Ενδοσχολική βία – σχέδιο νόμου: «Φρένο» στο μπούλινγκ βάζει το υπουργείο Παιδείας

ΕΛΛΑΔΑ

Ενδοσχολική βία – σχέδιο νόμου: «Φρένο» στο μπούλινγκ βάζει το υπουργείο Παιδείας

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: AlphaFreePress

Ενδοσχολική βία - σχέδιο νόμου: «Ζούμε Αρμονικά Μαζί – Σπάμε τη Σιωπή»

09.02.2023 | 12:10

Με στόχο την πρόληψη και αντιμετώπιση φαινομένων σχολικής βίας και εκφοβισμού εντός των εκπαιδευτικών δομών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας, κατατέθηκε το βράδυ της Τέταρτης, σε δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων «”Ζούμε Αρμονικά Μαζί – Σπάμε τη Σιωπή”: Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία και άλλες διατάξεις». Η νομοθετική αυτή πρωτοβουλία έρχεται να συμπληρώσει υφιστάμενες δράσεις του υπουργείου που κινούνται στο ίδιο πλαίσιο.

Παρόμοιες δράσεις του υπ. Παιδείας είναι ο διπλασιασμός ψυχολόγων-κοινωνικών λειτουργών στα σχολεία, οι επιμορφώσεις εκπαιδευτικών, ο σύμβουλος σχολικής ζωής, σχετικές θεματικές στο πλαίσιο των εργαστηρίων δεξιοτήτων και των νέων προγραμμάτων σπουδών, ενίσχυση υποστηρικτικών θεσμών όπως τα ΚΕΔΑΣΥ. Οι ενδιαφερόμενοι πολίτες και φορείς καλούνται μέχρι τη Δευτέρα 20 Φεβρουαρίου (9:00) να υποβάλουν τα σχόλιά τους, τα οποία θα ληφθούν υπόψη για την κατάθεση του τελικού σχεδίου νόμου στη Βουλή, προς επεξεργασία και ψήφιση.

Το σχέδιο νόμου προβλέπει:

  • Σε επίπεδο σχολικής μονάδας, ανατίθεται στο Δ/ντη Σχολείου η αντιμετώπιση περιστατικών, με τη συν επικούρηση ενός Σύμβουλου σχολικής ζωής.
  • Σε επίπεδο Δ/νσης Εκπαίδευσης, θεσμοθετείται η συλλογική αντιμετώπιση και ο χειρισμός περιστατικών. Λειτουργούν ομάδες δράσης ανά Δ/νση Εκπαίδευσης, στις οποίες συμμετέχουν ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί.
  • Σε επίπεδο Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, ενημερώνονται οι Περιφερειακοί Διευθυντές και οι Προϊστάμενοι ΚΕΔΑΣΥ της Δ/νσης.
  •  Λειτουργία ειδικής επταμελούς επιστημονικής επιτροπής στο Υπουργείο Παιδείας, με την συμμετοχή ειδικών επιστημόνων.
  •  Λειτουργία ψηφιακής πλατφόρμας υποδοχής και αξιοποίησης ακόμα και ανώνυμων αναφορών από μαθητές. Η ανώνυμη αναφορά διευκολύνει το θύμα ή συμμαθητή του να αναφέρει σχετικά περιστατικά.
Exit mobile version