγικός επενδυτής ο έλεγχος θα παραμείνει στο δημόσιο τομέα, δηλαδή το Δημόσιο θα συνεχίσει να κατέχει το 51% της ΕΑΒ.

Παράλληλα παρατήρησε:

-«Αν είναι να βελτιωθούν οι παραγωγικοί ρυθμοί και αν είναι να βελτιωθεί το αποδιδόμενο έργο, θέλω να δω αλλαγές στον τρόπο διοίκησης της ΕΑΒ.Σε κάθε περίπτωση όμως, να μην δαιμονοποιούμε και να μην αγιοποιούμε. Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει ζήτημα.

Από εκεί και πέρα βέβαια ο στρατηγικός εταίρος θέλει μια δυνατότητα διά των πλειοψηφικών πακέτων που κατέχει ή δεν κατέχει να έχει και λόγο στη διαχείριση και στον έλεγχο και είναι και λογικό και επόμενο, ιδίως όταν περνούν προγράμματα που δεν αφορούν μόνο τις ανάγκες της Πολεμικής Αεροπορίας αλλά και διεθνή προγράμματα παραγωγής απαρτιών για όλο τον κόσμο».

Τέλος για τα αεροσκάφη Nαυτικής Συνεργασίας P-3 «Orion» είπε ότι «είναι ένα αγκάθι, διότι τα αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας είναι το μόνο εξοπλιστικό της προηγούμενης κυβέρνησης, ύψους κοντά στα 500 εκατομμύρια για τέσσερα αεροσκάφη στις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ, πρόγραμμα μεγάλης αμερικανικής εταιρείας της «Lockheed Martin» που μας παρέχει και τα F-16 και τα υποστηρίζει και θα μας παράσχει στο μέλλον και τα F-35 και τα C-130. Το οποίο όμως δεν εξελίχθηκε καλά στην ΕΑΒ με αποτέλεσμα αυτή τη στιγμή να λειτουργεί μόλις και μετά βίας ένα αεροσκάφος, ενώ τα άλλα να παρουσιάζουν προβλήματα, ως προς την ομαλή διεκπεραίωση του έργου αυτού. Νομίζω ότι αν είναι να υπάρξει κάποια πρόοδος όπως αυτό θα γίνει σε συνεργασία με την κατασκευάστρια εταιρεία και την ΕΑΒ.

«Η ΕΑΒ πάντα θα ισχυρίζεται ότι δεν έχει το απαιτούμενο προσωπικό για να προχωρήσει στη συντήρηση και στην απόδοση αυτών των αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας. Διότι το βάρος έχει πέσει στο πρόγραμμα αναβάθμισης των ογδόντα τριών F-16 στην εκδοχή “Viper”, στα προγράμματα της “Lockheed Martin” γιατί κατασκευάζονται κάποια απάρτια της “Lockheed Martin” στις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ και βέβαια στη συντήρηση των υπολοίπων αεροπλάνων, κυρίως των πυροσβεστικών κατά τους καλοκαιρινούς μήνες. Πρέπει όλα τα πυροσβεστικά αεροσκάφη, ει δυνατόν, να είναι διαθέσιμα κατά την αντιπυρική περίοδο. Εδώ θέλουμε και τη συνδρομή της “Lockheed Martin”, το συζητάμε αρκετό καιρό. Σε κάθε περίπτωση όμως τρέχει πρόγραμμα δεν το αμφισβητώ».

Για τα Τέμπη:

Για τον αντίκτυπο στην ελληνική κοινωνία του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη ο κ. Παναγιωτόπουλος σχολίασε ότι «ως ένα σημείο είναι λογικό ένα τραγικό δυστύχημα, πολλοί νεκροί, πολλοί νέοι άνθρωποι ανάμεσά τους, να διεγείρει ακόμα περισσότερο το θυμικό, να δημιουργεί συναισθήματα, ενδεχομένως και μία πολύ αρνητική προδιάθεση προς ο,τιδήποτε.

Εκτιμώ ότι όσο περνάει ο καιρός η κοινωνία θα μπορέσει να κάνει μία αποτίμηση αυτού του δυστυχήματος με όρους μεγαλύτερης νηφαλιότητας, παρά το γεγονός και αυτό είναι, θα έλεγα, δυστυχές ότι υπάρχουν δυνάμεις που προφανώς προσπαθούν να προβούν σε πολιτική εκμετάλλευσή του. Εγώ θα συνιστούσα να δούμε τα πορίσματα των ειδικών.

Όλη αυτή η υπόθεση είναι ένα κράμα ατομικής ευθύνης και των γνωστών παθογενειών του συστήματος. Αν θέλουμε, όμως, να είμαστε ειλικρινείς με τους εαυτούς μας πρώτα, δεν θα πρέπει να προσάπτουμε τα πάντα, όλα τα κακά από γενέσεως του Ελληνικού Κράτους σε κάποιο απροσδιόριστο «σάπιο σύστημα», αλλά να δούμε τι ακριβώς έγινε και πώς επιμερίζεται η ευθύνη σε όλους που εμπλέκονται. Θα πρέπει να είμαστε και αντικειμενικοί στη κριτική μας».

Παράλληλα παρατήρησε ότι «άμα θέλουμε αυτή η χώρα να πάει μπροστά, πρέπει όλοι, όλοι, από τον πρωθυπουργό μέχρι τον απλό πολίτη να λειτουργούμε με λίγο περισσότερο επαγγελματικά στα πόστα μας επάνω κάθε μέρα και διαρκώς, χωρίς διαλείμματα. Αν ο καθένας λειτουργήσει ως επαγγελματίας στη δουλειά του, ιδίως τις ώρες που πρέπει να είναι η προσοχή του τεταμένη, όταν δηλαδή πρέπει να κατευθυνθούν δύο συρμοί σε μία συγκεκριμένη κατεύθυνση, νομίζω ότι όλα θα πάνε καλύτερα.

Για τις δημοσκοπήσεις:

Εξάλλου για τη δημοσκοπική μείωση που εμφανίζει η κυβέρνηση ο κ. Παναγιωτόπουλος ανέφερε ότι “χρέος μας είναι να βγούμε και να εξηγήσουμε στον κόσμο τι κάναμε όλα αυτά τα χρόνια, κάτω από ποιες συνθήκες, από ποιες μεγάλες δυσκολίες κληθήκαμε να λειτουργήσουμε.Πρέπει να μιλάμε και για το μέλλον και για το πού πρέπει να πάει αυτή η χώρα και ποιες θα είναι οι συνθήκες δυσκολίας όσο προχωράμε προς το μέλλον και τελικά – και αυτό είναι το διακύβευμα κάθε εκλογικής αναμέτρησης – ποιος εν όψει αυτών των δεδομένων θα πρέπει να αναλάβει το τιμόνι της διακυβέρνησης της χώρας στις επόμενες εκλογές”.

Exit mobile version